OBRAZEM: Vědci odkryli taje svých laboratoří

Pohybovat mikroorganismy pomocí optické pinzety, nechat si svoji tvář zhmotnit pomocí laseru na zeď, či si sáhnout do nádoby s kapalným dusíkem. Vědecké "fígly" si mohli vyzkoušet návštěvníci brněnského pracoviště Akademie Věd, která připravila den otevřených dveří.

Den otevřených dvěří v Ústavu přístrojové techniky - Elektronová litografie a syntetická holografie. | foto: Monika Hlaváčová, MF DNES

"Chceme návštěvníkům ukázat, co naši vědci umí. Trochu věříme, že některé středoškoláky nalákáme ke studiu fyzikálně chemických oborů," uvedl Luděk Frank, ředitel Ústavu přístrojové techniky Akademie věd v Brně.

Den otevřených dvěří v Ústavu přístrojové techniky - Josef Jelínek a Věra Musilová ukazijí vlastnosti kapalného dusíku, jev supravodivosti, vlastnosti látek za velmi nízkých teplot.Den otevřených dvěří v Ústavu přístrojové techniky - Speciální technologie svařování elektronovým paprskem.Den otevřených dvěří v Ústavu přístrojové techniky - Elektronová litografie a syntetická holografie.

Do ústavu, kam na dny otevřených dveří, každoročně zavítá přes osm stovek návštěvníků, se mohou zájemci vypravit i v pátek.

Den otevřených dvěří v Ústavu přístrojové techniky -  Laboratoř Laserové techniky silné působení světla, lasery a jejich aplikace.

"Den otevřených dveří pokračuje i v pátek a to od devíti hodin," uvedl ředitel. Poslední exkurze začíná ve tři hodiny.

Česká Miss 2017 Michaela Habáňová (Brno, 23. září 2017)