Doteď se hovořilo o dvou variantách - o nádraží v centru pod Petrovem a o takzvané odsunuté variantě směrem na jih k řece.
Hnutí ANO se na novém návrhu shodlo, protože podle něj spojuje výhody obou těchto variant. A to rozvoj Brna na jih i pohodlné cestování do centra.
Návrh totiž počítá s ponecháním stávajícího nádraží jako zastávky pro regionální dopravu. Navíc by měl být levnější a rychleji uskutečnitelný.
„Mezinárodní vlaky nebo vnitrostátní rychlíky, které by na toto nové nádraží přijížděly, by obsluhoval přímý spoj, ať už tramvaj nebo rychlovlak, který by končil na stávajícím pátém nebo šestém nástupišti. A lidé, kteří chtějí vystoupit v lokalitě Brno-jih, by nemuseli jet až do centra tak jako v dnešních dnech,“ přiblížil představu náměstek brněnského primátora Richard Mrázek (ANO), který má na starosti dopravu.
Více místa pro rozvoj města
Kromě toho by toto řešení zvětšilo plochu pro rozvoj města. „Tímto by se zvýšila kapacita pro výstavbu v rámci rozvojového území na více než 85 hektarů. To umožní urbanistický rozvoj této části města, která leží ladem desítky let,“ sdělil architekt Petr Bořecký (ANO), předseda komise pro územní plánování a zastupitel městské části Brno-střed.
Na tomto území by tak mohly vzniknout nové byty a přilákat do Brna nové obyvatele.
V současné době SŽDC zpracovává studii proveditelnosti, která by měla ukázat, která z navrhovaných variant je nejlepší.
„ŠŽDC řeší u nádraží u Petrova nebo u řeky několik podvariant. Já je požádám, aby tuto naši variantu zahrnuli do posuzování právě jako jednu z podvariant. Aby se železniční odborníci zamysleli nad tím, jestli varianta, se kterou přicházíme, je reálná,“ dodal Mrázek.
Studie proveditelnosti by měla být hotová letos. V případě, že by SŽDC přijala tuto varianto k posouzení, termín dokončení studie by se s největší pravděpodobností prodloužil.