Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Gerta Mazalová z brněnské pobočky SOS

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 17. září 2008 do 10:29

OTÁZKA: Vážená paní Mazalová, již dlouhodobě sledujeme Vaše počínání a nestačíme se divit, jakých výsledků se Vám daří dosahovat. Nechcete hájit nejen zájmy spotřebitelů, ale všech občanů a jít do politiky? I občané přece potřebují ochranu! Kdybyste třeba kandidovala do senátu, tak bych Vás určitě volila. Ať se Vám dál takhle daří Lucie Rychlá L. Rychlá
OTÁZKA: co říkáte na praktiku prodejců, že napíšou velkýma číslama třeba že výrobek stojí jedenáct korun a pod tím daleko menšíma že vlastně patnáct nebo sedumncát akorát že za těch jedenáct je v akci až od dvou kusů a podobný fígle šáša krusty
OTÁZKA: Jak se díváte na boj malých krámků a hypermarketů? máte také obavu, že až hypermarkety dolikvidují malé prodejce, budou se chovat k zákazníkům ještě hůř? milda
OTÁZKA: Dobrý den, existuje nějaké desetero "uvědomělého" zákazníka? Na co bych měla vždycky při nákupu dávat pozor, jak se nenechat ošidit... Jinak Vám držím palce. Jitka
OTÁZKA: Dobrý den. Letos jsme si s manželkou pučili na dovolenou u Houmkreditu. Přitom nám na tý dovolený skoro pořád pršelo. A teď ty hajzlové po nás chtěji splátky jako blázen. Jak k tomu poctivej člověk příde? Neměl bych je zažalovat za diskriminaci? Dušan z Kařezu
OTÁZKA: Měla jsem před časem problém s neuznanou reklamací mobilního telefonu. Ve vaší online poradně mi byl doporučen soudní znalec, který měl vypracovat posudek. Bohužel tento pán nejen, že nebyl schopen pochopit můj problém, ale jeho posudek byl tak šaptně zpracovaný, že jsem reklamaci raději vzdala a koupila si nový telefon. Jak hodnotíte kvalitu soudních znalců? Mám pocit, že ne každý, kdo má "razítko" je kompetentní vydávat kvalitní posudky. Hanka
OTÁZKA: Kdy jste v životě nejvíc naletěla nějakému obchodníkovi? A jak jste to řešila? Když radíte lidem, šla jste se prát i za sebe? Nebo je vám trapné dohadovat se s prodejcem, číšníkem atd...? hawediäre
OTÁZKA: Jaký je ve vašem sdružení ohlas na svatbu Bartošový a Pomejeho? Jarda
OTÁZKA: Dobrý den, připadá Vám, že máte poslední dobou míň práce, nebo se snaží čím dál víc výrobci a prodejci "šidit" lidi. Díky a pěkný den! Míša
OTÁZKA: děláte také "přepadové kontroly" obchodů, nebo to je práce výhradně obchodní inspekce? co nejčastěji v práci děláte a jak vás vaše profese baví? junek
OTÁZKA: Proc považujete otázku na nejlepší sporák za kuriózní? Myslel jsem, že spotřebitelská sdružení se zabývají i kvalitou výrobků, ne jen spotřebitelskými právy, jak je to běžné na západě? Luděk
OTÁZKA: Zdravím, ráda bych se zeptala, co dělat, když jsem nespokojená v restauraci nebo u kadeřníka. Pokud si objednám jídlo a čekám na jeho přinesení třeba hodinu, hrozí mi něco za to, že se zvednu a bez placení odejdu předtím, než ho sním? A jakým způsobem mohu řešit nespokojenost u kadeřníka, například když se nepovede trvalá nebo když se večerní účes na mé hlavě neblíží ani zdaleka vzoru, který jsem přinesla na fotce? Děkuji a přeji hezký den. Julie
OTÁZKA: Dobrý den, neustále mám problémy s reklamováním bot. Nakupuji v zavedených obchodech a i přesto mi prodejci nechtějí uznat reklamaci. Například Stival mi odmítl uznat ochození podrážek bot během 10 nošení a prodavačka mi řekla, že bota sice má velmi měkkou podrážku, ale koupila jsem si ji, takže musím s rychlejším opotřebením počítat. Je jasné, že do Stivala už nepůjdu. Můžete mi poradit, kam se raději také nemám vydat, které obchody dělají s reklamací bot problémy? Děkuji Vám. Hezký den. Hanka, Znojmo
OTÁZKA: Dobrý den, jak je přesně definováno u bot "opotřebení"? Nedávno mi v Baťovi neuznali reklamaci tenisek, které jsem nosila 4 měsíce. Povolily švy, praskla podrážka... Na reklamačním mi řekli, že jsem je prostě "příliš často nosila" a nabídli mi srovnání s propiskou: Sice má také záruku dva roky, ale klidně může být za týden vypsaná. Jak se mohu bránit těmto argumentům? Není přece normální, aby se boty po několika měsících rozpadly. Děkuji. Zvědavec
OTÁZKA: Dobrý den, má prodejce právo mi snížit záruční dobu ze dvou let na jeden rok, pokud kupuji nářadí na IČO? Děkuji. Bohdan
OTÁZKA: Jaký úrok je ještě normální a co je už lichva? David Ondráček
OTÁZKA: Dobrý den, mám trochu problémy s penězy a narazila jsem na společnost Edbusy, která nabízí za zálohu měsíční rentu pět tisíc na 13 let dopředu. Připadá mi to podezřelé, navíc firmu prý vyšetřuje policie. Nevím, komu mám věřit. Hana FIlipová
OTÁZKA: Koupila jsem synovi na jaře botasky, neznačkové, ale vypadaly bytelně a navíc je prodával obchod, kde léta kupuji boty pro rodinu. Boty měly vel. 35, stály cca 700,- Kč, na Starobrněnské ul. v obuvi „STIVAL“) Do měsíce se propadla klenba podrážky, to jsem reklamovala, že je obuv zdravotně závadná, že syn si zničí nohu v takové botě! Neuspěla jsem ani u vedoucí obchodu, vzali mi ji pouze do opravy, vložili dovnitř vyříznutou vložku z lepenky, která syna tlačila do chodidla, celé jaro syn obuv nosil jen 1x týdne do skautu. Koupila jsem mu hned po této příhodě značkové tenisky a jedny má z loňského roku… (aby si nezničil ty značkové). Syn měl boty 14 dní na táboře a ty měly díry o velikosti pětikorun v podrážce a na ve špici. Boty jsem rozkuchala, byl to „papundekl“ – silnější papír s gumovou podrážkou za 700,- Kč. Boty jsem hodila do popelnice, neb by mne to nestálo za ty nervy, stačilo mi reklamace na jaře. Je to normální? V životě jsem takovou zkušenost s botami neměla… Iva Kašíková
OTÁZKA: Můžete porovnat služby velkých autobazarů, například jak časté jsou stížnosti na AAA či Eurocar? M. P.
OTÁZKA: Dobrý den, já bych rád položil otázku z druhého úhlu pohledu, než asi většinou bueete dostávat. Kdo ochrání obchodníka před spotřebitelem? Mám obchod a setkávám se s arogantním jednáním zákazníků. kteří jsou schopni reklamovat po dvou letech i nadměrné opotřebení zubního kartáčku, nebo ochozenou podrážku boty týden před vypršením zákoné lhůty na záruku. V mnoha těchto případech se odvolávají i na vaši instituci. Tomáš Šimoník
OTÁZKA: Dobrý den, mám problém s botami. V říjnu to budou dva roky co jsem je zakoupila. Pár měsíců po nákupu se mi odlepily špičky. Reklamace byla uznána a boty opraveny. Nyní se mi to stalo opět plus praskla podrážka na jedné botě. Reklamace byla odmítnuta. Chápu mozná tu prasklou botu ( i kdyz proč nepraskla i ta druha kdyz to není vada materiálu ale moje) ale proč mi neuznají to co uz jednou ano?? Ma smysl se ohradit?? Jana
OTÁZKA: Je lepší si koupit elektrický spotřebič ve velkém hypermarketu nebo v menším obchodě? Petra N.
OTÁZKA: Dobrý den, sledujete i bankovní služby? Co říkáte na poplatky v bankách a která banka je v tomto nejlepší a nejhorší. Děkuji Mirek
OTÁZKA: U jakého druhu zboží jsou největší problémy se zárukami? myslím, kteří výrobci se nejvíce brání záruku uznat? XY

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.