Diskuze
Mimořádná stavba. Nová železnice spojí přímo Boskovice s Brnem
Děkujeme za pochopení.
R33o25m82a74n 85J84e44s59c21h37k54e
Napadá mne, jestli není lepší dát peníze na zaměstnanost do Boskovic. Aby nemuseli nikam dojíždět. Všechno tam je - nemocnice, obchody co člověk potřebuje více ?
Raději ať se dodělá " Dolfova" dálnice místo prokleté R 43.
I32v66a45n 32H53o81l87a34s
> nemocnice, obchody co člověk potřebuje více ?
No někteří lidé potřebují například divadla, koncerty, sport ...
J70o56s63e40f 12M24i39k98i71n
Kdysi existoval okres Boskovice, který se potom z politickémoci transformoval na okres Blansko. Tato stavba je úplně zbytečná a jedná se opolitické rozhodnutí. Lidé na celé Jižní Moravě musí používat IDSJMK, který jezaložen právě na přestupování. Ano lidé se dostanou všude, ale musí i několikrátza cestu přestupovat.
Tady se bude stavět třetí trať v údolí LhotyRapotiny, dojde ke zhoršení odtoku řeky Svitavy při povodnich a to vše kvůlicca 6 minutám. Dojde ke zhoršení dopravní obslužnosti regionu od Skalice dál,protože do Skalice pojede méně vlaků (doposud do Skalice jezdil vlak v půlhodinovýchintervalech ve špičkách). Místo jednoho motoráčku (s obsluhou) pendlujíícíhomezi Boskovicemi a Skalicí bude muset být k dispozici více souprav pro traťBoskovice Brno, které budou dieselové, tudíž krok zpět aa několikanásobné náklady.
Bylo by dobré dát ekonomická data a marketing akce lidem k dispozicia ne postavit zbytečnou trať se slovy“ uvidíme, jaká bude poptávka, až se traťpostaví.“ To je vrchol arogance, nekompetentnosti , rozhazování peněz.
Ony o něčem svědčí i cilklostezky z Boskovic doMladkova a paralelně s nimi postavené cesty pro zemědělce.
H87o54n94z69a 87K57a74r67á36s57e88k
Ta spojka je (nebo doposud se to vždy tvrdilo) projektována jako elektrizovaná (včetně elektrizace až odo Boskovic), tzn. nepůjde o dieselové soupravy.
Ve všech ostatních bodech ovšem souhlas.
J86i59ř69í 69K16o78c93u60r36e32k
Smysl by to mělo. A to pro ty soupravy, které dneska končí v Rájci-Jestřebí nebo ve Skalici. Ono je dobré si vzít jízdní řád: http://www.idsjmk.cz/jrady/S2.pdf
Sice jich není co půl hodiny kus, ale pořád něco. A pak je otázka, kde ukončit vlak. V obci s 6 stovkami obyvatel nebo městě o 11 tisíc větším?
Přičemž si vlak zajede 2x3 minuty, po které stejně toho fíru a provůdčího platíme, protože souprava stojí a čeká na vlak zpátky. Případně lokomotiva objíždí soupravu - v roce 2015 není dostatek řidících vozů.
H13o41n14z49a 92K83a68r83á79s60e55k
Ta úvaha s "ukončit vlaky ve městě o 11 tis. větším" je pravdivá jen ve chvíli, kdy do toho města (tedy Boskovic) budete vést jen ty "dosud v Rájci/Skalici končící vlaky". Tedy 1 pár Os vlaků za hodinu v pracovní dny; o víkendech pak vůbec nic
J85a71n 71Z65ř41í83d44k19a70v64e27s33e98l47ý
Sice nejsem místní, ale podle mě zbytečnost a vyhozené peníze. Radši by měli co nejdřív zrychlit a zkrátit koridor Břeclav-Brno-Praha (Z Břeclavi do Prahy to tvá věčnost) než řešit vedlejší trať o délce 1km...
R21a86d92e34k 33J29a78n71a49t84a
Srovnáváte nesrovnatelné.
Je nepochybné, že VRT Praha-Brno by pomohla železnici v ČR mnohem více, než krátká spojka a rekonstrukce lokálky u Boskovic.
Ale nestálo by to v nákladech 1 mld. ale podle různých odhadů 140-200 mld.
http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-trat-praha-brno/
R96a42d10e87k 97J14a73n93a59t50a
Za prvé, má to být až 10 minut (oprava trati, zkrácení trati, odstranění úvratě, odstranění přejezdů, výstavba vyšších nástupišť), zda druhé, silniční stavby, který by podobným způsobem zkrátily cestu, by byly mnohem dražší.
J65i66ř84í 17J14o12z81a
Taky se mohlo v clanku uvest, ze koordinator KORID JMK zvazuje moznost nahradit vlaky v useku Boskovice - Velke Opatovice autobusovou dopravou :-(
J96i75ř59í 56J41o76z24a
Pro uplnost dodam, ze takovych tratovych useku, kde muze byt vlak nahrazen autobusem je vice a to Oslavany - Ivancice a Cejc - Hodonin. Zdroj: kniha 10 let IDS JMK, vydano:2014.
J31o85s52e50f 63M49i45k64i80n
Není něco špatně? Nejdříve postavit trať a potom řešit poptávku. Co když nebude?
H70o36n65z46a 32K87a88r59á39s68e37k
Výhrady k údajům v článku:
Lidi jedoucí z Boskovic do Brna nebudou muset přestupovat (pokud na Boskovické nádraží dojdou i z odlehlejších částí Boskovic pěšky, žeáno). A do Brna se budou kodrcat zastávkovým courákem (zatímco dnes lze jet busem z Boskovic do Skalice + pak rychlíkem ze Skalice do Brna).
Mluvčí SŽDC má poněkud velké oči. Tohle není nová trať, to je spíše kolejová spojka o délce odpovídající středně velké koridorové přeložce.
Regionova nebude moci jet 85 km/h, protože její maximální rychlost je 80 km/h.
"Vlaky spojkou projedou za 2,5 minuty, vynecháním přestupu ve Skalici se ale dosáhne úspora minimálně 6 minut" 1,1 km za 2,5 minuty? Pěkně pomalé. Úspora 6 minut (a to jen pokud jako dnešní stav považujeme přestup z Os-260 na Os-262) pro Boskovice, zato navýšení cestovní doby pro Skalici, Letovice a jejich okolí - ? Jo aha, to už se nám nehodí do krámu, psát o zhoršeních.
No podchod, ten strašně, strašně moc v Boskovicích chyběl. A samozřejmě že ty cca 2 minuty, které normy uvažují pro cestu podchodem, nikdo z těch údajně uspořených 6 minut jízdních dob neodečte, že. To už by pak zbyly jen 4 minuty úspory a nevypadalo by to tak pěkně.
"Uvidíme, jaká bude poptávka, až se trať postaví" - cože? Budoucí poptávka (ze které vyplývají uspořené "osobominuty" a z toho vyplývající společenské přínosy jako protiváha nákladům v cost-benefit analýze) není v tuto chvíli známa??
Nikde se nepíše, jaký že má být cílový stav. 30minutový interval Os vlaků ve špičce do Boskovic a zároveň 30minutový do Letovic, takže mezi Brnem a Lhotou Rapotinou 15minutový interval Os vlaků (+ k tomu navíc EC, R, Sp? To se tam všechno vejde; stejně jako se to vejde do brněnského uzlu?). A copak třeba o víkendech. Každou hodinu do Letovic jako dnes. A do Boskovic taky každou hodinu? (na méně časté spojení je málokdo zvědavý) Takže po celý víkend platit 30min. interval Os vlaků mezi Brnem a Lhotou Rapotinou?
Otázek je více než dost a odpovědí se v těch oslavných článcích poněkud nedostává...
J81o10s15e85f 27M22i75k39i33n
Naprostý souhlas. Ale víte odkud vítr fouká? Od Sivery http://www.nasipolitici.cz/cs/politik/302-frantisek-sivera
On totiž za realizaci tohoto svého nápadu dostane nemalé autorské poplatky.
Opravdu stavět v dnešní době trať pro cca 50-100 lidí je luxus.
M98i65l65e85n65a 21N60o33v39a20n15s11k85a
1 metr trati za milion A prý tunel nikde.
L58a18d85i98s27l71a48v 18H48r85ů47z63a
Vám dělají počty asi docela problémy, že?
J46e36n68d34a 56K70r70á10s60a
Všech 5 lidí co jezdí z Boskovic do Brna jásají ,že nemusí jet přes přestupový uzel ve Skalici Vyhozené peníze ! Na dokončení nebo třeba zprovoznění úseků "Hitlerovi dálnice" která by ulehčila obcím a tisícům lidí peníze nejsou !
Z66d76e37ň36k98a 58Z31a13m95a84z34a47l61o63v66á
Pokud byste si mohl vybrat mezi jízdou vlakem s přestupem a jízdou autobusem bez přestupu - co byste si vybral?
Předpokládám, že k těm 5 lidem přibudou díky přímému spojení další.
Muž na rozlučce se svobodou shodil turistu z hradeb, dostal 10,5 roku vězení
Krajský soud v Brně dnes potrestal Slováka Daniela Madarásze 10,5 lety vězení za to, že loni v září...
Nehodu autobusů se 76 zraněnými způsobil zesnulý řidič. Jel příliš rychle
Policisté uzavřeli tragický případ srážky autobusů, při níž se loni v létě na dálnici D2 u Brna...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hasiči odstřelili trhavinou vysoký strom, výjimečný postup uzavřel silnici
Místo běžného řezání pilou odstřel pomocí trhaviny. Výjimečný postup při likvidaci velkého...
Zábranský: Uděláme maximum, aby se Vsetín cítil jako doma a oslavil postup
Ačkoliv hokejisté brněnské Komety z extraligového play off vypadli již před časem, přísun zápasů s...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Jak se dostat na nádraží? Budoucí brněnskou stanici obslouží třináct linek
K novému hlavnímu nádraží, které má v Brně začít sloužit v roce 2035, se cestující ze všech stran...
Třetí výhra v přípravě. Čeští hokejisté v Budějovicích porazili Rakousko 5:1
Čeští hokejisté zvládli i třetí přípravný duel před blížícím se mistrovstvím světa. Po dvou výhrách...
Tisíce drobných orchidejí zdobí kopec u Znojma, letos kvetou o měsíc dřív
Populace orchideje vstavač kukačka kolem Cínové hory u Znojma, která je největší v Česku a unikátní...
Spása z divize? Asi jednorázový tah, hlásí Zbrojovka k „oživení“ veterána
Už posun trenéra z divizního béčka bylo v podání vedení Zbrojovky Brno překvapením, když klub v...
Vranovská přehrada slaví 90 let, po výstavbě byla největší ve střední Evropě
Patří k nejteplejším a nejčistším vodním nádržím v Česku, proto je „Moravský Jadran“ u rekreantů...
Podnájem zařízeného bytu 1+1, Brno -…
Horova, Brno - Žabovřesky
15 490 Kč/měsíc