Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Na SMS jízdenky si Brno počká. Antimonopolní úřad zrušil chybný tendr

  15:59aktualizováno  15:59
Vyťukat zprávu, odeslat a nastoupit do tramvaje? V Brně to zatím možné není a lidé si budou muset ještě několik měsíců počkat. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže totiž zrušil minulý týden tendr, který na tuto službu vypsal brněnský Dopravní podnik.

Koupit si lístek na tramvaj prostřednictvím telefonu v Brně stále nepůjde (ilustrační foto). | foto: Ota BartovskýMF DNES

"Požadavky zadavatele na zasílání přehledu prodaných elektronických jízdenek za předchozí kalendářní měsíc nemohli uchazeči o zakázku objektivně splnit," zdůvodnil rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) jeho předseda Petr Rafaj.

Podle něj také Dopravní podnik stanovil netransparentně způsob hodnocení nabídek v jednom z dílčích kritérií, které se týkalo komplexnosti nabízených služeb.

Rozhodnutí prozatím není pravomocné, Dopravní podnik může do 15 dní podat takzvaný rozklad k předsedovi ÚOHS. "Ten buď potvrdí původní rozhodnutí, nebo jej změní," nastínil mluvčí úřadu Martin Švanda.

Vedení Dopravního podniku se zatím nerozhodlo, zda tuto možnost využije. "Verdikt úřadu má dvacet stran, s dokumentem se nyní detailně seznamujeme," podotkla mluvčí brněnského Dopravního podniku Linda Škrancová.

29 korun za pípnutí

Zrušený tendr mimo jiné přesně popisoval, jak drahé SMS jízdenky v Brně budou

Běžné jízdné
zóny 100 a 101

  • 10 minut 20 Kč
  • 60 minut 25 Kč
  • 24 hodin 90 Kč

SMS jízdenka
zóny 100 a 101

  • 75 minut 29 Kč
  • 24 hodin 99 Kč

Stále však podle ní platí, že Dopravní podnik má o SMS jízdenky zájem. "Pokud bychom však museli vypsat nové výběrové řízení, zavedení SMS jízdenek by se protáhlo o několik měsíců," dodala Škrancová.

Podle původních plánů měli mít Brňané možnost koupit si lístek na hromadnou dopravu přes mobil už letos o prázdninách.

Vypsaný tendr ovšem napadla společnost Dial Telecom, která byla předtím ze soutěže kvůli nesplnění kvalifikačních předpokladů vyřazena.

Podle firmy byla kritéria výběrového řízení neprůhledná. Cena měla v hodnocení váhu 45 procent, deset procent bylo za termín spuštění a ze zbývajících 45 procent měla rozhodnout "kvalita nabídky". Uchazeči tak podle firmy nevěděli, co přesně bude posuzováno.

Jiné společnosti zase kritizovaly, že zakázka je jak ušitá na míru pražské firmě Erika. Ta stejnou službu zajišťuje v několika jiných městech České republiky. Předpokládaná hodnota zakázky na SMS jízdenky v Brně za čtyři roky trvání smlouvy činí kolem 25 milionů korun.

Koupit jízdenku přes mobil si už mohou lidé například v Praze, Plzni, Ostravě nebo v Českých Budějovicích.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pár hodin po dramatickém přepadení zakončeného střelbou strážníka byla
Zdrogovaný muž chtěl zapálit benzinku, když ujížděl, naboural tři auta

Zdrogovaný čtyřiašedesátiletý muž se v neděli odpoledne pokusil zapálit čerpací stanici v Černé Hoře na Blanensku. Koupil si tam do kanystrů benzin a...  celý článek

Pomník znázorňuje 33 kovových stylizovaných postav seskupených do spirály času...
Nemoci a stovky mrtvých. U Kyjova postavili památník krutému lágru

Internační tábor ve Svatobořicích u Kyjova dostal po desítkách let důstojné pietní místo – památník a muzeum. Připomínají osudy zhruba 170 tisíc lidí, kteří...  celý článek

Vladimir 518
Myslel jsem, že lidé chápou, proč je tank růžový, říká Vladimir 518

Umělec Vladimir 518 v Brně výrazně uspěl s výstavou Kmeny 90 o subkulturách 90. let 20. století. Přestože růžový tank už město opustil a exponáty unikátní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.