Brněnští radní schválili plánované investice do oprav klíčových dopravních tepen města. Během následujících několika let město proinvestuje na rekonstrukcích ulic jako Veveří či Jana Babáka stamiliony korun. Investice, kterými se radní zabývali, se ovšem netýkají letošního roku.
Velký městský okruhNejdůležitější část dopravního systému Brna umožní rychlý a plynulý přesun aut z jedné strany města na druhou. Dopravní stavba o délce zhruba 20 km nabídne nejrychlejší spojení městských částí a převede velkou část tranzitní dopravy. K dálnicím na Prahu, Vídeň, Bratislavu, Ostravu a Svitavy bude Velký městský okruh připojen několika výpadovkami. |
Nejproblematičtější tah městem je nyní ulice Milady Horákové, s jejíž rekonstrukcí od Moravského náměstí až po Dětskou nemocnici se již počítá příští rok.
Nově radní odsouhlasili opravy ulic Minská a Horova za celkem 485 milionů. "To je naprostá priorita. Ale stejně můžeme začít až po úplném dokončení královopolských tunelů v roce 2013," komentoval první náměstek primátora Robert Kotzian (ODS).
Teprve v následujících letech se počítá s opravou ulice Veveří od centra po Kotlářskou za 277 milionů a také s ulicí Jana Babáka.
Ještě letos se ovšem cestující městskou dopravou dočkají rozšíření ostrůvku u zastávky trolejbusů 25 a 26 na Mendlově náměstí.