Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Nádraží u řeky je levnější a méně rizikové, říká městský architekt Brna

Kancelář architekta města podpořila odsunuté nádraží. Její šéf Michal Sedláček exkluzivně pro MF DNES vysvětlil proč. Podle něj je varianta Řeka reálnější, levnější a je katalyzátorem pro rozvoj města.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tomáš Koláčný (Česká pirátská strana) „ Město Brno si zadalo u čtyř nezávislých univerzitních expertů posouzení studie proveditelnosti přesunu brněnského nádraží. Jednalo se o:

doc. Ing. Lukáše Týfu, Ph.D. (ČVUT Praha)

doc. Ing. Pavla Drdlu, Ph.D. (Univerzita Pardubice)

doc. RNDr. Miroslava Maradu, Ph.D. (UK Praha)

doc. Ing. Annu Dolinayovou, Ph.D. (Žilinská univerzita)

Všichni tito univerzitní dopravní experti se shodli, že z dopravně-ekonomického hlediska je jednoznačně výhodnější varianta Petrov.

Žádali jsme tedy zveřejnění shrnutí tohoto nezávislého expertního posouzení na webu města a v únorovém Metropolitanu, ovšem z kanceláře primátora přišla informace, že Petr Vokřál - primátor města Brna pokynem zakázal zveřejnění shrnutí nezávislého expertního posouzení na webu města a v Metropolitanu se prý objeví pouze jednostranné vyjádření městského architekta Sedláčka (který prosazuje variantu řeka) a jakékoli další informace o obou variantách dostanou v Metropolitanu prostor až v březnu nebo v dubnu, tedy v době, kdy už bude o celé problematice rozhodnuto.

Přístup hnutí ANO mi poslední dobou fakt často připomíná praktiky, které Machiavelli popisoval ve svém Vladařovi...“

4 2
možnosti

To, že má někdo univerzitu neznamená, že je odborník. Můžu Vám ukázat práce jiných profesorů s chybama.

V roce 1928 bylo 14 projektů. Žádný nebyl dokonalý.

Petrov určitě není ekonomicky výhodnější. Ani z dopravního hlediska také ne.

Ono přidat další 2 koleje do Židenic není jednoduché.

To, že je pro někoho problém 10 minut chůze, tak je to špatné.

Zvonařka pro autobusy se postavila před 30 lety a dodnes funguje. Pouze Jančura má vyjímku a jezdí ke Grandu.

I v Berlíně a ve Vídni přesunuli nádraží o více kilometrů. A funguje to.

Ja se také z přecpaného Brna odstěhoval.

0 1
možnosti

Spousta lidí myslí, že nádraží je něco jako třeba divadlo, prostě budova do které vcházejí a vycházejí lidi. Že ten vlak musí někudy přijet, to už nevidí. Mělo to být přesunuté už dávno. Autobusák nikomu nevadí, jak to?

2 2
možnosti

I87v35a90n 61H18o14l95a91s

10. 1. 2018 20:31

Ale vidí. Jen je potřeba si uvědomit, která z těch dvou věcí (nádraží a tratě) má být které podřízená (pokud ta možnost existuje).

0 0
možnosti

Tento výrok "úroveň" srovnání obou variant vystihuje asi nejlépe... "Posuzovali jsme tři věci – realizovatelnost, dopravu a peníze." Bohužel z těchto faktických údajů neplyne nic o tom, jakou kvalitu dané řešení městu přinese, jak pohodlné a přínosné to bude pro obyvatele cestující - dojíždějící i turisty, ani jaký dopad bude mít výstavba (takřka bájného) nového moderního Jižního centra na stávající centrum historické? Určité věci bohužel nelze měřit čísly, ale pro kvalitu života ve městě znamenají mnohé. Škoda, že Kancelář architekta tyto aspekty naprosto opomíjí.

2 0
možnosti

I37v76a39n 80H37o24l98a22s

10. 1. 2018 20:38

To je stejné, jako studie Italů z roku 2000, která ronvěž preferovala odsunutou varinaty (a táhlo se to až do roku 2006, že ODS mimo jiné právě kvůli snaze odsunout nádraží projela komunální volby). Ve dvou ze čtyřech pohledů na problematiku, byla výhodnější poloha odsunutá, jak na potvoru ani jeden z nich se netýkal dopravy (šlo o městský urbanismus a ekonomiku, včetně zhodnocení pozemíků).

0 0
možnosti

Tady jsou velmi pěkně a stručně rozepsány výhody a nevýhody obou variant vycházejících ze studie proveditelnosti. http://www.boucnik.cz/studie-proveditelnosti-2017-strucne-jasne/

0 0
možnosti

Mne na cele veci vadi jedna dost zasadni vec. Pruzkum. Bude se delat jen pro obyvatele Brna. Ale co ti, co nadrazi pouzivaji denne pri ceste do/z prace a jsou z celeho sirokeho okoli Brna. Dle meho je jich vice. Proc se jich nikdo nepta? Pro nektere (mozna vetsinu) se zvedne dojizdeci cas a radeji prejdou na auto coz zpusobi vice zacpane Brno. To je ten plan? Ja uz jsem na auto presel. Neni to vyrazne drazsi a cas straveny na ceste je o dost kratsi. Nehlede na kulturu cestovana ve vlacich ( v lete neskutecne vedro). Dle meho je soucasna varianta "Reka" mozna vhodna pro Brno, ale nevhodna pro cestujici.

4 3
možnosti

To by pak mohli by Brňáci třeba rozhodovat, kde se co za významnou dopravní stavbu postaví v Praze. Praha je přeci všech občanů ČR....

0 0
možnosti

A kde si mám v Brně představit historické centrum, a proč je tak důležité pro polohu nádraží?

0 0
možnosti

Když dorazím na brněnský hlavas je mi zle a musím se za to stydět.

Nejsem z Brna. Do Brna za prací dojíždím autem z blízké vesnice, protože spojení IDS (kombinace autobus+vlak) je pro mě ztráta času. Vlak a vlakové nádraží v Brně často používám při cestách do Prahy (i jiných měst), když se nechci rozčilovat a trpět na D1 a dalších skvělých českých cestách. Proto se těším na dobu VRT a dobu kdy do Prahy pojedu vlakem hodinu (u nás asi sci-fi, ale snad jednou v důchodě). Proto bych uvítal bezproblémové napojení nového nádraží na VRT, proto bych uvítal u nového nádraží parkovací dům pro auta, proto bych uvítal v blízkosti autobusové nádraží. Proto bych raději preferoval nádraží u řeky. Už jen proto, že v případě VRT by se složitě, zdlouhavě a hlavně draze budovaly tunely pod Brnem. Při úvahách o novém nádraží to chce hlavně vizi na dost dlouho do budoucna. Nějaký argument, že nyní to máme pěšky do centra par minut je pro budoucí vizi nového nádraží k ničemu.

5 5
možnosti

Když vlakem nejezdíte, tak Vám samozřejmě na poloze nádraží vůbec nesejde. V jiné situaci jsou samozřejmě lidé, kteří vlakem dojíždějí denně. Pro ně je současná poloha komfortní a také zásadní.

4 1
možnosti
  • Nejčtenější

V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel

1. května 2024

V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...

Chtěl ho Baník, říkají místní o chlapci, jehož zabila branka. Stav hřiště je štve

2. května 2024  15:02

Premium Z tragédie se vzpamatovávají lidé z břeclavského sídliště Na Valtické. Ve středu večer tam spadla...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Rivalové z finále v jedné šatně: Do neděle bychom se zabili, hlásil Sedlák

1. května 2024  15:24

Ještě v neděli by si během finále extraligy nejraději vyškrábali oči, do prodloužení sedmého zápasu...

POHLED: Zábranský a fotbal? Projekt, kde pasti číhají na každém kroku

1. května 2024

Premium Bezmála týden uplynul od překvapivého vstupu hokejového bosse Libora Zábranského do fotbalového...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na vraha mladé služky by možná nikdy nepřišli. Prozradil ho karban

28. dubna 2024

Premium Hospodské hraní karet na počátku 20. století nesloužilo pouze k zábavě. „Tehdy žilo v Brně – a...

Mrázek měl skvělou rozehrávku, ocenil Rulík. A góly? Nevyhověli jsme si, řekl

4. května 2024  19:56

Jediný gól zůstává ve statistice českého výběru na brněnském turnaji, posledním před začátkem...

Kvůli vlastnímu tetování vyhledala tatérka čarodějku z kmene lovců lebek

4. května 2024  11:28

Nágové, jedni z nejobávanějších lovců lebek, svým nepřátelům sekali hlavy jako vítězné trofeje....

V Brně začala výstavba prémiových bytů, jeden vyjde v průměru na 16 milionů

3. května 2024  17:56

Jako o prázdninách, které trvají 365 dnů v roce, si mají v budoucnu připadat rezidenti žijící v...

Bohatá, úspěšná, ale sama, říká o Coco Chanel choreograf. Připravil o ní balet

3. května 2024  14:47

Přes deset let vede balet Národního divadla Brno (NdB) slovenský choreograf a bývalý špičkový...