Diskuze
„Brněnské metro“ může nové nádraží zpozdit, varují někteří zastupitelé
Děkujeme za pochopení.
M63i13c27h37a18e32l 60S18t73a97n85o39v55s71k76ý
"Bezmetro" moc nechápu. Vždyť se to může dočasně zprovoznit bez metra a to dostavět časem. Po spojení Německa se v Lipsku naopak rozhodli, že "metro" udělají. Vlaky končili na severu na hlavním nádraží a regionální tratě pokračovaly z druhé strany města z regionálních nádraží. A buď to projet tramvají, nebo objet zeširoka s-bahnem. Tak se rozhodli celé město podkopat.
Ono se u nás vůbec spousta věci řeší idiotsky.
Obdobně vyřešili v Lipsku problém s vlakem na letiště. Trať co vedla pár kilometrů vedle letiště odklonili a zakopali do tunelu.
A jak vyřešili satelitní nádrží např. ve Vídni nebo Leningradu/Petersburgu si laskavý čtenář jistě vybaví sám či dohledá.
R91i87c21h45a44r47d 75M74i71k27u75l21e18n38k93a
Úvodní fotka zcela jasné demonstruje bidu a ubohost starého nádraží. Takhle má vypadat vjezd do Brna v 21 století? Srovnat se zemí, ihned.
S79i37l47v92e72s26t13r 87K91a48d41e55ř92á77b18e38k
Já bych brněnské hlavní nádraží přesunul do Prahy. Brňáci se v Praze vzhlížejí jako nikdo jiný, tak by to pro ně určitě byla pocta. Ale když ho nechtějí v centru, můžeme ho klidně postavit někde docela na okraji Prahy. Hej, hele, chcete ho mít někde poblíž železniční trati, nebo radši úplně na samotě?
P35a62t32r57i60k 87S38v54o19b41o21d52a
No když to nebude za naše brněnské love, tak su pro :)
P78a79v70e89l 24B21o90u48c53n94í47k
Napřed jednu věc a pak druhou. Napřed se soustřeďme na kvalitní modernizaci železničního uzlu Brno s přivedením povrchové veřejné dopravy (šalina, trolejbus) k novému nádraží, a až to bude hotové, můžeme se pustit do budování podpovrchové kolejové dopravy: metro, vlak jako SJKD nebo návrat k myšlence Rychlé šaliny.
Podstatné je, že pro kvalitní obsluhu Nového nádraží není Severo-jižního kolejového diametru třeba. Povrchová doprava to zvládne. Reálně budování SJKD nezačne dříve než po roce 2040, spíše 2050.
Ve Studii proveditelnosti 2017 jsou právě mezi významná rizika uvedeny požadavky politiků a zájmových skupin na další (přímo nesouvisející) investice, který by naše úsilí o zlepšení cestování a rozvoj Brna mohlo rozdrobit a ve výsledku zhatit.
Ač jako Řečkovičákovi by se mi líbilo mít podzemku (SJKD linku) z Krpole do hist. centra, nejsem si jistý, jestli vést tři, skoro souběžná, kolejová spojení z Krpole do Brna je moudré. Zrušíme po dokončení SJKD šalinu z Krpole do centra? Nebo zrušíme osobní vlaky od Tišnova přes Lesnou a Židenice? Nebo se budou v Krpoli vlakové soupravy rozdělovat na ty, co pojedou pod městem a na ty, co obslouží Lesnou, Židenice a nově vzniklý významný přestupní uzel Černovice? aby pak pokračovaly na nové hlavní nádraží Řeka?
Spíše jsem přesvědčen, že podzemka by měla spojit Bystrc s Brnem. Nářky Bystrčáků slyšíme už 40 roků. A mají pravdu. Studie hodnotící možnost, přínosy a náklady projektu brněnské podzemky bude hotova nejspíše až v roce 2020. SJKDiametr bude příští velké brněnské téma. Mimochodem, ke konci 80.let projekt Rychlé podpovrchové šaliny zhatily protesty Brňáků i proti kácení stromů v parku na Moravském náměstí.
T29o41m58a82s 35C40e70n81e42k
Myslím si, že diametr lze budovat po částech. Předpoklad, že musí být nejprve dokončen v celé délce, aby byl funkční je zbytečně pesimistická. Avšak stavba nádraží a s ním souběžně třeba pravní etapa diametru od nového nádraží po Moravské náměstí se zastávkou ve stávajícím uzlu u hlaváku nemusí být nereálná a vůbec od věci. Dovedu si dokonce představit jeho vyvedení v oblasti Moraváku na povrch a dočasné napojení do povrchové dopravy, klidně na dalších 10 let, než bude možné otevřít další stanice. Ano, diametr ve své plné délce je projekt na 20 let, ale není nemožné, aby už po 5 letech nezačal sloužit částečně a postupně rostl. Ale pokud se odsune nádraží, tak alespoň jeho první úsek k hlavním uzlům musí přijít současně s novou plohou nádraží. Jinak odsun opravdu nedává smysl.
P98e98t68r 72V72o66p83i91č98k91a
Nejlepší by bylo postavit Brno cely znova par kilometru jižně
M83a40r14e59k 18S22l76a51b41i81h86o69u83d39e24k
No a nebylo by v tom případě už lepší tam rovnou postavit něco jiného?
Z12d26e11n14e12k 24S47e59i77d53l
A na co je potřeba stavět nové nádraží v poslední zatáčce před Vídní? Možná by stačilo, kdyby tam vlak jen zpomalil.
P20e97t26r 56O36t97ý49p61k20a
Brňákům to nestačí, chtějí být světový. Přece se uvažuje o variantě rychlovláčkůůů...no uvažuje, ale nikdo raději nepočítá návratnost investice a kdo bude mít na drahé jízdenky peníze...Také trať Prague - Brno by asi nebylo moc pro lidi zajímavé, proč by za to platili..?
P81e50t70r 57O88t39ý98p55k39a
Brňáci si odhlasují megalomanský přesun nádraží a my všichni jim ho zaplatíme...????...A proč...?..Nejsou peníze na dostavbu dálnic zde se řeší taková megalomanská akce..??..Si to postavte za svoje..
J38i57ř70í 50V81a86c95a
Za státní se přestavují všechny nádraží a koleje v ČR - dráhy jsou státní podnik. Dobré nádraží je v jejich zájmu (Brno je přeci jen krajské město odkud a kam jezdí hodně jejich zákazníků).
J77a45n 80M36o16r38a11v78a
2 základní předpoklady, které musí Brno co nejdříve splnit, nechce-li se brněnský magistrát naprosto dokonale znemožnit - má k tomu úspěšně nakročeno:
1/ nádraží začít stavět "U řeky" HNED, za každou cenu stavbu rozjet a problémy řešit v chodu;
2/ škůdce jako jsou především "Zelení" úplně odstavit! Je zajímavé, že dosavadní spoluškůdci "Žít Brno" na poslední chvíli otočili a hlasovali pro "U řeky". Taky to svědčí o "pevnosti" jejich postojů a deklarací i když v tomto případě ve prospěch věci. Ovšem vzhledem k tomu, že se předpokládá, že v nadcházejících volbách oprávněně vypadnou tak je to jen taková poznámka k věci...
M84i55r87e29k 32Z28á17v86o43d60n43ý
Mafiánská brněnská buňka ČSSD a mafiánská ODS opět útočí. Nechápu. Přes naprostou imbecilitu nápadu odsunu nádraží si ho prosadili a když už se má udělat něco, co by lidem díky zhoršené dostupnosti nádraží pomohlo, tak zase mají .... připomínky. Fakt tyto .... .... do .... :o)
Nedávno odvolaný exekutor je po smrti, podle soudu zneužíval peníze dlužníků
Před necelými dvěma týdny Nejvyšší správní soud odvolal z funkce brněnského exekutora kvůli...
Zastřelil se nad propastí. V Macoše ukončil svůj život vězeňský dozorce
Jihomoravská propast Macocha má další oběť. Na začátku víkendu do ní spadl muž středního věku. S...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Plánovaný podzemní tunel na D43 v Brně má být zkrácený, starostové protestují
Chystaná podzemní trasa dlouho slibované silnice je v dokumentech zkrácená i přes původní sliby....
Novým majitelem Zbrojovky Brno se stal hokejový boss Libor Zábranský
Majitelem fotbalové Zbrojovky Brno se stal Libor Zábranský, šéf hokejové Komety. V tiskovém...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vrátili se problémoví Romové, zmínila starostka. Komunita chce její rezignaci
Vlnu nevole a odsouzení rozpoutala svými výroky na adresu Romů poslankyně a starostka brněnských...
Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení
Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...
Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat
Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...
Za hudbu musíme bojovat, lidé si chtějí zážitek prožít pospolu, říká šéfdirigent
Premium Začínal jako klavírista ve školním souboru, postupně vedl orchestry po celém světě a před šesti...
Vrátili se problémoví Romové, zmínila starostka. Komunita chce její rezignaci
Vlnu nevole a odsouzení rozpoutala svými výroky na adresu Romů poslankyně a starostka brněnských...