Michal Hašek | foto: Otto Ballon Mierny, MAFRA

O tvářích kandidátů na jihomoravského hejtmana

Dávají si pozor na to, jak se chovají, jak se tváří a co říkají. Na předvolební kampani všech kandidátů na hejtmana pracuje tým odborníků, mají poradce pro komunikaci s médii. Většina z nich absolvovala také sezení u vizážisty.

Odborníci, které MF DNES oslovila, přesto našli v celkovém dojmu pěti lídrů kandidátek do krajských voleb nedostatky nebo chyby.

Brněnská fotografka a vizážistka Kateřina Schlosserová, která už má s hodnocením politiků zkušenosti, srovnávala u každého z pětice dvě fotografie. Jednu neretušovanou a jednu oficiální, kterou se politici prezentují na billboardech. U některých lídrů je totiž rozdíl viditelný na první pohled.

"Například Milan Venclík a Vojtěch Adam by u sebe měli nosit neustále jemný make-up a dávat si pozor na lesknoucí se pleť," doporučila Schlosserová lídrům ODS a KSČM.

Jedničce ČSSD Michalovi Haškovi zase navrhla, aby si nechal narůst vousy. "Aby nevypadal jako holobrádek," podotkla.

Politolog: Do zastupitelstva se dostanou všichni
Odborník na komunální politiku, Stanislav Balík z brněnské Fakulty sociálních studií, se v hodnocení zaměřil na šance politiků. "Například jsem vůbec nikde neviděl plakáty zelených," vzkázal Kateřině Dubské.

Podle jeho názoru všech pět stran překročí pětiprocentní úspěšnost ve volbách a do zastupitelstva se znovu dostanou. "Zelení ale s odřenýma ušima. Lidovci jsou tradičně silní, ale nevím, jestli to bude stačit na vítězství. A bylo by velké překvapení, kdyby vypadli komunisté," myslí si Stanislav Balík.

MF DNES oslovila také marketingového odborníka z brněnské agentury Bílý Medvěd Public Relations Štěpána Neubauera.

"Ani jedna z pěti kampaní není příliš kreativní. Všichni kandidáti vsadili na standard. Samozřejmě mluví jazykem, kterému má možnost porozumět každý, a zastávají klasické pozice, které nevybočují z normálu. Hodnoty, postoje a jazyk tak můžeme označit jako suché, ale v podstatě lidem blízké," uvedl Neubauer.