On-line s Vítem Prýglem z Dopravního podniku v Brně

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 6. prosince 2011 do 10:13

OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal na následující problém, který se evidentně týká mnoha lidí, dle mého pozorování. Jedná se o platnost průkazky a platnost jízdního kupónu u předplaceného jízdného. Nechápu jak je možné, že pracovnice u přepážky automaticky nemají povinnost vydávat novou průkazku (poku jste zavedli změnu průkazek), tak aby současně platila se zakoupeným kupónem. Co jsem pozoroval mnoho lidí nachytal revizor s tím, že sice měli platný jízdní kupón, ale prý neplatnou průkazku (důvod výměny opravdu nechápu), tedy nemá platný doklad a je povinnen zaplatit pokutu na plnou částku. Toto se stalo např. nezletilému synovi kolegyně a kdyby si přímo nestěžovala na DPMB, určitě byste požadovali plnou částku. Ptám se tedy ještě jednou jak je možné, že automaticky nevydáváte nový doklad tak aby souhlasil s délkou předplatného kupónu. Je takový problém vymyslet něco, co nebude překážkou cestujícím? Děkuji Petr Hejlek
OTÁZKA: Dobrý den, jsem student z Brna, ale studuji v Praze. Měl bych ale od příštího roku přestoupit na VUT. V Praze si vždy vyřizuji studentské jízdné přímo s kartou ISIC na dopravním podniku. Bude toto možné i v Brně? Tomáš Alex
OTÁZKA: Vaši revizoři zabavují platné předplacené jízdenky. Odmítají je vydat i v budově DPMB. Odvolávají se na osoby, které tam prý zrovna "nejsou", na smluvní podmínky, atd. Podle kterých smluvních podmínek můžete zabavit platnou "šalinkartu"? Můžete se k tomu nějak vyjádřit? Děkuji. Ondřej Růžička
OTÁZKA: Dobrý den,proč je cesta MHD v Brně dražší než cesta autem? Až nám budete tvrdit že v ceně cesty autem není započítána cena za pořízení a údržbu vozidla, nezapomeňte na dotace které DPmB dostává z našich daní. Nemýlím-li se ta je to na rok 2012 1,7 miliardy. Děkuji za odpověď Libor Pikna
OTÁZKA: V dnešní době, kdy úřady vesele do světa hlásají, jak díky aukcím v elektronické podobě, kdy vybírají dodavatele energií ušetří statisíce korun, a ceny jsou dle jejich zpráv levnější než předtím tak jediný DPMB má zdražování eenrgií jako jednu zástěrku. Jak vybíráte své dodavateel energií a pohonných hmot? Proč to nezkusit přes tento způsob jak to dělají úřady, alejspoň by lidé viděli kolik ve ksutečnosti stojí Vaše provozní energie, pohonné hmoty a náklady. Děkuji.
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, jak to bude s univerzální jízdenkou za 140 kč, pokud ji nestihnu "dovyužívat" do konce roku - mohu na ní jet i po 1.1.2012? Michael Vrtek
OTÁZKA: Dobrý den, co si budeme nalhávat, to co předvádíte se dá s jistou nadsázkou označit za lichvu. Oproti Praze nenabízíte ani z poloviny tak kvalitní služby. Pokud platím metro, chápu vyšší cenu, pokud platím přeplněnou pomalou šalinu, nebo trolejbus, tak to nechápu. Můžete s čistým svědomím říci, že jízdenky nepovažujete za předražené ? Relevantní odpovědi na 30 min jízdenku jste se šikovně vyhnul. Každopádně 15 min za 20 Kč je opravdu zlodějina, nazývejte si to jak chcete. Taky by mě zajímalo jak se hodláte vypořádat s revizory, kteří nekontrolují některé nepřizpůsobivé občany a zároveň šikanují cestující s minutovým rozdílem na jízdence, to považuji za naprosto amorální věc. Miloslav Brichta
OTÁZKA: AD: 10:05 - když jsme byl u Vás v kanceláři a ukázal Vám mnou označneou jízdenku, ani jste se neobtěžoval si zjistit, zda-li mám pravdu v tom, jak jsem jel trolejbusem apk tramvají kde mě revizor zadržel. Jen jste řekl, že musím zaplatit. A to mě jako fandu a příznivce dopravy zamrzelo, tento Váš přístup.
OTÁZKA: Dobrý den, jak si v současné době vede zavádění WIFI ve vozidlech MHD, plánujete ji zdarma, či i za WIFI budou cestující časem u DPMB platit? Děkuji
OTÁZKA: Dobrý den, jaká opatření DPMB činí a bude činit, aby nedocházelo ke zpožďování příjezdu tramvají do uzlu Stará Osada. Zavedením IDS nám bylo zrušeno přímé spojení z centra Brna. Jsme nuceni využívat MHD, ta však bohužel není spolehlivá, neboť není žádnou výjimkou, že např. tramvaje č. 3 přijíždí na Starou Osadu se zpožděním 5 a více minut (není výjimkou zpoždění 8 až 10 minut), čímž se nedodrží návaznost na mimobrněské linky např. na linku 201 a cestující tak ztratí spojení (mnohdy v hodinových a delších intervalech) v navazujících uzlech v Jedovnicích apod. Opožďování jsme zaznamenali na více linkách, ale na lince č. 3 je to doslova alarmující. Děkuji za odpověď. Martin Ondráček
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych vědět z jakého důvodu je zpoplatněna šalinkarta 30 Kč,-a 6 Kč,- obal na ni? Firmy, pdoniky i obchody mají karty pro zákazníky zdarma, aby si zákazníky udrželi. Ale DPMB jen zdražuje a nikdy vybrané peníze nejsou vidět. Děkuji
OTÁZKA: Dobrý den, mám pár otázek: 1) Kdy se konečně dočkáme čipových šalinkaret? (abychom si mohli zaplatit jízdné přes internet, mohli zablokovat ztracenou/ukradenou šalinkartu a nechat si vystavit novou,...) 2) Kdy přestanete montovat do MHD čalouněné sedačky, které jsou šíleně nepraktické a nechutné? Zkuste si někdy v kterémkoliv voze (pokud zrovna nevyjel po nějaké VO) bouchnout rukou do čalounění na sedačce. Takovej oblak prachu jste ještě neviděl. Nemluvě o tom, že se na nich velice dobře sedí po špinavých bezdomovcích,... několikrát se mi stalo, že jsem si sedl na (snad jen) morkou sedačku,... 3) Proč se nevybavují všechny vozy při velkých opravách vnitřním kamerovým systémem se záznamem? Třeba Varia, Anitry,.... Vozy, v kterých kamery jsou, jsou zjevně méně poničené, působí to preventivně na zloděje,.... Ta částka je vzhledem k ceně vozu zanedbatelná. (když to jde třeba i v Bratislavě, která má MHD na mnohem horší úrovni.) Adam Bernau
OTÁZKA: Dobrý den,jsem důchodce, vlastním kartu s platností jeden rok za 400 Kč. Předčasem jsem si koupil větší množství polovičních jízdenek, abych je nemusel pořád shánět po automatech a trafikách. V případě, že mi na konci roku nějaké zůstanou, půjdou vyměnit? Děkuji za odpověď. Barták. Stanislav Bartak Stanislav
OTÁZKA: DUž jsem s elekl, že Brno by šlo v osvědčených kolejích z ostatních měst provozující systém SMS jízdenek, můžete vysvětlit jak jste na DPMB došly k těm dvou typům jízdenek 75 minut a 24 hod? Myslím si že i pro návštěvníky města a Brňany jsou nejvhodnější jízdenky s délkou 30, 60 a 90 minut. DPMB taky po vzoru Prahy psoílá peníze na Kyperské ostrovy?
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se Vás zeptat. Dle mého názoru je cena předplatních jízdenek v DPMB nastavena výrazně v neprospěch mimobrněnských cestujících. Je to na první pohled zřejmé z ceníku. Proč již tak nerovná situace v současném ceníku je dále ještě více zhoršována v ceníku novém např. roční jízdenka pro zóny 100+101 (nárust ceny o 320,--Kč, ale např. jízdenka pro zóny 100+101+2 zóny nárust ceny o 800,-- Kč ). Roční jízdenka pro samotné 4 mimobrněnské zóny je levnější než jízdenka pro zóny 100+101+2 zóny. Nějak mi tady matematika ani logika nesedí. Pokuste se mi vysvětlit logiku, proč jsou znevýhodněni cestující, kteří bydlí mimo Brno a po Brně cestují oproti cestujícím bydlícím a cestujícím po Brně? Děkuji za odpověď. Martin Ondráček
OTÁZKA: Dobrý den, měla bych ještě jeden dotaz. Nebudu se ptát na důvod, protože tím je zjevně jen okrádání cestujících, spíše by mě zajímalo, zda se tento stav někdy změní: Zavedete někdy i půlhodinovou jízdenku, tedy tarifikaci, kterou by využilo pravděpodobně zdaleka nejvíce zákazníků? Nebo budete dál protěžovat hodinovou jízdenku, která je pro spoustu lidí naprosto zbytečná, protože na většinu cest po Brně jim stačí 30 minut? Naopak za čtvrt hodiny se v Brně dostanete málokam, a Vy to dobře víte. Z dopravních průzkumů, které provádíte, vyplývá, že značné části Brňanů vychází cesta do práce a do školy na 16-30 minut nehledě na další každodenní cesty.
OTÁZKA: Dobrý den, když revizor jede ve voze, neprovede kontorlu ani jednohoc estujícího a po vystoupení si to zanamená na papírek, jedná se o porušení jeho výkonu zaměstnání? Děkuji.
OTÁZKA: Dobrý den, pro cestování MHD po Brně využívám UNIVERZÁLNÍ jízdenky za 140 Kč,- chci se jen optat jak se změní její cena a případně po zrušení 10 minutové jízdenky jaký bude nový počet pro označení polí na jízdence? Děkuji
OTÁZKA: Dobrý den, dle prohlášení DPMB by nárust jízdného a zdražení jízdenek mělo přinést přibližně 63 miliónů korun, kam tyto peníze půjdou? Děkuji
OTÁZKA: Dobrý den, proč DPMB zbytečně plýtvá penězi a pak musí zdražovat jízdné až na úroveň Prahy. A mylsím si, že z Prahous e Brno co do platů tak rozsáhlosti sítě nemůže srovnávat. Jaké jste učinili opatření proti zbytečnému plýtvání penězi? Proč raději nemodernizujete staré T3 na moderní Varia, al ekupujete několikanásobně dražší Porschety. U trolejbusů to jde, nákupem vozů z JIhlavy třeba.
OTÁZKA: Dobrý den, chci se jen zeptat proč vždy zvítězí DPMB nad lidmi, především pak v přepravní kontrole vždy zvítězí revizor, i když člověk jde za Vám ina sjednanou schůzku a pak hned na začátku poslouchá jak nemáte čas a nakonec i když Vám vše řekne, řeknete v pořádku,a le potřeba zaplatit. Ani nikdo nic nepřezkoumává a jen prostě od stolu dle uvážení zní verdikt zaplatit.
OTÁZKA: Dobry den, muzete nam prosim vysvetlit za jakeho duvodu ma byt pres SMS dostupna pouze jizdenka na 75 minut a na 24 hodin? Pochopili jste v managementu DPMB k cemu je takova SMS jizdenka vubec dobra? Muzete mi prosim udat priklady k cemu bezny brnan tyto dve jizdenky vyuzije? Kam pojede 75 minut? Z meho pohledu se jedna o ciste tunelovani nasich penez ... prakticke vyuziti nula. Mel byste se stydet pane. Lukas Nemec
OTÁZKA: Od prvního září jezdí linka 4 podle nového jízdního řádu, který oproti starému, vypustil mezi osmou a dvanáctou hodinou dva po sobě jedoucí nízkopodlažní spoje z konečné Babická a vznikla tak prodleva dvě hodiny dvacet minut. Interval mezi osmou a dvanáctou hodinou hojně využívají staří lidé. Je pravdou, že zde ve větší míře jezdí nízkopodlažní autobusy, se kterými se vám ale zajet na husovickou poštu nepodaří. Pokud jsem si ověřoval jiné linky, tak jsem takové nepochopení a neúctu ke starým lidem nenašel a o to více mne zaráží vyjádření Kordisu, který připomínky, týkající se tramvaje č. 4 a busu 75 do projednávání nezařadil.¨ Rád bych se zeptal, zda je možné pro méně pohyblivé občany Maloměřic a Obřan, kterým činí nastupování a vystupování obtíže vytvořit takové podmínky, aby alespoň každou hodinu tu nízkopodlažní tramvaj jela. Věřte, že budete také staří, také budete mít problémy a my velmi těžce nesem, že jste nám ty nízkopodlažky vlastně sebrali .
OTÁZKA: Dobrý den, pane Prýgle, nerozumím několika věcem: Kde se ztrácejí peníze v DPMB, když cena za jízdné je prakticky totožná jako v třikrát tak lidnaté Praze, v níž jezdí tři linky metra co čtyři minuty a ve které se ztrácejí stamiliony v nejasných zakázkách a předražených nákupech? To se nám v Brně těch peněz musí ztrácet ještě víc, nemyslíte? Už mě deptá, jak se v Česku krade na všech úrovních a ve všech firmách. Ještě mi, prosím, řekněte, jestli si myslíte, že je únosné, když má čtyřčlenná rodina za MHD platit ročně 15 tisíc korun. Práce je málo, je mizerně placená a tohle je částka, kterou si už prostě lidé nemohou dovolit a více se jim vyplatí jezdit autem. S hrdostí Vám oznamuji, že u nás doma jsme se mezi ně zařadili už jen z principu, a doufám, že takto bude postupovat co nejvíce lidí, abyste si konečně uvědomili, jak neekonomicky myslíte. Mimochodem, když už chcete pět tisíc za rok, tak by linky jako 9 a další na dlouhých trasách nemusely být narvané k prasknutí. Je to ostuda!
OTÁZKA: Dobrý den, můžete konkretizovat plánovanou další obnovu trolejbusů v Brně? Když zdražujete lístky, pak cestující očekává vyšší kulturu cestování. Což v některých vozech, které vypadají, že se za chvíli rozpadnou, takový pocit nemá. Nakonec bych Vám připoměl, že cestování v MHD má neelastickou poptávku. Jako ekonom snad víte, co myslím. Každé malé zdražení vede k (bohužel) většímu odlivu cestujících, tzn. celkový příjem se zmenší. Je to neúprosná rovnice, kterou DP stále nechce přijmout. Takhle nenalákáte další lidi do MHD. A od známých stále více slyším, jak začínají jezdit autem. Martin Vašek

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.