Všechny lodě, které kdy dopravní podnik na přehradě provozoval, slouží na elektromotory. Vzhledem k povinnostem, které vyplývají z památkové ochrany, dělal dosud dopravní podnik na lodi jen nejnutnější údržbu. Nyní plánuje její rekonstrukci.
„Když se stala památkou, nikdo nechtěl dát peníze na její opravu, tak teď zkoušíme podruhé oslovit ministerstvo kultury, variantou jsou i norské fondy. Cena se rovná nové lodi, a to nejsme z provozování MHD schopni zajistit,“ řekl generální ředitel Miloš Havránek. Částečně by mohl přispět také kraj či město.
Loď Dallas dostane některé nové prvky. Při pohledu zvenčí bude však stejná jako nyní a zachovaný zůstane i motor.
„Na lodi dojde například k výměně dřevěné paluby za ocelovou plynotěsnou, opravě vodotěsných přepážek, dnové a boční obšívky, žebrování, elektroinstalace nebo požárně-bezpečnostního systému,“ řekla mluvčí brněnského dopravního podniku Hana Tomáštíková.
Dallas byl původně Moskva
Nyní má podnik šest moderních výletních lodí, které jezdí po přehradě od jara do podzimu. Dallas ale bude sloužit k příležitostným jízdám.
„Letošní začátek sezony byl nadprůměrný. Bohužel se však od června zhoršila kvalita vody a také byl nízký stav hladiny,“ dodala Tomaštíková.
Dallas by se měl po opravě zařadit mezi historická vozidla jako například tramvaje T2, T3 či K2. Loď postavili svépomocí zaměstnanci dopravního podniku v roce 1955. Do roku 1992 jezdila pod jménem Moskva, odstavena byla v roce 2011.