Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Nový dopravce zavede ve Znojmě komfort i více spojů, tvrdí vedení města

  17:09aktualizováno  17:09
Řidič městského autobusu nechce po cestujícím deset korun za jízdenku, ale spokojí se s polovinou. Zdánlivě výhodný obchod, až na to, že řidič jízdenku nevydá a peníze míří do jeho kapsy. A dopravní firma požaduje stále víc peněz z městské kasy.

Nízkopodlažní autobusy Znojemské dopravní společnosti Psota už jezdí v okolí Znojma, například ve Višňovém. Od ledna pojedou i na trasách městské hromadné dopravy ve Znojmě. | foto: Radek Miča, MAFRA

Dřív běžná praxe ve Znojmě definitivně skončí. Město mění po desetiletích provozovatele městské autobusové dopravy. Od ledna vystřídá firmu ČAS, nástupce někdejší ČSAD Znojmo, soukromá Znojemská dopravní společnost Psota.

"Pro naše řidiče platí dvě karty, žlutá a červená, jako na fotbale. Jinak to nejde," říká jednatel společnosti Karel Psota.

Současnému dopravci končí smlouva s městem v prosinci a novému provozovateli městské autobusové dopravy již nestojí nic v cestě. Stížnost na průběh prvního kola veřejné soutěže totiž antimonopolní úřad nedávno zamítl, a radnice proto mohla vybrat vítěze.

"S firmou pana Psoty bude v nejbližších dnech uzavřena smlouva," řekl místostarosta Jan Blažíček.

Radnice chce po vítězi zkvalitnit služby. "Důležitou podmínkou je například obnovení vozového parku, ekologický provoz nebo třeba nové panely s informacemi pro cestující," popsal místostarosta.

Větší komfort, víc spojů

Městem tak budou jezdit nízkopodlažní autobusy, řada z nich na ekologický pohon. "Jízdné se bude platit jako dosud u řidičů a bude možné použít i elektronické peněženky," uvedl Karel Psota. Ten počítá s tím, že případné zájemce z řad řidičů odstupujícího provozovatele zaměstná.

Městem určená výše jízdného se s příchodem nového dopravce měnit nebude, změní se ale některé jízdní řády.

Zejména linka číslo čtyři bude jezdit v dopravních špičkách častěji. "Na této páteřní lince vedoucí centrem města k nové nemocnici bude fungovat kyvadlová doprava. Osm autobusů tam ve špičce bude jezdit stále dokola. Když tedy v tu dobu přijdete na zastávku, budete vědět, že maximálně do deseti minut odjíždíte," přiblížil Blažíček.

Mimo špičku budou na "čtyřce" jezdit autobusy po 15 až dvaceti minutách. Večer po půl hodině.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

y Alois Nečas je děkanem Fakulty veterinárního lékařství sedm let. Od příštího...
Kritizovaný děkan je rektorem, dříve ho kvůli vyhrůžkám hlídali policisté

Do čela Veterinární a farmaceutické univerzity v Brně jde Alois Nečas. A nebývalé spory vrcholí. Už v minulosti ho kvůli výhrůžkám museli hlídat policisté. O...  celý článek

Současná podoba brněnského Hlavního nádraží.
Změny před brněnským hlavním nádražím, Hollan chce omezit tranzitní dopravu

Tisíce aut, tramvají i chodců denně se potkávají na jednom malém místě před brněnským hlavním nádražím. Brněnský magistrát chce co nejvíce aut odtud dostat...  celý článek

V Kotlářské ulici v centru Brno prasklo potrubí a voda zaplavila silnici. Jezdí...
Prasklé potrubí stále omezuje provoz v Brně, nový asfalt položí v úterý

Následky prasklého vodovodního potrubí budou Brňané pociťovat ještě několik dní. V ulici Kotlářské, kterou se v pátek brzy ráno proudem valila voda, v sobotu...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.