Diskuze
„Brněnské metro“ může nové nádraží zpozdit, varují někteří zastupitelé
Děkujeme za pochopení.
M96i13c27h34a20e44l 14S28t45a70n43o80v94s97k76ý
"Bezmetro" moc nechápu. Vždyť se to může dočasně zprovoznit bez metra a to dostavět časem. Po spojení Německa se v Lipsku naopak rozhodli, že "metro" udělají. Vlaky končili na severu na hlavním nádraží a regionální tratě pokračovaly z druhé strany města z regionálních nádraží. A buď to projet tramvají, nebo objet zeširoka s-bahnem. Tak se rozhodli celé město podkopat.
Ono se u nás vůbec spousta věci řeší idiotsky.
Obdobně vyřešili v Lipsku problém s vlakem na letiště. Trať co vedla pár kilometrů vedle letiště odklonili a zakopali do tunelu.
A jak vyřešili satelitní nádrží např. ve Vídni nebo Leningradu/Petersburgu si laskavý čtenář jistě vybaví sám či dohledá.
R54i38c33h94a83r22d 82M98i15k50u17l49e94n59k65a
Úvodní fotka zcela jasné demonstruje bidu a ubohost starého nádraží. Takhle má vypadat vjezd do Brna v 21 století? Srovnat se zemí, ihned.
S85i59l78v67e67s28t26r 80K87a26d15e56ř92á20b23e79k
Já bych brněnské hlavní nádraží přesunul do Prahy. Brňáci se v Praze vzhlížejí jako nikdo jiný, tak by to pro ně určitě byla pocta. Ale když ho nechtějí v centru, můžeme ho klidně postavit někde docela na okraji Prahy. Hej, hele, chcete ho mít někde poblíž železniční trati, nebo radši úplně na samotě?
P42a81t43r81i49k 86S33v20o92b23o13d22a
No když to nebude za naše brněnské love, tak su pro :)
P12a93v18e67l 78B84o83u11c37n40í58k
Napřed jednu věc a pak druhou. Napřed se soustřeďme na kvalitní modernizaci železničního uzlu Brno s přivedením povrchové veřejné dopravy (šalina, trolejbus) k novému nádraží, a až to bude hotové, můžeme se pustit do budování podpovrchové kolejové dopravy: metro, vlak jako SJKD nebo návrat k myšlence Rychlé šaliny.
Podstatné je, že pro kvalitní obsluhu Nového nádraží není Severo-jižního kolejového diametru třeba. Povrchová doprava to zvládne. Reálně budování SJKD nezačne dříve než po roce 2040, spíše 2050.
Ve Studii proveditelnosti 2017 jsou právě mezi významná rizika uvedeny požadavky politiků a zájmových skupin na další (přímo nesouvisející) investice, který by naše úsilí o zlepšení cestování a rozvoj Brna mohlo rozdrobit a ve výsledku zhatit.
Ač jako Řečkovičákovi by se mi líbilo mít podzemku (SJKD linku) z Krpole do hist. centra, nejsem si jistý, jestli vést tři, skoro souběžná, kolejová spojení z Krpole do Brna je moudré. Zrušíme po dokončení SJKD šalinu z Krpole do centra? Nebo zrušíme osobní vlaky od Tišnova přes Lesnou a Židenice? Nebo se budou v Krpoli vlakové soupravy rozdělovat na ty, co pojedou pod městem a na ty, co obslouží Lesnou, Židenice a nově vzniklý významný přestupní uzel Černovice? aby pak pokračovaly na nové hlavní nádraží Řeka?
Spíše jsem přesvědčen, že podzemka by měla spojit Bystrc s Brnem. Nářky Bystrčáků slyšíme už 40 roků. A mají pravdu. Studie hodnotící možnost, přínosy a náklady projektu brněnské podzemky bude hotova nejspíše až v roce 2020. SJKDiametr bude příští velké brněnské téma. Mimochodem, ke konci 80.let projekt Rychlé podpovrchové šaliny zhatily protesty Brňáků i proti kácení stromů v parku na Moravském náměstí.
T37o56m45a77s 77C64e89n88e90k
Myslím si, že diametr lze budovat po částech. Předpoklad, že musí být nejprve dokončen v celé délce, aby byl funkční je zbytečně pesimistická. Avšak stavba nádraží a s ním souběžně třeba pravní etapa diametru od nového nádraží po Moravské náměstí se zastávkou ve stávajícím uzlu u hlaváku nemusí být nereálná a vůbec od věci. Dovedu si dokonce představit jeho vyvedení v oblasti Moraváku na povrch a dočasné napojení do povrchové dopravy, klidně na dalších 10 let, než bude možné otevřít další stanice. Ano, diametr ve své plné délce je projekt na 20 let, ale není nemožné, aby už po 5 letech nezačal sloužit částečně a postupně rostl. Ale pokud se odsune nádraží, tak alespoň jeho první úsek k hlavním uzlům musí přijít současně s novou plohou nádraží. Jinak odsun opravdu nedává smysl.
P69e73t66r 61V77o26p97i36č67k73a
Nejlepší by bylo postavit Brno cely znova par kilometru jižně
M53a24r14e96k 85S31l95a88b23i34h39o78u15d51e84k
No a nebylo by v tom případě už lepší tam rovnou postavit něco jiného?
Z53d91e51n54e41k 37S33e24i30d23l
A na co je potřeba stavět nové nádraží v poslední zatáčce před Vídní? Možná by stačilo, kdyby tam vlak jen zpomalil.
P37e37t56r 88O62t86ý56p42k62a
Brňákům to nestačí, chtějí být světový. Přece se uvažuje o variantě rychlovláčkůůů...no uvažuje, ale nikdo raději nepočítá návratnost investice a kdo bude mít na drahé jízdenky peníze...Také trať Prague - Brno by asi nebylo moc pro lidi zajímavé, proč by za to platili..?
P85e44t32r 59O58t56ý80p75k75a
Brňáci si odhlasují megalomanský přesun nádraží a my všichni jim ho zaplatíme...????...A proč...?..Nejsou peníze na dostavbu dálnic zde se řeší taková megalomanská akce..??..Si to postavte za svoje..
J64i60ř90í 68V25a75c33a
Za státní se přestavují všechny nádraží a koleje v ČR - dráhy jsou státní podnik. Dobré nádraží je v jejich zájmu (Brno je přeci jen krajské město odkud a kam jezdí hodně jejich zákazníků).
J33a56n 80M35o46r30a98v83a
2 základní předpoklady, které musí Brno co nejdříve splnit, nechce-li se brněnský magistrát naprosto dokonale znemožnit - má k tomu úspěšně nakročeno:
1/ nádraží začít stavět "U řeky" HNED, za každou cenu stavbu rozjet a problémy řešit v chodu;
2/ škůdce jako jsou především "Zelení" úplně odstavit! Je zajímavé, že dosavadní spoluškůdci "Žít Brno" na poslední chvíli otočili a hlasovali pro "U řeky". Taky to svědčí o "pevnosti" jejich postojů a deklarací i když v tomto případě ve prospěch věci. Ovšem vzhledem k tomu, že se předpokládá, že v nadcházejících volbách oprávněně vypadnou tak je to jen taková poznámka k věci...
M83i58r93e48k 98Z60á47v81o45d51n64ý
Mafiánská brněnská buňka ČSSD a mafiánská ODS opět útočí. Nechápu. Přes naprostou imbecilitu nápadu odsunu nádraží si ho prosadili a když už se má udělat něco, co by lidem díky zhoršené dostupnosti nádraží pomohlo, tak zase mají .... připomínky. Fakt tyto .... .... do .... :o)
V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel
V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...
Chtěl ho Baník, říkají místní o chlapci, jehož zabila branka. Stav hřiště je štve
Premium Z tragédie se vzpamatovávají lidé z břeclavského sídliště Na Valtické. Ve středu večer tam spadla...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Cyklista vjel do křoví a hlavou narazil do stromu. Přilbu měl, přesto zemřel
V sobotu v podvečer řešili jihomoravští policisté dvě dopravní nehody. Na Znojemsku naboural řidič...
Rivalové z finále v jedné šatně: Do neděle bychom se zabili, hlásil Sedlák
Ještě v neděli by si během finále extraligy nejraději vyškrábali oči, do prodloužení sedmého zápasu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
V Brně začala výstavba prémiových bytů, jeden vyjde v průměru na 16 milionů
Jako o prázdninách, které trvají 365 dnů v roce, si mají v budoucnu připadat rezidenti žijící v...
Bezdomovec bránil napadenou ženu, za útok nožem dostal čtrnáct let
V opilosti podle obžaloby šestkrát bodl nožem muže, s jehož družkou popíjel v parku na Mendlově...
Městské byty za úplatek. Soud popsal fungování mechanismu, dvojice se přiznala
Městský soud v Brně dnes rozdal první tresty za korupci při přidělování městských bytů. Při...
Řidič místo semaforu sledoval zasahující policisty, málem přejel chodce
Zapnuté majáky stojícího policejního vozu zaujaly řidiče v Brně natolik, že přestal dávat pozor na...
Klimatická změna nutí města jednat, Hodonín už chystá speciální strategii
První tropický den tohoto roku přišel o dva měsíce dřív, než je obvyklé. Přesně to je ukázkou...