"Na reklamách zastavárny jsou nahé či polonahé ženy, aniž by to jakkoliv souviselo s propagovanou činností firmy," vysvětlila Kristýna Pešáková z Nesehnutí, proč si radě stěžovali.
Nejprve vedení firmy napsali sami, to však k ničemu nevedlo. "Vnímáme to jako bezdůvodné využívání nahého ženského těla. Ta reklama je neetická a urážlivá," podotkla Pešáková.
A k podobnému stanovisku došla i rada. "Trváme na principu přijatelnosti nahoty pouze v kontextu a relevanci k produktu, který je předmětem komunikace. Jiné použití nahoty je urážlivé a velmi pravděpodobně vyprovokuje stížnosti, které i v tomto případě arbitrážní komise řeší. Reklama je v kolizi se základními požadavky na etiku. Arbitrážní komise prohlásila reklamu za závadnou a doporučuje zadavateli reklamní kampaň ukončit," objevilo se ve vyjádření Rady pro reklamu.
Zastavárna však reklamu nestáhne. "Nevyjadřujeme se k tomu. Ale reklamu nestáhneme," uvedla slovensky mluvící vedoucí brněnských poboček zastaváren Index, která se ovšem nepředstavila a ihned zavěsila telefon.