Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Nádraží u řeky je levnější a méně rizikové, říká městský architekt Brna

Kancelář architekta města podpořila odsunuté nádraží. Její šéf Michal Sedláček exkluzivně pro MF DNES vysvětlil proč. Podle něj je varianta Řeka reálnější, levnější a je katalyzátorem pro rozvoj města.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tomáš Koláčný (Česká pirátská strana) „ Město Brno si zadalo u čtyř nezávislých univerzitních expertů posouzení studie proveditelnosti přesunu brněnského nádraží. Jednalo se o:

doc. Ing. Lukáše Týfu, Ph.D. (ČVUT Praha)

doc. Ing. Pavla Drdlu, Ph.D. (Univerzita Pardubice)

doc. RNDr. Miroslava Maradu, Ph.D. (UK Praha)

doc. Ing. Annu Dolinayovou, Ph.D. (Žilinská univerzita)

Všichni tito univerzitní dopravní experti se shodli, že z dopravně-ekonomického hlediska je jednoznačně výhodnější varianta Petrov.

Žádali jsme tedy zveřejnění shrnutí tohoto nezávislého expertního posouzení na webu města a v únorovém Metropolitanu, ovšem z kanceláře primátora přišla informace, že Petr Vokřál - primátor města Brna pokynem zakázal zveřejnění shrnutí nezávislého expertního posouzení na webu města a v Metropolitanu se prý objeví pouze jednostranné vyjádření městského architekta Sedláčka (který prosazuje variantu řeka) a jakékoli další informace o obou variantách dostanou v Metropolitanu prostor až v březnu nebo v dubnu, tedy v době, kdy už bude o celé problematice rozhodnuto.

Přístup hnutí ANO mi poslední dobou fakt často připomíná praktiky, které Machiavelli popisoval ve svém Vladařovi...“

4 2
možnosti

To, že má někdo univerzitu neznamená, že je odborník. Můžu Vám ukázat práce jiných profesorů s chybama.

V roce 1928 bylo 14 projektů. Žádný nebyl dokonalý.

Petrov určitě není ekonomicky výhodnější. Ani z dopravního hlediska také ne.

Ono přidat další 2 koleje do Židenic není jednoduché.

To, že je pro někoho problém 10 minut chůze, tak je to špatné.

Zvonařka pro autobusy se postavila před 30 lety a dodnes funguje. Pouze Jančura má vyjímku a jezdí ke Grandu.

I v Berlíně a ve Vídni přesunuli nádraží o více kilometrů. A funguje to.

Ja se také z přecpaného Brna odstěhoval.

0 1
možnosti

Spousta lidí myslí, že nádraží je něco jako třeba divadlo, prostě budova do které vcházejí a vycházejí lidi. Že ten vlak musí někudy přijet, to už nevidí. Mělo to být přesunuté už dávno. Autobusák nikomu nevadí, jak to?

2 2
možnosti

I87v35a90n 61H18o14l95a91s

10. 1. 2018 20:31

Ale vidí. Jen je potřeba si uvědomit, která z těch dvou věcí (nádraží a tratě) má být které podřízená (pokud ta možnost existuje).

0 0
možnosti

Tento výrok "úroveň" srovnání obou variant vystihuje asi nejlépe... "Posuzovali jsme tři věci – realizovatelnost, dopravu a peníze." Bohužel z těchto faktických údajů neplyne nic o tom, jakou kvalitu dané řešení městu přinese, jak pohodlné a přínosné to bude pro obyvatele cestující - dojíždějící i turisty, ani jaký dopad bude mít výstavba (takřka bájného) nového moderního Jižního centra na stávající centrum historické? Určité věci bohužel nelze měřit čísly, ale pro kvalitu života ve městě znamenají mnohé. Škoda, že Kancelář architekta tyto aspekty naprosto opomíjí.

2 0
možnosti

I37v76a39n 80H37o24l98a22s

10. 1. 2018 20:38

To je stejné, jako studie Italů z roku 2000, která ronvěž preferovala odsunutou varinaty (a táhlo se to až do roku 2006, že ODS mimo jiné právě kvůli snaze odsunout nádraží projela komunální volby). Ve dvou ze čtyřech pohledů na problematiku, byla výhodnější poloha odsunutá, jak na potvoru ani jeden z nich se netýkal dopravy (šlo o městský urbanismus a ekonomiku, včetně zhodnocení pozemíků).

0 0
možnosti

Tady jsou velmi pěkně a stručně rozepsány výhody a nevýhody obou variant vycházejících ze studie proveditelnosti. http://www.boucnik.cz/studie-proveditelnosti-2017-strucne-jasne/

0 0
možnosti

Mne na cele veci vadi jedna dost zasadni vec. Pruzkum. Bude se delat jen pro obyvatele Brna. Ale co ti, co nadrazi pouzivaji denne pri ceste do/z prace a jsou z celeho sirokeho okoli Brna. Dle meho je jich vice. Proc se jich nikdo nepta? Pro nektere (mozna vetsinu) se zvedne dojizdeci cas a radeji prejdou na auto coz zpusobi vice zacpane Brno. To je ten plan? Ja uz jsem na auto presel. Neni to vyrazne drazsi a cas straveny na ceste je o dost kratsi. Nehlede na kulturu cestovana ve vlacich ( v lete neskutecne vedro). Dle meho je soucasna varianta "Reka" mozna vhodna pro Brno, ale nevhodna pro cestujici.

4 3
možnosti

To by pak mohli by Brňáci třeba rozhodovat, kde se co za významnou dopravní stavbu postaví v Praze. Praha je přeci všech občanů ČR....

0 0
možnosti

A kde si mám v Brně představit historické centrum, a proč je tak důležité pro polohu nádraží?

0 0
možnosti

Když dorazím na brněnský hlavas je mi zle a musím se za to stydět.

Nejsem z Brna. Do Brna za prací dojíždím autem z blízké vesnice, protože spojení IDS (kombinace autobus+vlak) je pro mě ztráta času. Vlak a vlakové nádraží v Brně často používám při cestách do Prahy (i jiných měst), když se nechci rozčilovat a trpět na D1 a dalších skvělých českých cestách. Proto se těším na dobu VRT a dobu kdy do Prahy pojedu vlakem hodinu (u nás asi sci-fi, ale snad jednou v důchodě). Proto bych uvítal bezproblémové napojení nového nádraží na VRT, proto bych uvítal u nového nádraží parkovací dům pro auta, proto bych uvítal v blízkosti autobusové nádraží. Proto bych raději preferoval nádraží u řeky. Už jen proto, že v případě VRT by se složitě, zdlouhavě a hlavně draze budovaly tunely pod Brnem. Při úvahách o novém nádraží to chce hlavně vizi na dost dlouho do budoucna. Nějaký argument, že nyní to máme pěšky do centra par minut je pro budoucí vizi nového nádraží k ničemu.

5 5
možnosti

Když vlakem nejezdíte, tak Vám samozřejmě na poloze nádraží vůbec nesejde. V jiné situaci jsou samozřejmě lidé, kteří vlakem dojíždějí denně. Pro ně je současná poloha komfortní a také zásadní.

4 1
možnosti
  • Nejčtenější

Muž na rozlučce se svobodou shodil turistu z hradeb, dostal 10,5 roku vězení

11. dubna 2024  10:02,  aktualizováno  11:38

Krajský soud v Brně dnes potrestal Slováka Daniela Madarásze 10,5 lety vězení za to, že loni v září...

Nehodu autobusů se 76 zraněnými způsobil zesnulý řidič. Jel příliš rychle

15. dubna 2024  14:16

Policisté uzavřeli tragický případ srážky autobusů, při níž se loni v létě na dálnici D2 u Brna...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hasiči odstřelili trhavinou vysoký strom, výjimečný postup uzavřel silnici

12. dubna 2024  16:32

Místo běžného řezání pilou odstřel pomocí trhaviny. Výjimečný postup při likvidaci velkého...

Zábranský: Uděláme maximum, aby se Vsetín cítil jako doma a oslavil postup

13. dubna 2024  10:45

Ačkoliv hokejisté brněnské Komety z extraligového play off vypadli již před časem, přísun zápasů s...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Jak se dostat na nádraží? Budoucí brněnskou stanici obslouží třináct linek

11. dubna 2024  5:45

K novému hlavnímu nádraží, které má v Brně začít sloužit v roce 2035, se cestující ze všech stran...

Třetí výhra v přípravě. Čeští hokejisté v Budějovicích porazili Rakousko 5:1

18. dubna 2024,  aktualizováno  19:44

Čeští hokejisté zvládli i třetí přípravný duel před blížícím se mistrovstvím světa. Po dvou výhrách...

Tisíce drobných orchidejí zdobí kopec u Znojma, letos kvetou o měsíc dřív

18. dubna 2024  16:44

Populace orchideje vstavač kukačka kolem Cínové hory u Znojma, která je největší v Česku a unikátní...

Spása z divize? Asi jednorázový tah, hlásí Zbrojovka k „oživení“ veterána

18. dubna 2024  15:27

Už posun trenéra z divizního béčka bylo v podání vedení Zbrojovky Brno překvapením, když klub v...

Vranovská přehrada slaví 90 let, po výstavbě byla největší ve střední Evropě

18. dubna 2024  15:14

Patří k nejteplejším a nejčistším vodním nádržím v Česku, proto je „Moravský Jadran“ u rekreantů...