Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


LEGENDY GP: Brno mě miluje a já miluju Brno, říká Max Biaggi

  12:54aktualizováno  12:54
Masarykův okruh je jeho oblíbenou tratí, líbí se mu kombinace rychlých a pomalých zatáček. Na stupně vítězů tu stoupá pravidelně od roku 1994. Jednačtyřicetiletý Max Biaggi tu triumfoval jedenáctkrát, žádný z jezdců ho ještě nepřekonal.

Max Biaggi slaví své vítězství na okruhu v roce 2010, tehdy to bylo podesáté. | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

Srpen 1994. Z poslední zatáčky Masarykova okruhu se vyřítí trojice jezdců na dvěstěpadesátkách. Na výjezdu je nejrychlejší dosud druhý jezdec. Třiadvacetiletý Max Biaggi. Na brněnské trati vystoupí ten den na nejvyšší stupeň poprvé. Je už relativně starý na to, aby lámal rekordy v počtu vítězství a titulů. Jenže zdání klame. V srpnu 1994 začala série, která se zapsala do dějin Masarykova okruhu. A ještě pravděpodobně nekončí.

Ohromující je jen suchá statistika. Sedmkrát Max stihne v Brně vyhrát Grand Prix ve třech kategoriích (250 ccm, 500 ccm, MotoGP). To je rekord, který před Maxem nastavil jen legendární Giacomo Agostini a po Maxovi vyrovnal Valentino Rossi. Jenže po přestupu do Superbike přidal jezdec přezdívaný "Korzár" ještě další čtyři triumfy a na to už ani dva nejúspěšnější motocykloví závodníci všech dob nestačí.

Den šampionů na brněnském náměstí Svobody - Max Biaggi (8. července 2010)
Max Biaggi hraje v Brně bowling. Poprvé v životě
Max Biaggi na brněnském náměstí Svobody rozdával autogramy (8. července 2010)

Italský závodník si Brno oblíbil, vzpomínky se vážou nejen k okruhu, ale i na první hru bowlingu v životě.

Celkem Biaggi triumfoval v Brně jedenáctkrát, absolutně nejvíckrát ze všech jezdců mistrovství světa, kteří na trati startovali od roku 1930 – jedno jestli v autech nebo na motorce.

Max si je své brněnské série dobře vědom. "Brno mě miluje a já miluju Brno. Je neuvěřitelné, kolik skvělých vzpomínek na tohle místo mám a že pořád přibývají. Je to úžasná trať se skvělým mixem rychlých a pomalejších zatáček," hodnotil svoji oblíbenou trať v roce 2007, kdy si v druhém závodu brněnského víkendu dojel pro první superbikový triumf.

Pokud letos bude pokračovat ve vítězné šňůře, pak se mu navíc může přiblížit další unikátní rekord. V jednačtyřiceti letech může být letos na podzim nejstarším okruhovým mistrem světa v historii motocyklového závodění.

Max Biaggi a James Toseland na tiskové konferenci k závodům silničních

Max Biaggi loni před závody superpiků

Devětatřicetiletý Biaggi dosáhl na Masarykově okruhu v Brně už svého desátého vítězství

V roce 2010 slaví Biaggi desáté vítězství na okruhu

Max Biaggi

Na okruhu v roce 2009 v červenci při závodu superbiků

Dva zářezy Biaggimu chybí, pětistovky a MotoGP

Max Biaggi je nepochybně fenomenální jezdec a je pravděpodobné, že přesně tak zůstane v dějinách motocyklového sportu zapsaný. Přesto se nad jeho kariérou vznáší jeden stín. Biaggi nikdy nezískal titul v nejprestižnější kubatuře – pětistovkách a později v MotoGP.

Jeho jedinečný talent a fenomenální tažení motocyklovým světem totiž zastavil talent ještě jedinečnější – Valentino Rossi. Pro fanoušky tak zůstane první polovina předchozí dekády, kdy na dráze bojovaly bez debat dva největší fenomény moderních motocyklových dějin, zlatou érou. Pro Maxe prokletím.

Rossi mu sebral dva tituly v pětistovkách a MotoGP přímo, o další dva mohl Biaggi klidně bojovat v následujících letech, kdyby nebyl pod obrovským tlakem vyvolaným právě nastupujícím novým vládcem královské kubatury.

Na druhou stranu by Max zřejmě ukončil kariéru dřív a fanoušci by přišli o jeho úspěšnou kariéru v superbicích. Všechno špatné je pro něco dobré.

Článek převzat z týdeníku České motocyklové noviny.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jakub Kornfeil během tréninku na Velkou cenu České republiky silničních...
Pátek v Brně: Kornfeil v mlze, Abraham v úžasu, Hanika v pasti

Od začátku týdne pražilo na asfalt Masarykova okruhu slunce, teploty se draly vysoko nad třicítku. Déšť, který v pátek ráno zkropil rozpálené Brno, však nebyl...  celý článek

Jakub Kornfeil během kvalifikace na Velkou cenu České republiky
Skvělý start, pak se Kornfeil propadl. Koukal jsem, jak mě předjíždějí

Tak nadějné se to zdálo být. Tak rychle ale přišel návrat do reality. Jakub Kornfeil zažil v Brně výtečný start, když se na mokré trati z 24. příčky během kola...  celý článek

Karel Hanika se chystá na kvalifikaci Velké ceny České republiky.
Hanika se v Brně dral vpřed, a přitom se krotil: Raději zvolni

V improvizovaném boxu ho vítala maminka, která ho nadšeně líbala. „Byl jsem rád, že jsem vůbec dojel,“ líčil pak Karel Hanika. V závodě Moto2, který byl po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.