Diskuze
„Brněnské metro“ může nové nádraží zpozdit, varují někteří zastupitelé
Děkujeme za pochopení.
M77i19c21h95a86e38l 44S72t14a10n89o53v71s18k21ý
"Bezmetro" moc nechápu. Vždyť se to může dočasně zprovoznit bez metra a to dostavět časem. Po spojení Německa se v Lipsku naopak rozhodli, že "metro" udělají. Vlaky končili na severu na hlavním nádraží a regionální tratě pokračovaly z druhé strany města z regionálních nádraží. A buď to projet tramvají, nebo objet zeširoka s-bahnem. Tak se rozhodli celé město podkopat.
Ono se u nás vůbec spousta věci řeší idiotsky.
Obdobně vyřešili v Lipsku problém s vlakem na letiště. Trať co vedla pár kilometrů vedle letiště odklonili a zakopali do tunelu.
A jak vyřešili satelitní nádrží např. ve Vídni nebo Leningradu/Petersburgu si laskavý čtenář jistě vybaví sám či dohledá.
R42i37c82h30a25r55d 28M22i58k48u84l18e47n19k83a
Úvodní fotka zcela jasné demonstruje bidu a ubohost starého nádraží. Takhle má vypadat vjezd do Brna v 21 století? Srovnat se zemí, ihned.
S40i38l90v92e40s60t84r 56K18a55d43e57ř89á98b53e21k
Já bych brněnské hlavní nádraží přesunul do Prahy. Brňáci se v Praze vzhlížejí jako nikdo jiný, tak by to pro ně určitě byla pocta. Ale když ho nechtějí v centru, můžeme ho klidně postavit někde docela na okraji Prahy. Hej, hele, chcete ho mít někde poblíž železniční trati, nebo radši úplně na samotě?
P69a69t57r19i58k 72S54v53o91b59o96d62a
No když to nebude za naše brněnské love, tak su pro :)
P56a11v30e95l 63B30o68u60c61n78í76k
Napřed jednu věc a pak druhou. Napřed se soustřeďme na kvalitní modernizaci železničního uzlu Brno s přivedením povrchové veřejné dopravy (šalina, trolejbus) k novému nádraží, a až to bude hotové, můžeme se pustit do budování podpovrchové kolejové dopravy: metro, vlak jako SJKD nebo návrat k myšlence Rychlé šaliny.
Podstatné je, že pro kvalitní obsluhu Nového nádraží není Severo-jižního kolejového diametru třeba. Povrchová doprava to zvládne. Reálně budování SJKD nezačne dříve než po roce 2040, spíše 2050.
Ve Studii proveditelnosti 2017 jsou právě mezi významná rizika uvedeny požadavky politiků a zájmových skupin na další (přímo nesouvisející) investice, který by naše úsilí o zlepšení cestování a rozvoj Brna mohlo rozdrobit a ve výsledku zhatit.
Ač jako Řečkovičákovi by se mi líbilo mít podzemku (SJKD linku) z Krpole do hist. centra, nejsem si jistý, jestli vést tři, skoro souběžná, kolejová spojení z Krpole do Brna je moudré. Zrušíme po dokončení SJKD šalinu z Krpole do centra? Nebo zrušíme osobní vlaky od Tišnova přes Lesnou a Židenice? Nebo se budou v Krpoli vlakové soupravy rozdělovat na ty, co pojedou pod městem a na ty, co obslouží Lesnou, Židenice a nově vzniklý významný přestupní uzel Černovice? aby pak pokračovaly na nové hlavní nádraží Řeka?
Spíše jsem přesvědčen, že podzemka by měla spojit Bystrc s Brnem. Nářky Bystrčáků slyšíme už 40 roků. A mají pravdu. Studie hodnotící možnost, přínosy a náklady projektu brněnské podzemky bude hotova nejspíše až v roce 2020. SJKDiametr bude příští velké brněnské téma. Mimochodem, ke konci 80.let projekt Rychlé podpovrchové šaliny zhatily protesty Brňáků i proti kácení stromů v parku na Moravském náměstí.
T59o56m80a74s 73C80e97n38e22k
Myslím si, že diametr lze budovat po částech. Předpoklad, že musí být nejprve dokončen v celé délce, aby byl funkční je zbytečně pesimistická. Avšak stavba nádraží a s ním souběžně třeba pravní etapa diametru od nového nádraží po Moravské náměstí se zastávkou ve stávajícím uzlu u hlaváku nemusí být nereálná a vůbec od věci. Dovedu si dokonce představit jeho vyvedení v oblasti Moraváku na povrch a dočasné napojení do povrchové dopravy, klidně na dalších 10 let, než bude možné otevřít další stanice. Ano, diametr ve své plné délce je projekt na 20 let, ale není nemožné, aby už po 5 letech nezačal sloužit částečně a postupně rostl. Ale pokud se odsune nádraží, tak alespoň jeho první úsek k hlavním uzlům musí přijít současně s novou plohou nádraží. Jinak odsun opravdu nedává smysl.
P14e37t24r 47V89o10p35i67č83k47a
Nejlepší by bylo postavit Brno cely znova par kilometru jižně
M11a79r63e32k 98S16l35a46b93i68h39o91u58d90e91k
No a nebylo by v tom případě už lepší tam rovnou postavit něco jiného?
Z96d61e76n96e80k 72S93e31i83d57l
A na co je potřeba stavět nové nádraží v poslední zatáčce před Vídní? Možná by stačilo, kdyby tam vlak jen zpomalil.
P85e81t16r 62O94t11ý76p24k77a
Brňákům to nestačí, chtějí být světový. Přece se uvažuje o variantě rychlovláčkůůů...no uvažuje, ale nikdo raději nepočítá návratnost investice a kdo bude mít na drahé jízdenky peníze...Také trať Prague - Brno by asi nebylo moc pro lidi zajímavé, proč by za to platili..?
P96e95t33r 81O68t47ý43p13k68a
Brňáci si odhlasují megalomanský přesun nádraží a my všichni jim ho zaplatíme...????...A proč...?..Nejsou peníze na dostavbu dálnic zde se řeší taková megalomanská akce..??..Si to postavte za svoje..
J82i22ř77í 33V55a91c47a
Za státní se přestavují všechny nádraží a koleje v ČR - dráhy jsou státní podnik. Dobré nádraží je v jejich zájmu (Brno je přeci jen krajské město odkud a kam jezdí hodně jejich zákazníků).
J57a69n 13M73o17r58a79v74a
2 základní předpoklady, které musí Brno co nejdříve splnit, nechce-li se brněnský magistrát naprosto dokonale znemožnit - má k tomu úspěšně nakročeno:
1/ nádraží začít stavět "U řeky" HNED, za každou cenu stavbu rozjet a problémy řešit v chodu;
2/ škůdce jako jsou především "Zelení" úplně odstavit! Je zajímavé, že dosavadní spoluškůdci "Žít Brno" na poslední chvíli otočili a hlasovali pro "U řeky". Taky to svědčí o "pevnosti" jejich postojů a deklarací i když v tomto případě ve prospěch věci. Ovšem vzhledem k tomu, že se předpokládá, že v nadcházejících volbách oprávněně vypadnou tak je to jen taková poznámka k věci...
M79i29r52e40k 40Z73á38v25o44d23n94ý
Mafiánská brněnská buňka ČSSD a mafiánská ODS opět útočí. Nechápu. Přes naprostou imbecilitu nápadu odsunu nádraží si ho prosadili a když už se má udělat něco, co by lidem díky zhoršené dostupnosti nádraží pomohlo, tak zase mají .... připomínky. Fakt tyto .... .... do .... :o)
Nedávno odvolaný exekutor je po smrti, podle soudu zneužíval peníze dlužníků
Před necelými dvěma týdny Nejvyšší správní soud odvolal z funkce brněnského exekutora kvůli...
Zastřelil se nad propastí. V Macoše ukončil svůj život vězeňský dozorce
Jihomoravská propast Macocha má další oběť. Na začátku víkendu do ní spadl muž středního věku. S...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Plánovaný podzemní tunel na D43 v Brně má být zkrácený, starostové protestují
Chystaná podzemní trasa dlouho slibované silnice je v dokumentech zkrácená i přes původní sliby....
Novým majitelem Zbrojovky Brno se stal hokejový boss Libor Zábranský
Majitelem fotbalové Zbrojovky Brno se stal Libor Zábranský, šéf hokejové Komety. V tiskovém...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Žena, která skočila s dětmi do Macochy, nechala dopis. Policie případ odložila
Sebevražedný skok ženy se dvěma malými dětmi do propasti Macocha v Moravském krasu loni v létě...
Novým majitelem Zbrojovky Brno se stal hokejový boss Libor Zábranský
Majitelem fotbalové Zbrojovky Brno se stal Libor Zábranský, šéf hokejové Komety. V tiskovém...
Automotodrom chtěl 27 milionů za neodjetý ročník MotoGP, soud žalobu zamítl
Brněnský Automotodrom si chtěl pomocí žaloby vymoci 27 milionů korun, které požadoval od města a...
OBRAZEM: Na D1 u Brna se pracuje i v noci, práce skončí o dva měsíce dřív
Na rozšíření dálnice D1 na šest pruhů se v nejvytíženějším úseku u Brna mezi sjezdy na hlavní tahy...
Přítelkyni polil hořlavinou a zapálil. Muž dostal za vraždu sedmnáct let
Na sedmnáct let do vězení poslal Krajský soud v Brně muže za upálení jeho družky v Rajhradě na...
Prodej podílu 800 m2 na pozemcích v k.…
Ratíškovice, okres Hodonín
88 110 Kč