Diskuze
Mimořádná stavba. Nová železnice spojí přímo Boskovice s Brnem
Děkujeme za pochopení.
R82o95m42a97n 73J28e20s15c23h38k19e
Napadá mne, jestli není lepší dát peníze na zaměstnanost do Boskovic. Aby nemuseli nikam dojíždět. Všechno tam je - nemocnice, obchody co člověk potřebuje více ?
Raději ať se dodělá " Dolfova" dálnice místo prokleté R 43.
I66v52a33n 27H85o27l28a28s
> nemocnice, obchody co člověk potřebuje více ?
No někteří lidé potřebují například divadla, koncerty, sport ...
J72o29s15e71f 60M97i74k24i40n
Kdysi existoval okres Boskovice, který se potom z politickémoci transformoval na okres Blansko. Tato stavba je úplně zbytečná a jedná se opolitické rozhodnutí. Lidé na celé Jižní Moravě musí používat IDSJMK, který jezaložen právě na přestupování. Ano lidé se dostanou všude, ale musí i několikrátza cestu přestupovat.
Tady se bude stavět třetí trať v údolí LhotyRapotiny, dojde ke zhoršení odtoku řeky Svitavy při povodnich a to vše kvůlicca 6 minutám. Dojde ke zhoršení dopravní obslužnosti regionu od Skalice dál,protože do Skalice pojede méně vlaků (doposud do Skalice jezdil vlak v půlhodinovýchintervalech ve špičkách). Místo jednoho motoráčku (s obsluhou) pendlujíícíhomezi Boskovicemi a Skalicí bude muset být k dispozici více souprav pro traťBoskovice Brno, které budou dieselové, tudíž krok zpět aa několikanásobné náklady.
Bylo by dobré dát ekonomická data a marketing akce lidem k dispozicia ne postavit zbytečnou trať se slovy“ uvidíme, jaká bude poptávka, až se traťpostaví.“ To je vrchol arogance, nekompetentnosti , rozhazování peněz.
Ony o něčem svědčí i cilklostezky z Boskovic doMladkova a paralelně s nimi postavené cesty pro zemědělce.
H90o71n36z47a 23K73a13r51á56s47e27k
Ta spojka je (nebo doposud se to vždy tvrdilo) projektována jako elektrizovaná (včetně elektrizace až odo Boskovic), tzn. nepůjde o dieselové soupravy.
Ve všech ostatních bodech ovšem souhlas.
J74i70ř19í 59K41o86c58u50r51e65k
Smysl by to mělo. A to pro ty soupravy, které dneska končí v Rájci-Jestřebí nebo ve Skalici. Ono je dobré si vzít jízdní řád: http://www.idsjmk.cz/jrady/S2.pdf
Sice jich není co půl hodiny kus, ale pořád něco. A pak je otázka, kde ukončit vlak. V obci s 6 stovkami obyvatel nebo městě o 11 tisíc větším?
Přičemž si vlak zajede 2x3 minuty, po které stejně toho fíru a provůdčího platíme, protože souprava stojí a čeká na vlak zpátky. Případně lokomotiva objíždí soupravu - v roce 2015 není dostatek řidících vozů.
H75o47n53z67a 97K42a76r33á81s98e98k
Ta úvaha s "ukončit vlaky ve městě o 11 tis. větším" je pravdivá jen ve chvíli, kdy do toho města (tedy Boskovic) budete vést jen ty "dosud v Rájci/Skalici končící vlaky". Tedy 1 pár Os vlaků za hodinu v pracovní dny; o víkendech pak vůbec nic
J13a79n 23Z51ř11í71d52k77a29v74e38s78e10l52ý
Sice nejsem místní, ale podle mě zbytečnost a vyhozené peníze. Radši by měli co nejdřív zrychlit a zkrátit koridor Břeclav-Brno-Praha (Z Břeclavi do Prahy to tvá věčnost) než řešit vedlejší trať o délce 1km...
R12a20d55e40k 73J49a33n72a73t24a
Srovnáváte nesrovnatelné.
Je nepochybné, že VRT Praha-Brno by pomohla železnici v ČR mnohem více, než krátká spojka a rekonstrukce lokálky u Boskovic.
Ale nestálo by to v nákladech 1 mld. ale podle různých odhadů 140-200 mld.
http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-trat-praha-brno/
J33i82r78i 25J41o36n28á74š
6 minut 1,1 miliardy. a to za to stoji
R48a28d70e90k 94J17a39n24a15t72a
Za prvé, má to být až 10 minut (oprava trati, zkrácení trati, odstranění úvratě, odstranění přejezdů, výstavba vyšších nástupišť), zda druhé, silniční stavby, který by podobným způsobem zkrátily cestu, by byly mnohem dražší.
J31i90ř46í 67J52o25z94a
Taky se mohlo v clanku uvest, ze koordinator KORID JMK zvazuje moznost nahradit vlaky v useku Boskovice - Velke Opatovice autobusovou dopravou :-(
J31i91ř18í 58J74o40z15a
Pro uplnost dodam, ze takovych tratovych useku, kde muze byt vlak nahrazen autobusem je vice a to Oslavany - Ivancice a Cejc - Hodonin. Zdroj: kniha 10 let IDS JMK, vydano:2014.
J97o27s28e91f 37M46i92k55i63n
Není něco špatně? Nejdříve postavit trať a potom řešit poptávku. Co když nebude?
H40o80n80z21a 25K47a11r58á44s60e50k
Výhrady k údajům v článku:
Lidi jedoucí z Boskovic do Brna nebudou muset přestupovat (pokud na Boskovické nádraží dojdou i z odlehlejších částí Boskovic pěšky, žeáno). A do Brna se budou kodrcat zastávkovým courákem (zatímco dnes lze jet busem z Boskovic do Skalice + pak rychlíkem ze Skalice do Brna).
Mluvčí SŽDC má poněkud velké oči. Tohle není nová trať, to je spíše kolejová spojka o délce odpovídající středně velké koridorové přeložce.
Regionova nebude moci jet 85 km/h, protože její maximální rychlost je 80 km/h.
"Vlaky spojkou projedou za 2,5 minuty, vynecháním přestupu ve Skalici se ale dosáhne úspora minimálně 6 minut" 1,1 km za 2,5 minuty? Pěkně pomalé. Úspora 6 minut (a to jen pokud jako dnešní stav považujeme přestup z Os-260 na Os-262) pro Boskovice, zato navýšení cestovní doby pro Skalici, Letovice a jejich okolí - ? Jo aha, to už se nám nehodí do krámu, psát o zhoršeních.
No podchod, ten strašně, strašně moc v Boskovicích chyběl. A samozřejmě že ty cca 2 minuty, které normy uvažují pro cestu podchodem, nikdo z těch údajně uspořených 6 minut jízdních dob neodečte, že. To už by pak zbyly jen 4 minuty úspory a nevypadalo by to tak pěkně.
"Uvidíme, jaká bude poptávka, až se trať postaví" - cože? Budoucí poptávka (ze které vyplývají uspořené "osobominuty" a z toho vyplývající společenské přínosy jako protiváha nákladům v cost-benefit analýze) není v tuto chvíli známa??
Nikde se nepíše, jaký že má být cílový stav. 30minutový interval Os vlaků ve špičce do Boskovic a zároveň 30minutový do Letovic, takže mezi Brnem a Lhotou Rapotinou 15minutový interval Os vlaků (+ k tomu navíc EC, R, Sp? To se tam všechno vejde; stejně jako se to vejde do brněnského uzlu?). A copak třeba o víkendech. Každou hodinu do Letovic jako dnes. A do Boskovic taky každou hodinu? (na méně časté spojení je málokdo zvědavý) Takže po celý víkend platit 30min. interval Os vlaků mezi Brnem a Lhotou Rapotinou?
Otázek je více než dost a odpovědí se v těch oslavných článcích poněkud nedostává...
J82o77s65e39f 63M30i19k14i35n
Naprostý souhlas. Ale víte odkud vítr fouká? Od Sivery http://www.nasipolitici.cz/cs/politik/302-frantisek-sivera
On totiž za realizaci tohoto svého nápadu dostane nemalé autorské poplatky.
Opravdu stavět v dnešní době trať pro cca 50-100 lidí je luxus.
M66i88l52e40n85a 95N89o20v32a77n35s37k44a
1 metr trati za milion A prý tunel nikde.
L82a36d70i44s83l16a82v 90H58r24ů24z88a
Vám dělají počty asi docela problémy, že?
J31e30n61d88a 38K17r36á87s30a
Všech 5 lidí co jezdí z Boskovic do Brna jásají ,že nemusí jet přes přestupový uzel ve Skalici Vyhozené peníze ! Na dokončení nebo třeba zprovoznění úseků "Hitlerovi dálnice" která by ulehčila obcím a tisícům lidí peníze nejsou !
Z96d51e38ň49k35a 28Z56a89m35a66z34a23l48o94v39á
Pokud byste si mohl vybrat mezi jízdou vlakem s přestupem a jízdou autobusem bez přestupu - co byste si vybral?
Předpokládám, že k těm 5 lidem přibudou díky přímému spojení další.
Plánovaný podzemní tunel na D43 v Brně má být zkrácený, starostové protestují
Chystaná podzemní trasa dlouho slibované silnice je v dokumentech zkrácená i přes původní sliby....
Nehodu autobusů se 76 zraněnými způsobil zesnulý řidič. Jel příliš rychle
Policisté uzavřeli tragický případ srážky autobusů, při níž se loni v létě na dálnici D2 u Brna...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hasiči odstřelili trhavinou vysoký strom, výjimečný postup uzavřel silnici
Místo běžného řezání pilou odstřel pomocí trhaviny. Výjimečný postup při likvidaci velkého...
Zábranský: Uděláme maximum, aby se Vsetín cítil jako doma a oslavil postup
Ačkoliv hokejisté brněnské Komety z extraligového play off vypadli již před časem, přísun zápasů s...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Po dalším výprasku mění Zbrojovka trenéra, na lavičku půjde i Psotka
Čtvrtá porážka v řadě, celkově sedm zápasů bez výhry a pád do bojů o udržení ve druhé fotbalové...
VIDEO: Záchranáři lákají nováčky, ukázali resuscitaci muže po mafiánské popravě
Drsnou scénou začíná nové náborové video jihomoravských záchranářů, kteří se tímto způsobem snaží...
Exšéfovi brněnské kriminálky soud zpřísnil trest, k pokutě přibyla podmínka
Soud v Brně dnes uložil bývalému vedoucímu brněnské kriminální služby Vladimíru Machalovi roční...
Policie stíhá šest lidí kvůli korupci s byty v Brně, jde o další případ
Kriminalisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) obvinili šest lidí kvůli...
Nejen hit od Guns N’ Roses. Slash vyšperkoval koncert v Brně velkolepým sólem
Za mohutného burácení, potlesku publika a přesně na čas vtrhnul americký kytarista Slash se svými...
ELEKTRO PROJEKTANT (38-48.000 Kč) M/Ž
Advantage Consulting, s.r.o.
Jihomoravský kraj
nabízený plat:
38 000 - 48 000 Kč