"Dopravní podnik města Brna není jediný dopravce v Jihomoravském kraji a musím upozornit, že náš podíl nízkopodlažních vozidel je vyšší. V současné době je to asi dvaačtyřicet procent," uvedla mluvčí brněnského dopravního podniku Linda Hailichová.
"Samozřejmě že bychom chtěli pokrýt celých sto procent a někdy k tomu určitě dospějeme. Je to ale všechno otázkou času a samozřejmě peněz," dodala.
Jihomoravanům však negativní výsledky nevadí. Z průzkumu také vyšlo, že šedesát procent tázaných je s počtem nízkopodlažních vozidel spokojeno.
"Naopak mi přijde, že hromadná doprava v Brně je na tom ve srovnání s Prahou nebo Ostravou velmi dobře," nesouhlasí s výsledky vozíčkář František Fux.
Zároveň podotýká, že vozy jsou jediné, s čím je v přístupu dopravního podniku k vozíčkářům spokojený.
"Vadí mi brněnské zastávky. Pro vozíčkáře a maminky s kočárky představují daleko větší problém než samotná vozidla. Když člověk jede trojkou z České na Bystrc, je tam za sebou spoustu zastávek, kde vozíčkáři ani kočárky nemají šanci vystoupit," stěžuje si muž.
Problém je podle něj také v komunikaci s vozíčkáři. "Bylo by fajn, kdyby se handicapovaní mohli podílet na tvorbě jízdních řádů. Někdy se stane, že hodinu jezdí samé nízkopodlažní trolejbusy a další hodinu vůbec nic. To je zvlášť v zimě dost nepříjemné," dodává Fux.
Výzkum ukázal, že vozíčkáři mají nejlepší podmínky v Královéhradeckém kraji. Také tam jsou lidé se službami nejvíc spokojeni.