Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Minská ulice v Brně se může kdykoli propadnout

  17:40aktualizováno  17:40
Ulice Minská a Horova jsou v katastrofálním stavu a na dělníky si počkají ještě dva roky. Řidiči zde musí jezdit po rozviklaných panelech a dírách vysypaných štěrkem. Opravy budou zahájeny, až se dostaví Velký městský okruh v ulici Dobrovského.

Výtluky na Minské ulici v Brně-Žabovřeskách | foto: Radek Miča, MAFRA

V hrozném stavu je na ulicích v brněnské čtvrti Žabovřesky i kanalizace. Když se nedávno hlavní stoka propadla, brněnská doprava zde i v okolí kolabovala.- čtěte V okolí uzavřené Minské ulice v Brně řidiče kolony neminou

Prosincová oprava kanalizace ukázala, jak je Minská pro městskou dopravu důležitá. "Je to hodně frekventovaný úsek. Byl na nás tlak ze strany města, dopravního podniku i veřejnosti," řekl Josef Smolek z Dopravních staveb Brno. Technici zde proto pracovali ve dne v noci a Minská byla znovu průjezdná už za dva týdny.

Nebezpečí hrozí dále

Nebezpečí však nezmizelo. Některé přípojky jsou staré 83 let, k podobné havárii může dojít klidně znovu. "Opravili jsme pouze propadenou část kanalizace, ale zbytek se může kdykoli propadnout," dodal Smolek.

Žabovřesky čekají na rekonstrukci kanalizace už skoro patnáct let. "Minská i Horová jsou v současnosti v zoufalém stavu. Mělo se to opravit ještě před výstavbou Královopolského tunelu v roce 1996, teď si nemůžeme uzavření ulice dovolit, strašně by to zkomplikovalo dopravu," vysvětlil starosta Žabovřesk Aleš Kvapil.

"Oprava je pouze provizorní. Všichni se modlíme, aby to vydrželo," dodal Kvapil.

Letos město po dlouhých průtazích konečně vyčlenilo peníze na projektovou dokumentaci. Rekonstrukce obou ulic přijde Brněnské vodárny a kanalizace na 139 milionů a je plánovaná na roky 2012 a 2013.

Na obou ulicích jsou i přes deset centimetrů hluboké díry, kterým se auta kvůli projíždějícím tramvajím ani nemohou vyhnout. "Je to hrůza, skoro se po tom nedá jezdit, ale nic s tím nenaděláme," stěžoval si jeden z řidičů Roman Smečka.

Mezi panely pod tramvajovými pásy jsou široké škvíry, když vůz projíždí, viditelně se kývají. "Nemůžeme začít s opravami, dokud Minskou a Horovou ulicí vedou objížďky. Těžká auta ze stavby Dobrovského okruhu by opravenou silnici stejně znovu poškodila," vysvětlila mluvčí Dopravního podniku města Brna Hana Pohanová.

Řidiči v Žabovřeskách tak budou další dva roky jezdit po silnici připomínající "tankodrom", která se s nimi navíc může každou chvíli propadnout.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Studenti ekonomie mají svou laboratoř. Zkoumají třeba daňové podvody

Experimentovat mohou i ekonomové. Teď k tomu mají i dvě výzkumné laboratoře na Ekonomicko-správní fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Jejich hlavní výhodou...  celý článek

(Ilustrační snímek)
U brněnských nádraží vzniknou nová parkoviště, jedno zřídí i Jančura

U brněnských nádraží vzniknou stovky nových parkovacích míst. Jedno z parkovišť chce zřídit i majitel společnosti RegioJet Radim Jančura, aby do vlaků přilákal...  celý článek

The 6 Fireballs okouzlují s vlastními songy i hity, které v 50. a 60. letech...
Oživují zašlý věhlas rock'n'rollu. Chtějí být skvělí, ale ne slavní

Nevšední brněnská kapela The 6 Fireballs patří do Síně slávy. Vlastními songy i hity, které v 50. a 60. letech minulého století složili a hráli velikáni jako...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.