Soud žalobě nepřiznal takzvaný odkladný účinek, a tunely se proto i přes probíhající spor mohou stavět dál. Podle náměstka primátora Roberta Kotziana (ODS) je to dobrá zpráva pro řidiče i investora. "Stavba se prozatím nebude nadále zbytečně prodražovat a oddalovat. Pro Brno to znamená přiblížení konce důležitého projektu," uvedl Kotzian.
Aktivisté už v minulosti s podobnou žalobou uspěli a stavební práce to načas přerušilo. Stroje stály od loňského prosince do dubna a náklady vzrostly o čtvrt miliardy korun. Ministerstvo dopravy ale poté vydalo nové stavební povolení s novým posudkem a dodatečnými podmínkami pro stavitele.
Nyní se tedy znovu buduje, nové povolení je ale opět terčem žaloby. "Za rozhodující pokládáme rozšíření a zvětšení některých protihlukových stěn podél Voroněžské, Záhřebské a Královopolské tak, aby denní hluková zátěž nepřesáhla padesát osm decibelů," uvedl už dříve mluvčí VMO Brno Karel Štěpaník.
Ředitelství silnic a dálnic jako investor stavby však namítá, že úpravy protihlukových opatření má smysl dělat až po zprovoznění tunelů a přilehlých křižovatek. Pokud se stavba tunelů nezdrží, budou hotové na konci příštího roku.