Nízkopodlažní autobusy Znojemské dopravní společnosti Psota už jezdí v okolí Znojma, například ve Višňovém. Od ledna pojedou i na trasách městské hromadné dopravy ve Znojmě.

Nízkopodlažní autobusy Znojemské dopravní společnosti Psota už jezdí v okolí Znojma, například ve Višňovém. Od ledna pojedou i na trasách městské hromadné dopravy ve Znojmě. | foto: Radek Miča, MAFRA

Nový dopravce zavede ve Znojmě komfort i více spojů, tvrdí vedení města

  • 0
Řidič městského autobusu nechce po cestujícím deset korun za jízdenku, ale spokojí se s polovinou. Zdánlivě výhodný obchod, až na to, že řidič jízdenku nevydá a peníze míří do jeho kapsy. A dopravní firma požaduje stále víc peněz z městské kasy.

Dřív běžná praxe ve Znojmě definitivně skončí. Město mění po desetiletích provozovatele městské autobusové dopravy. Od ledna vystřídá firmu ČAS, nástupce někdejší ČSAD Znojmo, soukromá Znojemská dopravní společnost Psota.

"Pro naše řidiče platí dvě karty, žlutá a červená, jako na fotbale. Jinak to nejde," říká jednatel společnosti Karel Psota.

Současnému dopravci končí smlouva s městem v prosinci a novému provozovateli městské autobusové dopravy již nestojí nic v cestě. Stížnost na průběh prvního kola veřejné soutěže totiž antimonopolní úřad nedávno zamítl, a radnice proto mohla vybrat vítěze.

"S firmou pana Psoty bude v nejbližších dnech uzavřena smlouva," řekl místostarosta Jan Blažíček.

Radnice chce po vítězi zkvalitnit služby. "Důležitou podmínkou je například obnovení vozového parku, ekologický provoz nebo třeba nové panely s informacemi pro cestující," popsal místostarosta.

Větší komfort, víc spojů

Městem tak budou jezdit nízkopodlažní autobusy, řada z nich na ekologický pohon. "Jízdné se bude platit jako dosud u řidičů a bude možné použít i elektronické peněženky," uvedl Karel Psota. Ten počítá s tím, že případné zájemce z řad řidičů odstupujícího provozovatele zaměstná.

Městem určená výše jízdného se s příchodem nového dopravce měnit nebude, změní se ale některé jízdní řády.

Zejména linka číslo čtyři bude jezdit v dopravních špičkách častěji. "Na této páteřní lince vedoucí centrem města k nové nemocnici bude fungovat kyvadlová doprava. Osm autobusů tam ve špičce bude jezdit stále dokola. Když tedy v tu dobu přijdete na zastávku, budete vědět, že maximálně do deseti minut odjíždíte," přiblížil Blažíček.

Mimo špičku budou na "čtyřce" jezdit autobusy po 15 až dvaceti minutách. Večer po půl hodině.