Interiér společnosti Unifer v Brně.

Interiér společnosti Unifer v Brně. | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Mezi fotbálkem a vzducholodí. Hravá firma z Brna dává studentům praxi

  • 1
Recepce jako paluba vzducholodi i s kajutou kapitána Nema. Stěny, na které se dá psát. Divadelní místnost včetně maňáskového divadla. O kousek dále zase cestovatelský pokoj plný map a poblíž herna se stolním fotbalem. I tak vypadají nově vzniklé kanceláře firmy Unifer v Brně.

Kancelářské prostory připomínají hravé sídlo Googlu v americkém Sillicon Valley. Přesto jsou v cihlové budově jen pár metrů od brněnské Vaňkovky.

A místo inženýrů obří internetové firmy sem chodí pracovat brněnští studenti. Cíl projektu Unifer? Zajistit budoucím psychologům, ekonomům nebo informatikům praxi ještě při studiu. Prací na skutečných zakázkách.

"V Brně je osmdesát tisíc studentů. I kdyby byl jen každý stý opravdu skvělý, máme hned osm stovek perfektních zaměstnanců. Zároveň na jižní Moravě pracují kvalifikovaní odborníci. My je spojujeme. Jedna strana přinese zkušenosti, druhá zase nadšení a novátorský pohled na věc," popsal Stanislav Gálik, který projekt založený brněnským investorem Davidem Rusňákem vede.

Ambiciózní firma má za cíl si na sebe vydělat do dvou let. Model je vždy podobný. Týmy studentů pracují pod vedením svého mentora, kterým je zkušený odborník.

A za několik měsíců, co se Unifer zabíhá, už tady řešili například zakázku na úpravu webového portálu japonské firmy, pomohli vytvořit videa české stavební firmě Novabrik, nebo vymýšleli reklamní kampaň pro výrobce nápojů Berry´s Juice.

Hmatatelnější než seminárka

"Máme video studio, grafické studio, umíme pro firmy dělat průzkumy spokojenosti, navrhnout jim interiéry, reklamní kampaně. Zákazník dostává práci profesionála. Ten ale pomáhá profesně vyrůst studentům, kteří na projektu spolupracují v týmu s ním," popisuje šíři záběru Gálik.

Unifer

Firmu založil brněnský investor David Rusňák zhruba před rokem. Dnes projekt sídlí v budově v ulici Zvonařka a zastřešuje zhruba tři stovky studentů. Unifer se profiluje jako "supermarket pro firmy". Profesionálové, kteří spolupracují s týmy studentů, dovedou uskutečnit zakázky z oblasti marketingu, designu, tvorby webových stránek, personalistiky či analýzy. Mentory, kteří za zakázky Uniferu odpovídají, jsou například manažeři Rusňákovy firmy DRFG, ale i mluvčí Home Credit Zuzana Bienvenu nebo režisér Petr Lokaj. 

"Věděl jsem, že to, co vyrobím, uvidí na internetu tisíce lidí. To je úplně něco jiného než psát seminárku do školy. A člověk k tomu pak úplně jinak přistupuje," vysvětlil student ekonomie na Mendlově univerzitě Miroslav Rozenberg, který nedávno dokončil web pro stavební firmu.

A studenti se podílejí i na chodu samotného Uniferu. "Já pracuji už od prvního ročníku na vysoké škole. Ale to jsem prodávala v obchodě. Získat místo stání za pokladnou práci, která člověku zajistí i nějakou praxi v oboru, je například pro studenta psychologie v Brně velmi složité," popsala Petra Horáková, která je ve čtvrtém ročníku psychologie na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity.

Dnes v Uniferu vede pohovory a jako personalistka vybírá přijímané studenty. "Je zvláštní, když občas hodnotím své spolužáky. Je nás ale více, takže hodnocení je objektivní," usmívá se Horáková.

Práce má přitom více než dost. Unifer sdružuje už na tři stovky studentů a další přibývají.