Stavba mostu, ilustrační snímek

Stavba mostu, ilustrační snímek | foto: Radek Miča, MAFRA

Modřičtí jásají, nový most už funguje a výluky autobusů skončily

  • 4
Po pěti měsících oprav už mohou lidé v Modřicích projíždět po novém mostě za 66 milionů korun. Skončily tak i výluky v jízdním řádu autobusů, které trvaly půl roku. Most vedoucí přes železnici u Brněnské ulice je už konečně průjezdný.

Čekání na nový most zkomplikovalo přepravu řidičům aut i cestujícím hromadnou dopravou. "Takové změny všeobecně nesnáším a nerad si na ně zvykám. Jezdím linkou 510 do Olympie. Abych se tam ale dostal, musel jsem teď přestupovat. Proto jsem rád, že jsou opravy hotové a autobus opět jede přímo," přiznal student Petr Sládek.

Kromě autobusu linky 510 jezdily od května podle výlukového jízdního řádu i jeden noční a čtyři denní spoje.

Nyní je už nový most otevřený, proto autobusy opět jezdí podle svých původních tras. "Linky 512 a 513 dosud končily v zastávce Modřice, smyčka. Dnes ale pokračují až na konečnou v Modřicích, železniční stanici, takže lidé už nemusí přestupovat na vlak v Rajhradě. Autobus linky 511 bude zase jezdit častěji," vysvětlil vedoucí dopravního odboru společnosti Kordis Jiří Horský.

Pro cestující se opět zjednoduší doprava i v noci. Autobus linky 94 bude znovu končit až na zastávce Modřice, smyčka.

Hrozilo, že se most zlomí

Dočasné komplikace v dopravě se však Modřickým vyplatily. Pokud by se nový most co nejdříve nepostavil, hrozilo by jeho uzavření. "Byl už v havarijním stavu a mohl se i zlomit. Nahradit už potřeboval asi deset let," uvedl ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Jan Zouhar.

Nový most je se svými šestnácti metry dvakrát širší a po obou stranách mohou lidé využívat chodníky. I tak by si řidiči měli dávat pozor. "Na starém mostě jel každý opatrně a nehody se zde skoro nestávaly. Nový most by ale mohl řidiče vyprovokovat k nebezpečné jízdě," upozornil Zouhar.

Aby stavba co nejméně omezila železniční dopravu, vznikl most unikátně vedle trati. Ocelová konstrukce o celkové hmotnosti 600 tun byla nejprve vyrobena v mostárně. Odtud byla převezena na stavbu po třech částech.

Na plošině před mostem se vytvořily rošty a celou nosnou ocelovou konstrukci dělníci svařili do jednoho kusu. Na spojené konstrukci nakonec stavbaři vybetonovali vozovku.

Celá stavba stála skoro 66 milionů korun a byla financována z rozpočtu Jihomoravského kraje. Částka měla být původně dokonce o třicet milionů korun vyšší. "Do výběrového řízení se ale nakonec přihlásilo patnáct firem, takže své nabídky zlevnily," dodal Zouhar.

Přestože už je most průjezdný, práce na něm nekončí. Stále je totiž uzavřen příjezd od mostu směrem k centru Modřic, který bude zprovozněn až v červnu příštího roku.

Most vedoucí přes železnici u Brněnské ulice v Modřicích je už konečně průjezdný.

Most vedoucí přes železnici u Brněnské ulice v Modřicích je už konečně průjezdný.