Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Po kolejích u Topolan se po nehodě nákladního vlaku opět jezdí

  9:34aktualizováno  9:34
Od neděli až do úterní noci pracovali dělníci na odstraňování následků vykolejení nákladního vlaky u Topolan na Vyškovsku. "V kritickém úseku byla rychlost snížena na 30 kilometrů v hodině a budeme sledovat jeho stabilitu," poznamenal mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

Odstraňování následků nehody na železnici u Topolan na Vyškovsku, kde v neděli 5. června vykolejil nákladní vlak. | foto: Petra MášováMF DNES

Omezení rychlosti hodlají správci kolejí zrušit až poté, co si budou jisti, že koleje jsou stoprocentně v pořádku.

Lidé se tak po třech dnech dočkali pravidelných vlakových spojů. "Vlaky nahrazovaly autobusy. Podařilo se nám spojení pokrýt bez větších zpoždění. Lidé čekali maximálně patnáct minut," řekl mluvčí Českých drah Aleš Jokl.

Jeho slova potvrzuje i místostarosta Ivanovic na Hané Vlastislav Drobílek. "Lidé si nestěžovali. Naopak byli rádi, že se nějak dostanou do práce," přiznal Drobílek.

Vyšetřování pokračuje

Nákladní vlak mezi Vyškovem na Moravě a Ivanovicemi na Hané vykolejil v neděli krátce po poledni. Ze třiceti vagónů se mimo koleje dostalo třináct nenaložených vagónů na uhlí.

Případ vyšetřuje Drážní inspekce a předběžné výsledky by mohla mít do konce týdne. Kontroloři inspekce už uvedli, že trať nebyla zcela v pořádku. Koleje v úseku totiž nebyly dobře upevněné (více zde).

Správci kolejí ale jen takovou verzi odmítají. "Nehoda mohla být výsledkem souhry hned více okolností," řekl ČTK Halla.

"Nyní prověřujeme, zda byly dodrženy všechny dané postupy, případně zda někdo zodpovědný za tento úsek nějak nepochybil, nebo něco neopominul. Zároveň připravujeme zpřísnění kontrol a zvýšení jejich frekvence," popsal Halla.

Trať funguje už od první republiky

Hojně využívaná železniční cesta od Brna na Olomouc, Přerov či Ostravu je navíc problematická. Tvrdí to například bývalý strojvedoucí, který je nyní v důchodu a jezdil na trase Brno-Bohumín.

"Trať z Brna do Přerova je dělaná za první republiky. Každou chvíli jsou tam nějaké výluky a do oprav se dává málo peněz. Čeká se totiž, až se postaví dvojkolejná rychlodráha. Největší rychlost je tam devadesát kilometrů v hodině, ale to už je o hubu," potvrdil muž, který si přál zůstat v anonymitě. Redakce jeho jméno zná.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Aplikaci, kterou vymysleli Pavel Müller a Filip Maleňák (zleva), už využívá na...
Jejich aplikace zachraňuje životy v Česku. Brzy bude i v zahraničí

Zmáčknutím jednoho tlačítka v telefonu vytočí linku 155 a zároveň odešle nouzovou zprávu a lokalizuje, kde se volající nachází. Denně si přes aplikaci...  celý článek

Ponurá nálada vládne ve volebním štábu jihomoravských sociálních demokratů. Ve...
Onderka se vrací. Exprimátora Brna dostalo kroužkování do Sněmovny

Bývalý brněnský primátor Roman Onderka zažívá velký návrat do politiky. Stane se poslancem za sociální demokracii, přestože byl na kandidátce až na...  celý článek

Lupiče, který v Brně přepadl dvanáctiletého chlapce, zachytila na chodbě...
Policisté pátrají po lupiči s křivým zubem, chlapci v Brně sebral mobil

Brněnští policisté pátrají po mladíkovi, který napadl v jednom z bytových domů dvanáctiletého chlapce a sebral mu mobil. Lidé by lupiče mohli poznat hlavně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.