OBRAZEM: Vědci odkryli taje svých laboratoří

Pohybovat mikroorganismy pomocí optické pinzety, nechat si svoji tvář zhmotnit pomocí laseru na zeď, či si sáhnout do nádoby s kapalným dusíkem. Vědecké "fígly" si mohli vyzkoušet návštěvníci brněnského pracoviště Akademie Věd, která připravila den otevřených dveří.

Den otevřených dvěří v Ústavu přístrojové techniky - Elektronová litografie a syntetická holografie. | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

"Chceme návštěvníkům ukázat, co naši vědci umí. Trochu věříme, že některé středoškoláky nalákáme ke studiu fyzikálně chemických oborů," uvedl Luděk Frank, ředitel Ústavu přístrojové techniky Akademie věd v Brně.

Den otevřených dvěří v Ústavu přístrojové techniky - Josef Jelínek a Věra Musilová ukazijí vlastnosti kapalného dusíku, jev supravodivosti, vlastnosti látek za velmi nízkých teplot.Den otevřených dvěří v Ústavu přístrojové techniky - Speciální technologie svařování elektronovým paprskem.Den otevřených dvěří v Ústavu přístrojové techniky - Elektronová litografie a syntetická holografie.

Do ústavu, kam na dny otevřených dveří, každoročně zavítá přes osm stovek návštěvníků, se mohou zájemci vypravit i v pátek.

Den otevřených dvěří v Ústavu přístrojové techniky -  Laboratoř Laserové techniky silné působení světla, lasery a jejich aplikace.

"Den otevřených dveří pokračuje i v pátek a to od devíti hodin," uvedl ředitel. Poslední exkurze začíná ve tři hodiny.

Ilustrační snímek.
Opilec seděl na lavičce, v sáčku měl kus prstu. Zranil se na stavbě

Zakrváceného muže našli v úterý odpoledne brněnští strážníci v Kohoutovicích. Pomoc mu přivolali kolemjdoucí. Ukázalo se, že přišel o část prstu. Jak, to se...  celý článek

Příznivci vojenské historie si každý rok v říjnu připomínají ve Slatině památku...
Připomněli si jediného amerického vojáka, který za války zemřel v Brně

Willam L. Kiggins byl americký letec, kterého jako jediného sestřelili Němci za 2. světové války v bojové akci nad Brnem. Jeho památku si o víkendu letos...  celý článek

Ilustrační foto
Studenti ekonomie mají svou laboratoř. Zkoumají třeba daňové podvody

Experimentovat mohou i ekonomové. Teď k tomu mají i dvě výzkumné laboratoře na Ekonomicko-správní fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Jejich hlavní výhodou...  celý článek

Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!