Trikolora na obrubnících dostává nový kabát. Během roku ji závodníci ušpinili pneumatikami. Ilustrační snímek

Trikolora na obrubnících dostává nový kabát. Během roku ji závodníci ušpinili pneumatikami. Ilustrační snímek | foto: Czech Tourism

Poslední přípravy na MotoGP. Kontrolují se i kamínky

  • 0
Po brněnském autodromu pobíhají desítky lidí se štětci, válečky a hráběmi. Po dráze i mimo ni popojíždějí speciální stroje. Finišují tu totiž přípravy tratě na největší motoristickou akci roku. Už v pátek tu vypukne Velká cena silničních motocyklů.

Brigádníci a traťoví komisaři dráhu bedlivě prohlížejí metr po metru. Pokud narazí na nějakou díru, postaví k ní kužel. Po nich připochoduje k označené vadě druhý tým a díru zacelí speciálním materiálem.

O kousek dál rachotí traktor. Na vlečce veze kýble naplněné bílou, červenou a modrou barvou, kterými jiná skupinka pomocí válečků natírá obrubníky. Až uschnou, přijede speciální vůz a vyleští je.

Seriál k Velké ceně v Brně

Před motoristickou událostí roku bude MF DNES a iDNES.cz denně přinášet seriál s informacemi a zajímavostmi k Velké ceně.

"Trikolora na obrubnících byla už předtím, ale v průběhu roku ji závodníci ušpinili gumami svých motocyklů, tak je třeba dát to do pořádku," vysvětluje mluvčí okruhu Jiří Smetana.

Kromě obrubníků se maluje také značení. Kreslí se třeba boxy, z nichž závodníci vyjíždějí.

Dále se upravuje kačírek, tedy štěrk v únikových zónách. Ten brzdí stroje jezdců, kteří nezvládnou jízdu a vyjedou z tratě. Inspektoři z Mezinárodní motocyklové federace dokonce kontrolují i to, jestli mají jednotlivé kamínky správnou velikost.

Jiná skupinka připravuje nárazové bariéry. "Prvním typem bariér jsou pevné bloky naplněné stavební izolací. Druhé vytvářejí nafukovací vaky, jež jsou podobné polštářům, které používají hasiči," popisuje Smetana.

Hloučky desítek lidí se po sportovním areálu pohybují už od sedmi hodin od rána. Domů se odeberou až za tmy, protože kompletní úprava terénu zabere celý den.