Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Muž se po Brně vozil na nárazníku trolejbusu. Ostatním řidičům mával

  6:37aktualizováno  6:37
Těžko uvěřitelnou scénu viděli řidiči, kteří v neděli po desáté hodině večer projížděli Brnem. Na zadním nárazníku trolejbusu se vozil neznámý muž. Při riskantní jízdě se přidržoval trolejbusových lan, šoférům aut však stihl mávat a smát se na ně.

Muž se projíždí Brnem na nárazníku trolejbusu (8. června, 2014) | foto: Vítězslav Bárta

"Jel jsem po Kounicově ulici. Když jsem dojel trolejbus, najednou vidím, jak tam sedí chlap a drží se za lana," popisuje řidič Vítězslav Bárta, od kterého iDNES.cz získal unikátní fotografii.

Na ní je vidět, jak se černý pasažér s kšiltovkou na hlavě veze na lince číslo 36 netradičním a hodně riskantním způsobem.

"Když trolejbus zastavil na červenou, myslel jsem, že seskočí dolů. Ale on si jen přehmátl ruce, zamával mi, usmál se a jel dál," líčí Brňan, který jej sledoval několik stovek metrů, než vůz městské hromadné dopravy odbočil na zastávku a Bárta mířil domů.

Jet na trolejbuse? To jsme nikdy neviděli, tvrdí dopravní podnik

S podobnými kaskadéry se brněnský dopravní podnik setkává výjimečně . "Zažili jsme pár případů, kdy na tramvaji sedne někdo na zadní spřáhlo. Ale jet takhle s trolejbusem, to je ojedinělá záležitost," tvrdí vedoucí dopravního odboru brněnského dopravního podniku Jan Seitl.

Podle něj podobný kousek ani nešel provést, pokud by se muž silně držel zadních lan. "V lanech sice není proud, ale mají zajišťovat stáhnutí sběračů z trolejbusového vedení na střechu. Myslím si, že pokud se držel za ty lana, sběrače to mělo stáhnout a trolejbus se měl zastavit," kroutí hlavou Seitl.

Neznámý mladík se jich však umně přidržoval tak, že trolejbus mohl pokračovat v jízdě. "Vypadalo to, že to nedělal poprvé a měl to pod kontrolou," poznamenává šofér Bárta.

Za podobnou jízdu hrozí několikatisícová pokuta

Vedoucí dopravního odboru Seitl rovněž upozornil, že jízda byla hazardováním se životem. "Na nárazníku je těžké se udržet především v zatáčkách a při rychlé jízdě," připomíná.

Podobná bizarní vystoupení si už v minulosti vyžádala lidské životy. Tragicky skončila například jízda chlapce na oji tramvaje před třemi lety v Praze (více čtěte zde).

Dopravní podnik však kaskadérům dokáže stěží zabránit. "Řidič nemá o takových ´pasažérech´ přehled a nemůže je fakticky vůbec vidět. Vzadu u vozu nejsou umístěny žádné kamery," upozorňuje Seitl.

Ani přepravní podmínky s podobným typem "cestování" nepočítají. Po muži na trolejbusu nemůžou revizoři chtít žádné peníze. "Vzhledem k tomu, že nám nevzniká žádná škoda, tak nemáme co vymáhat," doplňuje Seitl s tím, že v obdobných situacích se obrací na policii.

A podle dopravního podniku by se měli na linku 158 obrátit i svědci. "Přemýšlel jsem o tom, ale když mi tak hezky zamával, tak jsem policii nevolal," přiznává Bárta.

Kdyby tak učinil, muži by hrozila pokuta v řádech tisíců korun. "Postupovali bychom podle zákona o silničních provozu," vysvětluje brněnská policejní mluvčí Andrea Straková s tím, že finanční tresty lidem jezdícím na tramvaji už v minulosti v Brně udělili.

"Kdyby dotyčný z vozidla spadl, považovali bychom celou událost za dopravní nehodu," doplňuje Straková. To se však nestalo.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Tak vypadá ranní špička kolem ulice Křenová
Brno sužují kolony aut a zpoždění trolejbusů. Město odsune opravy

Kolony a půlhodinové zpoždění, které není výjimkou. Tak to v posledních dnech vypadá v Brně kvůli uzavírce Křenové ulice, kde se opravuje kolejový svršek....  celý článek

Miloš Vránek (na snímku vpravo) zpřístupnil svoji sbírku veteránů vozu BMV....
Za sbírku historických bavoráků vděčí babičce, kolekci vystavuje v Brně

V brněnské Slatině otevřelo muzeum historických vozů populární značky BMW. Zdarma je tam vystavuje Miloš Vránek, který nablýskané skvosty střádá už desítky...  celý článek

Z Liberce by se cestující mohli dostat vlakem do Prahy za 35 minut.
Z Liberce do Prahy za 35 minut. Stát plánuje rychlotrať do Polska

Zatím to zní jako sci-fi, stát se ale vážně zabývá otázkou vysokorychlostní železnice z Prahy k polským hranicím a dál do Wroclawi. Mezinárodní koridor by...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.