Na stromě visely klobásy, z kašny teklo pivo. Brno oslavovalo tržnici

Na stromě se houpaly klobásy a v kašně se chladilo pivo. Scénka jako vystřižená z pohádky Dařbuján a Pandrhola byla k vidění v Tržnici Brno na Zelném trhu, která dnes slavila dva měsíce od spuštění provozu.
Reklama

Děvčata na štaflích, která jako jediná měla povolení trhat klobásy z „pohádkového“ stromu, pracovala s obdivuhodným nasazením, snažíc se uspokojit hladové návštěvníky.

I tak se nedočkavci vrhali na strom sami, aby stihli ukořistit jednu ze 146 připravených klobás. Nadílka zmizela do patnácti minut.

Fotogalerie

Podobný kolotoč se odehrával i u kašny s pivem, kde se výčepní snažil neprodlužovat už tak dlouhé fronty na vysněný půllitr zdarma. „Dneska se tu vytočí tři tisíce piv,“ přiblížil vedoucí výčepu Petr Sekanina.

Netradiční zahájení oslav dvou měsíců provozu tržnice na Zelném trhu navázalo na dávné časy, kdy podle pověstí Brňané oslavovali významné události právě pivem tryskajícím z kašny.

Přestože program akce „Tržnice jede naplno!“ trval celý den, mnozí se přišli podívat jen na slavnostní zahájení. „Dal jsem si tady jedno pivo a to mi stačí,“ přiznal návštěvník Jiří Veselý. Jiný plán měl Petr Jeregor. „Ten strom s párky je nejlepší, ale ještě tu zůstanu. Je tu sranda, tak se chci pobavit,“ uvedl.

Nováčci přišli představit své produkty

Reklama

Pro pobavení a rozveselení návštěvníků vystoupili se svou show na tržnici například kuchaři Kuliner plus, kteří k vaření zvali i diváky, a také klaun, který učil děti žonglovat.

Kromě ji zavedených bister a stánkařů představili své produkty i nováčci, kteří se do prostor tržnice teprve chystají. Mezi ně patří i Cupcakekárna s výběrem bezlepkových, veganských, ale i běžných cupcakeků, jejíž produkty mohli návštěvníci po celý den ochutnávat zdarma.

„Doufáme, že otevřeme na přelomu září a října. Bude tu už naše druhá pobočka, ale tato by na rozdíl od prodejny na náměstí Svobody měla být už i s posezením,“ uvedla spolumajitelka prodejny Lucie Zelenková.

Představa ochutnávek zdarma nebo se slevou naopak rozesmála Vladimíra Urbana z pivního stánku Craft Beer. „Slevy ať dávají průměrní, my chceme být špička. Máme velmi dobré věci, své štamgasty i stálou klientelu,“ vysvětlil provozní stánku Urban a poukázal na více než 250 druhů piv z Velké Británie, Bavorska, Belgie, USA, Itálie, ale i z českých minipivovarů.

Reklama
Reklama
Reklama