Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nové nádraží udělá z Vídně uzel střední Evropy. Brno na to své čeká

  7:30aktualizováno  7:30
Už za tři roky se Vídeň dočká moderního vlakového nádraží, které denně odbaví přes tisíc vlaků. Co má Vídeň téměř na dosah, je pro její partnerské město Brno stále hudbou budoucnosti. Obě metropole hodlají v okolí nových nádraží vybudovat moderní čtvrti.

Vídeňští radní i rakouské dráhy označují stavbu nového Südbahnhof za stavbu století. - Celý areál si mohou lidé prohlédnout ze čtyřicet metrů vysoké vyhlídkové plošiny. | foto: Otto Ballon Mierny, MAFRA

Nad stavbou nového nádraží ve Vídni se tyčí vyhlídková věž, takže stavbu mohou domácí i turisté sledovat z výšky. Obří staveniště se rozkládá na ploše velké jako sto padesát fotbalových hřišť.

"Lidé mají o prohlídku velký zájem. Na dřevěnou vyhlídkovou věž vystoupá denně patnáct set návštěvníků," podotkl mluvčí rakouských drah Herbert Ofner.

Vizualizace nového nádraží ve Vídni - Südbahnhof

Nové vídeňské nádraží začalo vyrůstat v červnu roku 2007. Obyvatelé rakouské metropole je označují za stavbu století.

"Je to symbol významu Vídně jako dopravního centra střední Evropy. Zároveň nové nádraží umožní další rozvoj města," řekl vídeňský starosta Michael Häupl (čtěte více zde).

Vídeňští radní i rakouské dráhy označují stavbu nového Südbahnhof za stavbu století.
Vídeňští radní i rakouské dráhy označují stavbu nového Südbahnhof za stavbu století.
Vídeňští radní i rakouské dráhy označují stavbu nového Südbahnhof za stavbu století.

Cestujícím ve Vídni dosud sloužila čtyři nádraží umístěná na všech světových stranách. V tom novém nádraží se všechny tratě setkají a denně by mělo odbavit až tisíc vlaků. První cestující vstoupí na nástupiště do konce příštího roku. Do plného provozu by mělo být nádraží uvedené v roce 2015.

Brno mělo podle Bárty začít stavět za tři roky

Brno si na supermoderní železniční uzel včetně nového nádraží ještě počká. Podle dopravní "superkoncepce" bývalého ministra dopravy Víta Bárty (VV) se začne stavět nejdřív za tři roky.

Vedení brněnské radnice však věří, že s Bártovým odchodem ožila naděje na uspíšení projektu.

"Když se jako Brňák podívám, jaké peníze se do dopravy investují v Praze, tak mám větší odvahu žádat stejné prostředky i pro své město," řekl náměstek primátora Robert Kotzian (ODS).

Představitelé Brna doufají, že se územní řízení podaří dokončit ještě letos. "Obě města chtějí využít atraktivní pozemky v okolí stávajících nádraží a v blízkosti historického centra, které byly zatím opomíjené. V okolí obou staveb vybudují úplně nové čtvrti," poznamenal Ivo Klemeš z brněnského magistrátu.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

V Kotlářské ulici v centru Brno prasklo potrubí a voda zaplavila silnici. Jezdí...
Prasklé potrubí stále omezuje provoz v Brně, nový asfalt položí v úterý

Následky prasklého vodovodního potrubí budou Brňané pociťovat ještě několik dní. V ulici Kotlářské, kterou se v pátek brzy ráno proudem valila voda, v sobotu...  celý článek

Současná podoba brněnského Hlavního nádraží.
Změny před brněnským hlavním nádražím, Hollan chce omezit tranzitní dopravu

Tisíce aut, tramvají i chodců denně se potkávají na jednom malém místě před brněnským hlavním nádražím. Brněnský magistrát chce co nejvíce aut odtud dostat...  celý článek

Norský toxikolog Knut Erik Hovda do Česka přivezl 150 dávek šetrného léku
Soud zrušil osvobozující rozsudek v kauze otravy metanolem ve Veselí

Hodonínský okresní soud bude muset potřetí řešit případ úmrtí muže z Veselí nad Moravou, který v roce 2012 zemřel na otravu metanolem. Kauzu ve čtvrtek po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.