Pod Brnem nemusí jezdit vlak, ale tramvaj, zní další nápad k nádraží

  10:05aktualizováno  10:05
Jako by debata o novém vlakovém nádraží v Brně a severojižním kolejovém diametru – tedy částečně podzemní železnici – nebyla už tak dost vypjatá. Zelení přišli s další možností, jak dopravní situaci ve městě řešit. Navrhují zcela jinou variantu podzemní dráhy.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Místo vlaků by tunelem pod Brnem jezdily tramvaje, a to v kratším úseku. „Ke zlepšení dopravy stačí vybudovat úsek pod zemí o délce necelých tří kilometrů mezi Nádražní a Šumavskou ulicí,“ prohlásil náměstek brněnského primátora Martin Ander (Zelení).

Město podle něj musí vzít stavbu do svých rukou, protože debaty o podzemní železnici, kterou má platit stát, byly v minulosti neúspěšné. A ani současná diskuse nikam nevede.

Centrální komise ministerstva dopravy totiž sice vybrala variantu odsunutého nádraží, ale bez železničního diametru. Ten přitom brněnští zastupitelé požadují.

Podle Andera by tramvajový diametr fungoval tak, že by spoj jedoucí například od Komárova u nádraží zajel pod zem a kromě železničního uzlu obsloužil také Českou, Konečného náměstí a Šumavskou. Tam by nedaleko plánovaného záchytného parkoviště opět vyjel na povrch a pokračoval po některé ze současných tratí.

S nápadem narazí u ANO

„Investiční náklady by se podle odborných odhadů, které jsme si nechali zpracovat, měly pohybovat mezi šesti až osmi miliardami,“ doplnil Ander s tím, že by taková stavba mohla být hotová do deseti let. Odhadované náklady na železniční diametr se přitom pohybují okolo dvaceti miliard a jeho vybudování má trvat ještě déle.

Novou variantu však Zelení v koalici zatím neprobírali. A u nejsilnějšího hnutí ANO narazí.

„Řešením to může být v případě, když stát nepřispěje na železniční diametr. Na ten se však teď zpracovává studie proveditelnosti. Primárně také chceme dopravně obsloužit celou aglomeraci, což by jen s tramvají nešlo,“ sdělil náměstek Richard Mrázek (ANO).

Autor:

Nejčtenější

Na Kyjovsku zuří prachové bouře jako v poušti, na polích vznikají duny

Prachové bouře na Kyjovsku odnáší z polí nejvzácnější vrchní vrstvu zeminy,...

Silný vítr zvedá oblaka prachu a písku a metá jimi desítky metrů daleko. Na vyprahlé zemi se tvoří malé duny. Není to...

Kometa dál posiluje. Uloví i Plekance, který už trénoval s Kladnem?

Tomáš Plekanec z Montrealu střílí na branku Detroitu ve svém 1000. duelu v NHL.

Hukot kolem hokejové Komety nabral nové obrátky. Brněnské mužstvo posílil brankář Libor Kašík, ve středečním duelu...

Mladá žena dala v tramvaji facku starší cestující, vadil jí její úsměv

Prostor před brněnským hlavním nádražím.

Facku od výrazně mladší cestující dostala v jedné z brněnských tramvají čtyřiašedesátiletá žena. Důvodem byl údajně...

Proti svým. Tak trochu. Jak brněnská rodačka Nicole bojuje za USA

Nicole Melicharová (vlevo) se raduje s Květou Peschkeovou ze zisku fiftýnu.

Oproti řadě samozvaných světáků neprokládá věty anglickými výrazy. Jen jednou lehounce mine, když tenisový žebříček...

VIDEO: Mladík v dodávce ignoroval výstražná světla, jen těsně uhnul vlaku

Dodávka na přejezdu uhnula vlaku

Na poslední chvíli stihla dodávka na železničním přejezdu v Blansku uhnout projíždějícímu vlaku. Devatenáctiletý řidič...

Další z rubriky

V roce 1918 u nás nešlo o revoluci, ale výměnu elit, říká historik

Učitel dějepisu Zbyněk Sturz se snaží, aby jeho studenti přemýšleli o historii...

Historik a učitel dějepisu Zbyněk Sturz popisuje jihomoravská specifika vzniku Československa před 100 lety. Upozorňuje...

Mladá žena dala v tramvaji facku starší cestující, vadil jí její úsměv

Prostor před brněnským hlavním nádražím.

Facku od výrazně mladší cestující dostala v jedné z brněnských tramvají čtyřiašedesátiletá žena. Důvodem byl údajně...

Strojvedoucí před odjezdem vlaku usnul v kabině. Nadýchal 2,6 promile

Ilustrační snímek

Strojvedoucího spícího v kabině lokomotivy našli ve středu jeho kolegové na nádraží v Křenovicích na Vyškovsku. Protože...

Najdete na iDNES.cz