Diskuze
Nádraží u řeky je levnější a méně rizikové, říká městský architekt Brna
Děkujeme za pochopení.
P31a59v85e36l 60V97e92r70n28e61r
uz aby to bylo
M67a11r46t84i32n 17B55u94r86e60š
Tomáš Koláčný (Česká pirátská strana) „ Město Brno si zadalo u čtyř nezávislých univerzitních expertů posouzení studie proveditelnosti přesunu brněnského nádraží. Jednalo se o:
doc. Ing. Lukáše Týfu, Ph.D. (ČVUT Praha)
doc. Ing. Pavla Drdlu, Ph.D. (Univerzita Pardubice)
doc. RNDr. Miroslava Maradu, Ph.D. (UK Praha)
doc. Ing. Annu Dolinayovou, Ph.D. (Žilinská univerzita)
Všichni tito univerzitní dopravní experti se shodli, že z dopravně-ekonomického hlediska je jednoznačně výhodnější varianta Petrov.
Žádali jsme tedy zveřejnění shrnutí tohoto nezávislého expertního posouzení na webu města a v únorovém Metropolitanu, ovšem z kanceláře primátora přišla informace, že Petr Vokřál - primátor města Brna pokynem zakázal zveřejnění shrnutí nezávislého expertního posouzení na webu města a v Metropolitanu se prý objeví pouze jednostranné vyjádření městského architekta Sedláčka (který prosazuje variantu řeka) a jakékoli další informace o obou variantách dostanou v Metropolitanu prostor až v březnu nebo v dubnu, tedy v době, kdy už bude o celé problematice rozhodnuto.
Přístup hnutí ANO mi poslední dobou fakt často připomíná praktiky, které Machiavelli popisoval ve svém Vladařovi...“
R97o31m90a86n 96J50e57s90c89h42k13e
To, že má někdo univerzitu neznamená, že je odborník. Můžu Vám ukázat práce jiných profesorů s chybama.
V roce 1928 bylo 14 projektů. Žádný nebyl dokonalý.
Petrov určitě není ekonomicky výhodnější. Ani z dopravního hlediska také ne.
Ono přidat další 2 koleje do Židenic není jednoduché.
To, že je pro někoho problém 10 minut chůze, tak je to špatné.
Zvonařka pro autobusy se postavila před 30 lety a dodnes funguje. Pouze Jančura má vyjímku a jezdí ke Grandu.
I v Berlíně a ve Vídni přesunuli nádraží o více kilometrů. A funguje to.
Ja se také z přecpaného Brna odstěhoval.
M63a57r49t50i38n 90N47e75r40m11u13t
Spousta lidí myslí, že nádraží je něco jako třeba divadlo, prostě budova do které vcházejí a vycházejí lidi. Že ten vlak musí někudy přijet, to už nevidí. Mělo to být přesunuté už dávno. Autobusák nikomu nevadí, jak to?
I96v95a13n 44H12o81l81a13s
Ale vidí. Jen je potřeba si uvědomit, která z těch dvou věcí (nádraží a tratě) má být které podřízená (pokud ta možnost existuje).
D55a68g78m54a96r 35S65i97t13a96ř27o24v16á
Tento výrok "úroveň" srovnání obou variant vystihuje asi nejlépe... "Posuzovali jsme tři věci – realizovatelnost, dopravu a peníze." Bohužel z těchto faktických údajů neplyne nic o tom, jakou kvalitu dané řešení městu přinese, jak pohodlné a přínosné to bude pro obyvatele cestující - dojíždějící i turisty, ani jaký dopad bude mít výstavba (takřka bájného) nového moderního Jižního centra na stávající centrum historické? Určité věci bohužel nelze měřit čísly, ale pro kvalitu života ve městě znamenají mnohé. Škoda, že Kancelář architekta tyto aspekty naprosto opomíjí.
I33v52a67n 91H81o65l21a31s
To je stejné, jako studie Italů z roku 2000, která ronvěž preferovala odsunutou varinaty (a táhlo se to až do roku 2006, že ODS mimo jiné právě kvůli snaze odsunout nádraží projela komunální volby). Ve dvou ze čtyřech pohledů na problematiku, byla výhodnější poloha odsunutá, jak na potvoru ani jeden z nich se netýkal dopravy (šlo o městský urbanismus a ekonomiku, včetně zhodnocení pozemíků).
P56a93v77e94l 52S13t34ř48í71t43e82c87k12ý
Tady jsou velmi pěkně a stručně rozepsány výhody a nevýhody obou variant vycházejících ze studie proveditelnosti. http://www.boucnik.cz/studie-proveditelnosti-2017-strucne-jasne/
P81e54t37r 21Z61a46v69ř59e95l
Mne na cele veci vadi jedna dost zasadni vec. Pruzkum. Bude se delat jen pro obyvatele Brna. Ale co ti, co nadrazi pouzivaji denne pri ceste do/z prace a jsou z celeho sirokeho okoli Brna. Dle meho je jich vice. Proc se jich nikdo nepta? Pro nektere (mozna vetsinu) se zvedne dojizdeci cas a radeji prejdou na auto coz zpusobi vice zacpane Brno. To je ten plan? Ja uz jsem na auto presel. Neni to vyrazne drazsi a cas straveny na ceste je o dost kratsi. Nehlede na kulturu cestovana ve vlacich ( v lete neskutecne vedro). Dle meho je soucasna varianta "Reka" mozna vhodna pro Brno, ale nevhodna pro cestujici.
P51a78v62e59l 15K41o59l52á92č87e87k
To by pak mohli by Brňáci třeba rozhodovat, kde se co za významnou dopravní stavbu postaví v Praze. Praha je přeci všech občanů ČR....
M66i22r54o56s24l88a56v 26Z49á87v32o25d86n44í49k
A kde si mám v Brně představit historické centrum, a proč je tak důležité pro polohu nádraží?
J63i81n53d17ř49i58c41h 15H24r25a44d47e70c74k95ý
hlavně, ať už se staví!
P78a54v93e31l 89S36e96n23d31l14e30r
Když dorazím na brněnský hlavas je mi zle a musím se za to stydět.
Nejsem z Brna. Do Brna za prací dojíždím autem z blízké vesnice, protože spojení IDS (kombinace autobus+vlak) je pro mě ztráta času. Vlak a vlakové nádraží v Brně často používám při cestách do Prahy (i jiných měst), když se nechci rozčilovat a trpět na D1 a dalších skvělých českých cestách. Proto se těším na dobu VRT a dobu kdy do Prahy pojedu vlakem hodinu (u nás asi sci-fi, ale snad jednou v důchodě). Proto bych uvítal bezproblémové napojení nového nádraží na VRT, proto bych uvítal u nového nádraží parkovací dům pro auta, proto bych uvítal v blízkosti autobusové nádraží. Proto bych raději preferoval nádraží u řeky. Už jen proto, že v případě VRT by se složitě, zdlouhavě a hlavně draze budovaly tunely pod Brnem. Při úvahách o novém nádraží to chce hlavně vizi na dost dlouho do budoucna. Nějaký argument, že nyní to máme pěšky do centra par minut je pro budoucí vizi nového nádraží k ničemu.
Š29t70e73f36a91n 28F20r51i59č15a
Když vlakem nejezdíte, tak Vám samozřejmě na poloze nádraží vůbec nesejde. V jiné situaci jsou samozřejmě lidé, kteří vlakem dojíždějí denně. Pro ně je současná poloha komfortní a také zásadní.
Nedávno odvolaný exekutor je po smrti, podle soudu zneužíval peníze dlužníků
Před necelými dvěma týdny Nejvyšší správní soud odvolal z funkce brněnského exekutora kvůli...
Zastřelil se nad propastí. V Macoše ukončil svůj život vězeňský dozorce
Jihomoravská propast Macocha má další oběť. Na začátku víkendu do ní spadl muž středního věku. S...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Plánovaný podzemní tunel na D43 v Brně má být zkrácený, starostové protestují
Chystaná podzemní trasa dlouho slibované silnice je v dokumentech zkrácená i přes původní sliby....
Novým majitelem Zbrojovky Brno se stal hokejový boss Libor Zábranský
Majitelem fotbalové Zbrojovky Brno se stal Libor Zábranský, šéf hokejové Komety. V tiskovém...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Žena, která skočila s dětmi do Macochy, nechala dopis. Policie případ odložila
Sebevražedný skok ženy se dvěma malými dětmi do propasti Macocha v Moravském krasu loni v létě...
Mráz spálil révu netypicky. Škody ve vinicích přesahují dvě miliardy
Že to vinaři a vinohradníci nemají jednoduché, znělo i na tiskové konferenci k aktuální situaci a...
Jasany kosí houba. A blíží se brouk rychlejší než ruská armáda, varují odborníci
Jedna z pěších tras u vranovského zámku na Znojemsku, takzvaný Felicitin okruh, je až do odvolání...
Problém Drnovic si uvědomujeme. Americký šéf o budoucnosti Vyškova
Premium Ještě před půl rokem o americké společnosti Blue Crow Sports Group nevěděli ani fanoušci...
Muž zaplatil nové parkovací oprávnění, i tak mu přišly pokuty. Zasáhl ombudsman
Brněnský senior dostal od města automaticky vygenerovaný mail s upozorněním, že mu končí platnost...