Podle návrhu, o němž jednala dopravní komise, by si studenti a důchodci, kteří mají zlevněné předplatné, museli na cestu rozjezdem mezi půlnocí a čtvrtou hodinou ranní koupit ještě speciální jízdenku za 19 korun. Nebo její měsíční verzi za stovku. Zdražení by se týkalo i těch, kteří využívají jednorázové lístky.
Tento týden však vedení města tuto variantu odmítlo. Podle Kotziana byl návrh s nekulatou cenou příliš komplikovaný. "Dopravní podnik, odbor dopravy a technický úsek nyní dávají dohromady nové návrhy," podotkl Kotzian.
Náměstek nevylučuje ani to, že noční rozjezdy nakonec zdraží, ovšem nikoliv o 19 korun. "Variant je několik od zdražení denního tarifu po zkrácení linek či zvýšení intervalu u nevyužívaných spojů," nastínil Kotzian.
Petice proti zdražení má přes osm a půl tisíce podpisů
Lidé z protestní facebookové skupiny Zachraňme rozjezdy proto zůstávají ve střehu. "Prozatím jsme spokojení, bez tlaku veřejnosti by město necouvlo. Nesouhlasíme ale ani s jiným zdražováním," reagoval Jiří Kelnar, jeden ze zakladatelů skupiny, jež má už přes pět tisíc členů.
Protestující proti zdražování rozjezdů zorganizovali demonstraci a zahájili také podepisování petice. Elektronickou verzi dosud podepsalo 8 600 lidí, papírovou kolem tisícovky.
"Pokusili jsme se petici předat po demonstraci, bylo nám ale řečeno, že jsme přišli po pracovní době a nikdo už na nás nemá čas," dodal Kelnar.
Petici proto chtějí předat vedení města v případě, že se bude schylovat k dalšímu zdražování. Proti zvýšení ceny rozjezdů se postavily i opoziční strany TOP 09 a zelení. Definitivně jasno bude v prosinci, kdy bude o úsporách jednat zastupitelstvo města.
Podle náměstka Kotziana musí Brno na hromadnou dopravu letos doplácet 1,7 miliardy korun. "Naším cílem je, aby kompenzace příští rok nevzrostla. Zároveň ale musíme vzít v úvahu vyšší ceny energií a pohonných hmot," popisoval Kotzian.