První parník sjel do vody po speciálních lyžinách. "Plavidlo bylo připevněno k navijáku a pomocí elektromotoru jej loďaři dopravili do vody," popsala Pohanová proces, který i zkušeným pracovníkům Dopravního podniku města Brna zabere čas.
A není divu: jeden kolos váží až čtyřicet tun a i jeho "menší bráška" je s 25 tunami pořádný cvalík.
Každou loď pohání více než stovka půlmetrákových elektrických baterií. "V našich parnících nepoužíváme naftu, snažíme se totiž k prostředí přehrady chovat šetrně," doplnila Pohanová.
Sezona na přehradě začne příští sobotu
O víkendu budou technici na březích Brněnské přehrady montovat jednotlivé zastávky parníku a připraví je na plný provoz. Ten odstartuje v sobotu 19. dubna.
Dopravní podnik i letos uspořádá slavnostní ceremoniál, při kterém nastoupí všichni kapitáni a vedoucí lodní dopravy dostane pokyn k zahájení plavby.
"Znělku lodní dopravy města Brna zatroubí pan Hnilička, který ji před lety sám složil. Následovat bude první defilé lodí a na tuto první jízdu pozveme cestující zdarma," láká na přehradu Pohanová.