Vlak vyjel v osm hodin ráno z Veselí do Myjavy a dál pokračoval do Nového Mesta nad Váhom. Poté se vrátil stejnou cestou zpět. Délka celé jednokolejné trati je necelých 68 kilometrů. Provoz na ní byl zahájen 8. prosince 1927.
Ačkoliv doby její největší slávy jsou už pryč, trať stále plní svou dopravní funkci. "Oproti podobným akcím v minulosti je tato první, která se koná v zimním období. V čele vlaku se také premiérově představí zrekonstruovaná parní lokomotiva Albatros z bratislavského Albatros klubu," uvedli organizátoři z Místní akční skupiny v Kopaničářském regionu.
Jde o rychlíkovou lokomotivu, která svou hmotností 203 tun patřila v době aktivní služby mezi nejtěžší lokomotivy v síti Československých drah. Do provozuschopného stavu byla znovu uvedena před třemi lety nadšenci z bratislavského klubu, kteří na ní pracovali 40 tisíc hodin.
- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
© 1998–2024 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Rozmnožování obsahu pro účely automatizované analýzy textů nebo dat dle ustanovení § 39c autorského zákona je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., IČ: 45313351.