Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Oficiální objížďku Bučovic je lepší objet, ušetříte 30 minut

  7:57aktualizováno  7:57
Vyplatí se objíždět uzavřené Bučovice velkou oklikou po dálnici, nebo je lepší smířit se s desítkami minut strávenými v koloně za kamiony na oficiální objížďce přes Kyjov? Redakční vůz MF DNES včera otestoval několik tras, kterými se dá dostat do Uherského Hradiště.

Začala oprava silnice I/50. Obce, přes které vede objížďka, zaplavily kamiony | foto: Radek Miča, Radek Miča,  MF DNES

Výsledek? Pro osobní auta je nejlepší opustit všechny hlavní tahy a přes menší silnice se dostat těsně za uzavřené Bučovice do Nesovic. Pak už řidiče čeká jen klidná cesta po široké a hlavně prázdné silnici přes Buchlovské kopce.

Ti, kteří tuto cestu využijí, se do Uherského Hradiště dostanou asi o půl hodiny rychleji než automobily jedoucí po oficiální přeplněné objížďce.

Redakční vůz, který včera objížďky projížděl, nebyl očividně první, kdo zkratku objevil. Mezi Nesovicemi a Vyškovem jezdily po okresních silnicích i kamiony.

. Jak z Brna do Uherského Hradiště

"Provoz je u nás i tak velký, zkratka se využívá, i když není silnice přes Bučovice uzavřená. Jestli teď vzrostl, je těžké říct," uvedl Jan Hrežo, starosta Bohdalic ležících na neoficiální objížďce.

Proč objízdná trasa přes Bohdalice není značená? "Variant objížděk se prověřovalo víc, obecně to může být například kvůli omezené nosnosti mostů nebo kvůli nízké kapacitě komunikace," vysvětluje vedoucí krajského odboru dopravy Rostislav Snovický.

Kraj včera na silnice kolem uzavřených Bučovic vyslal auto s podobným posláním jako redakce MF DNES. "Poznatky vyhodnotíme a budeme se snažit hledat řešení, jak vyjít lidem vstříc," doplnil Snovický. Úředníci podle něj budou jednat i se stavebními firmami o urychlení opravy uzavřené silnice I/50.

Začala oprava silnice I/50. Obce, přes které vede objížďka, zaplavily kamiony

Výchozí bod všech tří variant, které redakční vůz MF DNES vyzkoušel, je stejný - dálniční křižovatka u Holubic, sotva deset kilometrů od konce Brna.

1. Oficiální objížďka, 121 minut
Tou nejpřirozenější ze všech možných cest do Hradiště je oficiální objížďka. Je dobře značená a nelze z ní sjet. Kromě oranžových cedulí řidiče ovšem neomylně povedou i kolony aut. Kvůli kamionům, které se v kopcovitém terénu pohybují často rychlostí sotva několik desítek kilometrů v hodině, se cesta do Veselí nad Moravou protáhne od D1 bezmála na hodinu a půl.

Začátek je přitom optimistický, prvních několik kilometrů objížďky za Slavkovem potkává redakční vůz kamiony jen v protisměru a bez problémů uhání s několika dalšími osobními auty povolenou devadesátkou.

Oprava kanalizace v Bučovicích způsobila komplikace v dopravěJenže ještě před Silničnou dojíždí osobní auta dva kamiony vlekoucí se za starou liazkou. Rychlost okamžitě klesá na třicítku a kvůli provozu v protisměru je nemožné předjíždět. Vysvobození přichází až za Archlebovem, liazka odbočuje, kolona se pomalu rozjíždí a i kamiony se dají předjet.

Podobnou anabázi si redaktor zopakuje ještě několikrát, za Kyjovem se naštěstí terén přece jen o něco narovná a dá se jednodušeji předjíždět. Doprava výrazně zhoustne v Bzenci, kde se připojuje druhá objízdná trasa silnice I/55.

Až do Veselí nad Moravou jedou auta mezi obcemi šedesátkou, předjíždět je nemožné a hlavně zbytečné. Za cenu velkého risku si řidiči polepší o pár vteřin. S těmi klidnějšími se pak stejně potkají na křižovatce ve Veselí.

Čekáním na odbočení tam stráví redakční vůz přes pět minut. Dalších několik minut potom čeká v koloně před opravovaným mostem na silnici I/55. Dopravu tam kyvadlově řídí semafory.

Za Kunovice, kde odbočuje silnice směřující na hraniční přechod ve Starém Hrozenkově, to z Holubic nakonec trvá bezmála hodinu a tři čtvrtě. Právě slovenská hranice je jedinou destinací, kam se časově vyplatí jet oficiální objížďkou. Ovšem za cenu nervového vypětí. Do centra Uherského Hradiště přijíždí redakční vůz po dvou hodinách.

2. Trasa přes Kroměříž, 115 minut
O pár minut rychleji se dá dojet do stejného města mnohem delší cestou přes Kroměříž. Víc projetého benzinu je ovšem vykoupeno podstatně klidnější cestou. Až k Vrchoslavicím jedou řidiči po novém úseku dálnice D1.

Pak je čeká jediný nepříjemný úsek mezi Stříbrnicemi a Kroměříží. Na klikatých úzkých silnicích se nedá příliš předjíždět, cesta se navíc proplétá mezi rozestavěnými úseky nové silnice a několikrát je třeba i zastavit.

Dál trasa pokračuje po rovných úsecích směrem na Hulín a Otrokovice. Kamiony se daří většinou bez problémů předjíždět, s jediným zdržením musí řidiči počítat v Hulíně na dvou kruhových objezdech. Pro ty, kteří potřebují dojet jen do Otrokovic nebo Napajedel, je severní trasa jednoznačně nejvýhodnější.
 
V Uherském Hradišti je redakční vůz za 115 minut, tedy o šest minut rychleji než po oficiální objížďce. Najel ale přibližně o patnáct kilometrů víc.

Cesta na odbočku ke Starému Hrozenkovu se průjezdem Hradištěm protáhne, sedm kilometrů jede redakční vůz takřka dvacet minut. Po vnějším obchvatu města by to ale šlo rychleji.

3. Neoficiální objížďka, 96 minut
Oprava kanalizace v Bučovicích způsobila komplikace v dopravěTu nejvhodnější trasu ovšem řidiči zvolí, když opustí hlavní tahy a použijí menší okresní silnice v okolí Bučovic.

Variant objížděk po místních silnicích je samozřejmě řada, MF DNES otestovala tu nejpřirozenější z nich. I tak je ale třeba buďto okolí Vyškova dobře znát, nebo mít při ruce mapu či elektronickou navigaci. Intuitivně trasu nikdo nenajde.

Až do Vyškova uhání řidiči stotřicítkou po dálnici stejně jako v případě severní trasy přes Kroměříž. Ve městě musí dálnici opustit, kterým sjezdem u Vyškova to udělají, je víceméně jedno.

Přes kruhový objezd pod hlavním vyškovským náměstím se dostanou na cestu směrem na Bohdalice. Na ní je uzavírka, auta do deseti tun ji ale mohou lehce objet krátkou objížďkou okolními ulicemi.

Na konci Vyškova projíždí redakční vůz pod dálnicí a pak už jen stoupá a klesá ve zvlněném terénu směrem na jih. Silnice není nijak kvalitní, ale tam, kde nejsou zatáčky, se dá bez problémů jet povolenou devadesátkou. Po cestě je několik obcí, v Bohdalicích je třeba neminout odbočku na Nesovice. Jinak řidič skončí před uzavřenými Bučovicemi.

V protisměru se sice občas vynoří i kamion, na silnici se mu dá ale bez problémů vyhnout. A pokud jede stejným směrem, dá se na několika rovných úsecích i poměrně bezpečně předjíždět.

Přibližně po dvaceti minutách od opuštění Vyškova najíždí redakční vůz na silnici I/50 v Nesovicích. Sedm kilometrů západně, těsně před Bučovicemi, stojí značka zákaz vjezdu, díky které je za normálních okolností přeplněný tah na Uherské Hradiště takřka prázdný. Jen občas jím projede osobní vůz.

Zbývá urazit přibližně 40 kilometrů do Hradiště, vzhledem k prázdné silnici to jde poměrně rychle.

Na tachometru budou mít řidiči u značky Uherské Hradiště 87 kilometrů, tedy o deset víc než u oficiální objížďky. Zato ušetří dobrých 25 minut a čeká je klidná jízda po poloprázdných silnicích. Na odbočku na Starý Hrozenkov pak auta jedoucí přes Nesovice dorazí za 108 minut.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zákaz vstupu bez špuntů v uších, výstaviště rozduněly sirény
Zákaz vstupu bez špuntů v uších. Sirény rozezněly brněnské výstaviště

Návštěvníci brněnského výstaviště v sobotu večer zažili nezvyklou podívanou. Hudebníci tam zahráli nejhlučnější skladbu v historii, a sice Symfonii sirén....  celý článek

Miroslav Grebeníček před posledním rozloučením s komunistickým europoslancem...
Do Sněmovny se dostal i komunista Grebeníček. Poslancem je už 23 let

Také letos poslali voliči do Poslanecké sněmovny bývalého předsedu KSČM Miroslava Grebeníčka. Ten je poslancem se čtyřletou přestávkou od roku 1990....  celý článek

y Alois Nečas je děkanem Fakulty veterinárního lékařství sedm let. Od příštího...
Kritizovaný děkan je rektorem, dříve ho kvůli vyhrůžkám hlídali policisté

Do čela Veterinární a farmaceutické univerzity v Brně jde Alois Nečas. A nebývalé spory vrcholí. Už v minulosti ho kvůli výhrůžkám museli hlídat policisté. O...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.