Diskuze

Brno čeká výluka století. Ochromí hlavní vlakové nádraží na dva roky

Současné zmatky v železniční dopravě jsou jen předehrou k tomu, co se v Brně chystá v letech 2018 a 2019. Opravy za 2,5 miliardy korun přinesou dvouletou výluku. A nic na nich nezmění ani verdikt o poloze nádraží.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pražák kámošovi - Tak jsem se vez ve šalině.

Jaký to bylo?

Stejný jako v tramvaji. Akorát jezdíš po vesnici.

Ale mám to tam rád. Krásně si tam odpočinu.

4 1
možnosti

Proč považujete Brno za vesnici?

1 0
možnosti

Pro přestup v rámci "nejdokonalejšího přestupního uzlu na světě" v současné době nemusí stačit 5 minut (zkuste si přestoupit z vlaku nebo šaliny na autobus na Úzké - ano Úzká JE součást přestupního uzlu kolem hl. nádraží). Zkuste si takový přestup, s kočárem nebo pokud se pohybujete pouze o berlích (o vozíčkářích ani nemluvím). Zkuste si nastoupit do prostředních dveří vagonu, který stojí v zatáčce - je tam jenom půlmetrová mezera, ale buďte v klidu - zatáčka NEVADÍ. Zkuste vystoupit na 2. až 4. nástupišti na jižní straně a dostat se na Nové Sady - podchod tam nikdo nepotřebuje, ale stihnete se prodrat davem lidí ve stávajících podchodech a schodištích do 5 minut? Ale je důležité, jestli z nového nádraží se půjde pěšky na Svoboďák 6 nebo 7 minut... Tolik ke stávající poloze.

U více odsunuté polohy mně zase připadá naprosto absurdní to, že není plánována stylem jedno patro vlaky, další patro MHD a mezi nimi mezipatro s pokladnami a ostatním obslužným zařízením. Tohoto stavu, kdy je z každého nástupiště na každé další blízko lze snadno dosáhnout právě při stavbě na zelené louce, ale bohužel se s tím nepočítá.

Nevím, jestli výluka zmíněná v tomto článku má lidi připravit na to, že budou mít daleko na více-odsunuté nádraží, nebo je má připravit na 10 let stavby méně-odsunutého nádraží, to ať si každý rozhodne sám.

7 1
možnosti

J11a37n 71L70u69k85á59š

30. 6. 2017 20:47

Presun vam rozhodne prestup na autobusy na Uzke neusnadni.

Na autobusy na Uzke totiz prestupuje mnohem vic lidi ze salin, jejich hlavni uzel zustane na soucasnem miste, nez z vlaku, takze by byl nesmysl je presunout k novemu nadrazi.

3 0
možnosti

I22v33o 78M73ü17l32l17e12r

30. 6. 2017 14:16

Nebylo by lepší řešit místo opravy stávajícího nádraží výstavbu nového? Za ty dva roky by mohlo být postavené nové. A těch 600 až 800 metrů zase není taková nepřekonatelná vzdálenost (vzdálenost mezi aktuálním a navrhovaným místem nádraží). Dovede si někdo představit co nastane v Brně, když budou opravovány (rozšiřovány apod.) mosty u Malé Ameriky, přes Křídlovickou a přes Koliště?

1 5
možnosti

J86a65n 74L83u53k43á43š

30. 6. 2017 15:49

Ta vzdalenost je pekne videt pri soucasne vyluce. Prijede se k nadrazi a tam se prestoupi na dalsi dopravu do mista noveho nadrazi. Presne jako po presunu.

Minimalne 15 minut navic a to to treba z Lisne trva k nadrazi cca 20 minut.

Navic mate v clanku jasne napsano, ze i pokud by se nove nadrazi letos schvalilo, drive nez za 10 let stejne nebude.

7 0
možnosti

To asi nebudou přípravy na VRT? Praha - Vídeň? ;-D

4 1
možnosti

Takze docasny vyluka se vlastne stava permanentni. To co je v clanku vyjmenovane jako plan na 2 roky nemaji sanci za 10 let stihnout. :-)

4 0
možnosti

Nejen pro pana Bartoše viz.článek: Smyslem rekonstrukce je udržet nádraží v provozuschopném stavu (rekonstrukce svršku a mostů), zvýšení propustnosti a bezpečnosti (výměna zabezpečovacího zařízení). Počtem vlaků se jedná o druhé nejvytíženější nádraží u nás, v kontextu s rozsahem kolejiště a zastaralým zabezpečovacím zařízením je řízení provozu v ŽST Brno hl.n. nejnáročnější na síti SŽDC. Výroky diskutujícího Ondry Bartoše svědčí pouze o absolutní neznalosti oblasti řízení provozu a jeho neschopnosti si tyto informace opatřit. Myslím, že pokud někoho veřejně označím za neschopného měl bych o dané problematice něco vědět...

8 1
možnosti

Diskutér je tady od toho, aby diskutoval, hořekoval a nadával, ne aby něco věděl. :-P

1 0
možnosti

J76a29n 48K56u35d48e73r53a

30. 6. 2017 13:06

Dálnice rozbombená, nádraží kdesi v kotěhůlkách...no budeme chodit pěšky jako ve středověku. Nebo sedět doma

0 0
možnosti

Já bych bral tu poslední možnost s placeným volnem. :-)

2 0
možnosti

Ja furt nevidim duvod nadrazi stehovat, ma idealni polohu. Jedinou jeho nevyhodou je absence parkoviste, ktere by se vsak dalo postavit na pozemku u nadrazi, kde akorat spi bezdomovci.

7 3
možnosti

J15a77n 12N26o48v86á55k

30. 6. 2017 13:39

Jde hlavně o plochu kolejí, které na nejdražších místech zabírají místo. Střed města by neměl být jen o dopravě.

0 3
možnosti

J25a24n 40N72o74v66á23k

30. 6. 2017 12:36

Minulý čtvrtek jsem jel z Prahy do Brna pro D1 4,5 hod. Teď se tam nepůjde dostat ani vlakem.

Neví někdo jak to vypadá s leteckým spojením Praha-Brno?

1 2
možnosti

J23a15n 34N66o44v98á31k

30. 6. 2017 12:38

Tak jsem našel, Brno - Eindhoven - Praha, za 21 hod. Ještě chvilku a bude to nejrychlejší spojení.

6 0
možnosti

Napřed pomocí IDS vnutí lidem místo příměstských autobusů vlaky, a pak se diví, že jim nestačí nádraží. :-P

Od nás jezdíval přímý spoj na Zvonařku 27 minut. Díky IDS je to nyní bus + vlak + tramvaj = cca 50 minut, když všechno klapne. Teď to bude bus + náhradní bus + tramvaj a průměrnou cestu ve špičce díky zmatkům a zasekanému Brnu vidím tak na 90 minut. :-/

6 2
možnosti

Tak by zase nestačil autobusák, kdyby z každé dědiny jel přímý autobus na Zvonařku.

4 2
možnosti
  • Nejčtenější

Soud zprostil Ukrajince viny za zabití Roma v Brně, šlo o nutnou sebeobranu

22. března 2024  6:42,  aktualizováno  11:42

Krajský soud v Brně zprostil viny sedmatřicetiletého Romana Rohozina, který byl původně obžalován z...

Budějovice odvrací i druhý mečbol, Litvínov vyfoukl Kometě třetí bod

24. března 2024  16:50,  aktualizováno  21:11

Zatímco Pardubice se Spartou už odpočívají, zbývající dvě čtvrtfinálové série se potáhnou minimálně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Budějovice potřetí porazily Třinec, sérii rozsekne až sedmý duel. Litvínov jde dál

26. března 2024  17:15,  aktualizováno  22:41

Čtvrtfinálová série Třince proti Českým Budějovicím zůstává po šesti zápasech vyrovnaná. Oceláři ve...

Kometa v Litvínově srovnala sérii, Třinec nevyužil mečbol v Budějovicích

22. března 2024  16:50,  aktualizováno  21:26

Čtvrtými zápasy pokračovalo čtvrtfinále play off hokejové extraligy. Třinec si mohl zajistit postup...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Krátce po otevření se k silnici za půl miliardy sesouvá hlína ze svahů

21. března 2024  5:47

Necelého půl roku využívají řidiči obchvat Čebína na Brněnsku, v plném rozsahu funguje od začátku...

Za nejdražší lístky další rozčarování. Kometa má hodně pomalých bruslařů, říká Duda

28. března 2024  10:13

Jenom jednou za patnáct let od návratu do extraligy se hokejistům Komety Brno podařilo v základní...

Za osahávání vnučky při hlídání dostal muž pět let. Dívka už dědu nechce vidět

28. března 2024  9:41

Pětiletý trest ve věznici s ostrahou dostal u Krajského soudu v Brně devětapadesátiletý muž z...

Matelová chválila Hodonín, fandila ale Francouzkám. Ligu mistrů obětovala

28. března 2024  8:13

Místo pikantního souboje proti svému bývalému týmu strávila stolní tenistka Hana Matelová...

Hazardér jel kanálem jako na tobogánu. Mohl se utopit i otrávit, varují vodárny

28. března 2024  6:26

Do útrob brněnské kanalizace nechal nahlédnout autor videa, které se nedávno objevilo na internetu....

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...