Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Opilce do káry nikdy neposadíme, říká závodník

  14:37aktualizováno  14:37
Robert Šenkýř, automobilový závodník a jeden z majitelů motokárové dráhy v podzemních garážích brněnského M-Paláce, už viděl jezdit "kravaťáka" v obleku i partu šedesátníků, kteří přišli oslavit narozeniny. "Motokáry snadno uřídí i děti nebo lidé, kteří nemají řidičák," říká.

Robert Šenkýř v podzemní motokárové dráze v Brně | foto: Monika TomáškováMF DNES

Kára má jen plynový a brzdový pedál a na rovince dokáže svištět i padesátkou. "Na dráhu pouštíme maximálně osm motokár, aby se návštěvníci nemačkali a neublížili si. Děti pak jezdí na dráze zásadně samy, maximálně s rodiči," vysvětluje Šenkýř.

"Dráha je pečlivě ohraničená a motokára má velké nárazníky a deformační zóny," dodává.

Rozjívení divočáci, kteří do sebe narážejí a nebezpečně se předjíždějí, si pak většinou udělají maximálně pár boulí. "Za těch deset let, co jsme tady, si matně vzpomínám na jeden obražený loket," přemýšlí Šenkýř.

Přestože k většině motokárových drah přiléhá také bar nebo restaurace, kde se pořádají večírky a oslavy, všude platí nulová tolerance k alkoholu. "Opilé hosty do káry nepustíme. Většina z nich si to nechá vysvětlit. Nejdřív jezdí a pít jdou až potom," říká Šenkýř.

Motokáry mají pro děti i pro dospělé
Motokáry se liší podle síly motoru. Jak přesně má kára vypadat, předepisuje Mezinárodní automobilová federace FIA.

Děti jezdí na strojích s obsahem kolem padesáti až sto šedesáti kubických centimetrů, klasická motokára má kolem 200 ccm a existuje také silnější silniční stroj, do které většina provozovatelů posadí jen ty nejrychlejší řidiče.

Počet motokárových drah na jižní Moravě se pohybuje v řádu jednotek. "Vnitřní dráha má tu výhodu, že není závislá na počasí. Lidé k nám mohou kdykoliv," pochvaluje si Šenkýř.

Provozovatelé nabízí návštěvníkům různé chuťovky. V Boby centru se jezdí z patra do patra, v M-Paláci mají zase klopenou zatáčku. "Rampa je ojedinělá. Je adrenalin, když vás to tlačí do sedačky," líčí Šenkýř.

Pravděpodobně nejdelší jihomoravská dráha s ambiciózním názvem Maranello je nekrytá. Stojí v Modřicích a nedávno tu strhali český rekord v nepřetržitém ježdění. Několik týmů tu kroužilo více jak tři dny, přesně osmdesát hodin.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Studenti z celého kraje budou jezdit do Brna, hejtmanství koupí stroje

Plán na vznik Centra pro odborné vzdělávání ve strojírenství v Kuřimi definitivně padá. Nové vedení kraje už po svém nástupu kritizovalo, že projekt pro...  celý článek

Doogee Mix
Hledaný mladík se lekl oznámení v ukradeném mobilu a sám šel na policii

Celostátně hledaný mladík zpanikařil, když na mobilní telefon, který ukradl v Letovicích na Blanensku, přišlo oznámení o zablokování přístroje policií. Zloděj...  celý článek

V Kotlářské ulici v centru Brno prasklo potrubí a voda zaplavila silnici. Jezdí...
Prasklé potrubí stále omezuje provoz v Brně, nový asfalt položí v úterý

Následky prasklého vodovodního potrubí budou Brňané pociťovat ještě několik dní. V ulici Kotlářské, kterou se v pátek brzy ráno proudem valila voda, v sobotu...  celý článek

Vyfoťte, vystavte, prodejte
Vyfoťte, vystavte, prodejte

Prodávejte jednoduše přes mobilní aplikaci Bazar eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.