Zatím však nebudou k dispozici všechny. Podle mluvčí kraje Aleny Knotkové nyní jezdí první soupravy Moravia ve zkušebním provozu a poslední by měl výrobce hejtmanství předat do konce dubna.
Celkem bude na elektrizovaných tratích v okolí Brna jezdit 37 nových vlaků Moravia. Jde o stejné soupravy, které jezdí u Českých drah pod názvem Panter.
Na jižní Moravě bude šest dvouvozových a 31 čtyřvozových vlaků. „S prvními jednotkami v pravidelném provozu se počítá od začátku platnosti nového jízdního řádu, tedy od 11. prosince,“ řekla Knotková.
Krajský vlak Moravia vyjel na testovací jízdu, svezl lidi z Brna do Tišnova |
V souvislosti s výlukou, která začala loni v polovině prosince, byly z provozu vyřazeny 50 let staré elektrické jednotky řady 560. Byly klíčové pro dopravu z Brna směrem do Blanska a do Křenovic.
„Už jsou trvale vyřazené, takže do doby, než bude k dispozici dostatek Moravií, budeme jezdit s našimi Pantery či se soupravami složenými z lokomotiv a klasických vagónů,“ uvedla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.
Vlaky Moravia budou jezdit z Brna směrem na Tišnov, Blansko, Křenovice a na jih do Židlochovic a Hustopečí. Lidé se tak na těchto tratích dočkají výrazně vyššího komfortu cestování.
Díky ukončení výluky se vrátí na železnici mezi Brnem a Blanskem všechny osobní vlaky, spěšné vlaky a rychlíky. Dálkové soupravy na Prahu pojedou ještě půl roku přes Havlíčkův Brod kvůli pokračujícím stavbám mezi Českou Třebovou a Kolínem.
8. září 2022 |