Odstraňování následků nehody na železnici u Topolan na Vyškovsku, kde v neděli...

Odstraňování následků nehody na železnici u Topolan na Vyškovsku, kde v neděli 5. června vykolejil nákladní vlak. | foto: Petra MášováMF DNES

Po kolejích u Topolan se po nehodě nákladního vlaku opět jezdí

  • 8
Od neděli až do úterní noci pracovali dělníci na odstraňování následků vykolejení nákladního vlaky u Topolan na Vyškovsku. "V kritickém úseku byla rychlost snížena na 30 kilometrů v hodině a budeme sledovat jeho stabilitu," poznamenal mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

Omezení rychlosti hodlají správci kolejí zrušit až poté, co si budou jisti, že koleje jsou stoprocentně v pořádku.

Lidé se tak po třech dnech dočkali pravidelných vlakových spojů. "Vlaky nahrazovaly autobusy. Podařilo se nám spojení pokrýt bez větších zpoždění. Lidé čekali maximálně patnáct minut," řekl mluvčí Českých drah Aleš Jokl.

Jeho slova potvrzuje i místostarosta Ivanovic na Hané Vlastislav Drobílek. "Lidé si nestěžovali. Naopak byli rádi, že se nějak dostanou do práce," přiznal Drobílek.

Vyšetřování pokračuje

Nákladní vlak mezi Vyškovem na Moravě a Ivanovicemi na Hané vykolejil v neděli krátce po poledni. Ze třiceti vagónů se mimo koleje dostalo třináct nenaložených vagónů na uhlí.

Případ vyšetřuje Drážní inspekce a předběžné výsledky by mohla mít do konce týdne. Kontroloři inspekce už uvedli, že trať nebyla zcela v pořádku. Koleje v úseku totiž nebyly dobře upevněné (více zde).

Správci kolejí ale jen takovou verzi odmítají. "Nehoda mohla být výsledkem souhry hned více okolností," řekl ČTK Halla.

"Nyní prověřujeme, zda byly dodrženy všechny dané postupy, případně zda někdo zodpovědný za tento úsek nějak nepochybil, nebo něco neopominul. Zároveň připravujeme zpřísnění kontrol a zvýšení jejich frekvence," popsal Halla.

Trať funguje už od první republiky

Hojně využívaná železniční cesta od Brna na Olomouc, Přerov či Ostravu je navíc problematická. Tvrdí to například bývalý strojvedoucí, který je nyní v důchodu a jezdil na trase Brno-Bohumín.

"Trať z Brna do Přerova je dělaná za první republiky. Každou chvíli jsou tam nějaké výluky a do oprav se dává málo peněz. Čeká se totiž, až se postaví dvojkolejná rychlodráha. Největší rychlost je tam devadesát kilometrů v hodině, ale to už je o hubu," potvrdil muž, který si přál zůstat v anonymitě. Redakce jeho jméno zná.

,