náhledy
Premiérový ročník a český jezdec Jiří Lobkowicz přezdívaný Hýta. Brňané možná poznají zatáčku nad Žebětínem. Lobkowicz ze závodu se svojí Bugatti odstoupil hned v druhém kole kvůli poruše zapalování.
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Vítězem prvního závodu se stal Heinrich-Joachim von Morgen s Bugatti. K triumfu mu pomohla neuvěřitelná smůla Itala Nuvolariho na Alfě Romeo, který odpadl z vedoucí pozice v posledním kole.
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Nejnižší bod téměř třicetikilometrové trati byl v Pisárkách, kde se prudce zatáčelo po sjezdu z Nového Lískovce do stoupání Libuššiným údolím. Zatáčka byla už v předválečném období rozšířena a upravena, aby nebyla tak nebezpečná.
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Československý jezdec Josef Brázdil se v roce 1934 dostal k exkluzivnímu Maserati 6C, jednomu ze sedmi kusů, které továrna vyrobila. Hned na začátku prvního tréninku v Ostrovačicích těžce havaroval a v troskách převráceného vozu zemřel.
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Německé továrny byly v třicátých letech podporované z propagandistických důvodů nacistickým režimem. Šestnáctiválce Auto Union tak neměly kromě mercedesů konkurenci. Hans Stuck (na snímku) v roce 1934 vylepšil dosavadní traťový rekord celého závodu téměř o hodinu.
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Trojice šestnáctiválcových vozů Auto Union jezdců von Stucka, Rosenmeyera a Varziho během tréninků na Velkou cenu Československa 1935. Jejich úspěchy budily emoce i na tribunách – zatímco část diváků na jejich počest hajlovala, ostatní potleskem podporovali jejich soupeře – především Itala Nuvolariho.
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Louis Chiron v Brně zvítězil v letech 1931 – 1933, dvakrát na Bugatti, jednou s Alfa Romeo. Monacký fešák byl proslulý i svým milostnými eskapádami, ostatně v roce 1928 musel opustit svůj tým údajně kvůli pletkám s manželkou jeho šéfa. Soudě podle fotografie byl úspěšný i v Brně.
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Kuriózní nehoda Zdeňka Pohla v posledním kole závodu v roce 1937 měla šťastný konec. Pohlovi praskla v plné rychlosti pneumatika, která vletěla oknem do domu jistého pana Lorenze. Pohla ze zdemolovaného vozu vyprostili s vnitřními zraněními a řeznými ranami, z nehody se ale zotavil.
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Zdemolovaný mercedes Hermanna Langa, který havaroval v lesním úseku poblíž současného okruhu. Lang vypověděl, že před nehodou jel rychlostí kolem 300 km/h, údaj je ale třeba brát s rezervou. Kvůli technické závadě auto vyjelo mimo trať a doslova vletělo do diváků. Dva zabilo, jedenáct zranilo. Lang z vozu vypadl a měl jen lehký otřes mozku.
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh
Tazio Nuvolari byl italským národním hrdinou. Jako jediný dokázal v posledních předválečných letech vzdorovat extrémně výkonným německým vozům. V Brně mohl v roce 1937 dosáhnout senzačního vítězství, zpomalil jej však defekt pneumatiky. Nuvolari dojel po ráfku do technického depa a po výměně dál závodil. Nakonec dojel pátý.
Autor: Archiv Automotoklubu Masarykův okruh