Až pojede po prázdninách dcera Ivety Kluskové do školy, bude muset přestupovat. Nyní přitom zvládá cestu za vzděláním jednou linkou. "Dceru postihne plánovaná změna z naší rodiny nejvíce, protože má školu v ulici Veveří, kam nyní jezdí od nás třináctka přímo," sděluje žena, která bydlí nedaleko zastávky Dělnický dům.
Podle ní je navrhovaná trasa devítky nešikovná. "Na nádraží zastaví u viaduktu, odkud se bude muset jít na jinou tramvaj podchodem," popisuje Klusková, jak se od července změní cestování z Juliánova.
Současný stav obyvatelům vyhovuje, hájí linku radnice
Se zrušením třináctky nesouhlasí ani židenická radnice. Vedou ji k tomu stížnosti místních obyvatel, které docházejí na její adresu.
Co se od léta změníTramvajová linka 13 se zruší. Do Juliánova pojede místo ní devítka, po trase z Lesné přes Moravské a Malinovského náměstí. Ve směru do Králova Pole zůstane pouze linka 12, která bude mít častější interval. Dvanáctka současně zastoupí linku 9 mezi Hlavním nádražím a Komárovem. |
"Starším lidem a matkám s kočárky vadí, že se devítka vyhne oběma důležitým uzlům, tedy centrální zastávce u hlavního nádraží a České. Dnes tam bez problémů dojedou," přibližuje hlavní příčiny nespokojenosti místních židenický tajemník Jiří Janáček.
Podle něj postihne stejný problém i občany z jiných částí Brna. Řada z nich totiž využívá třináctku při cestách na polikliniku ve Viniční ulici, která se nachází hned vedle tramvajové konečné v Juliánově.
"Vedení města jsme dali jasně najevo, že současný stav našim obyvatelům vyhovuje, a proto na něm nechceme nic měnit. To je ale tak jediné, co můžeme dělat," vyjadřuje se Janáček k rozhodnutí brněnského zastupitelstva.
Lepší spojení z Komárova i k dětské nemocnici
Podle šéfa magistrátního odboru dopravy Vladimíra Bielka přinesou prázdninové změny řadu pozitiv.
"Asi nejdůležitější bude, že vznikne přímé spojení od nádraží k dětské nemocnici, které po nás požadovali nejen lidé bydlící mimo Brno, ale také řada obyvatel města. Navíc by už nemělo docházet k tomu, že se u nádraží sjedou tramvaje na linkách 12 a 13 a pak jedou za sebou až do Králova Pole. Zejména dopoledne pak jede první tramvaj přeplněná studenty a druhá poloprázdná," popisuje Bielko.
Zlepšení má nastat i pro lidi z Komárova. "Už nebudou muset řešit, zda jim pojede dřív devítka od viaduktu, nebo dvanáctka z hlavní zastávky," přibližuje Bielko.
Ke snížení původního počtu dvaadvaceti tramvajových linek na třináct došlo v roce 1995. Umožnilo to zavedení přestupních jízdenek. Díky tomu začaly jezdit tramvaje častěji, než byli cestující zvyklí. Ve stejném duchu má být po letech i zrušení třináctky. "Ještě před zavedením této úpravy plánujeme rozsáhlou informační kampaň," prozrazuje Vladimír Bielko.