Vizualizace nové podoby brněnské haly Rondo | foto: www.rondo.cz

Po přestavbě získá hala Rondo i privátní hlediště u stropu

  • 1
O podobě brněnské haly Rondo je rozhodnuto. Dělníci rozšíří šatny pro sportovce, přibudou bufety i pokladny. "Nejvýraznějším zásahem je rekonstrukce pro vestavby sky boxů, privátních hledišť u střechy haly s výhledem na ledovou plochu," uvedl Miloslav Hyšpler, odborný poradce pro stavbu z městské společnosti Starez-Sport.

Podle Jana Urbance, ředitele firmy Starez-Sport, které Rondo vlastní, by oprava haly měla vyřešit kvalitu sportoviště i souvisejícího servisu a služeb.

"V nadzemním podlaží, které je určeno výhradně pro diváky, je oddělení prostorů a toalet do samostatných celků. Tato změna přináší větší komfort a lepší hygienické podmínky," dodal Hyšpler.

Projekt rekonstrukce, která má dvě části, počítá i se zastřešeným vstupem do haly a rozšířením ubytovacích kapacit.

Základní kámen Ronda byl položen v roce 1972. Projektantem byl architekt Ivan Ruller, který se podílí i na současné rekonstrukci. "Oprava Ronda byla opravdu nutná. Hala bude mít flexibilní plochy a návštěvníkům i sportovcům bude poskytovat komfort," sdělil Ruller.

V první fázi oprav se uskuteční dostavba ubytovny. Ve druhé se počítá s rozšířením šaten pro sportovce. "Do návrhu rekonstrukce jsme zahrnuli i otevřené parkoviště. Bohužel jeho kapacita bude pro návštěvníky nedostatečná, proto bude sloužit pouze pro sportovce a VIP hosty," popsal Ruller.

Kometa se nemusí nikam stěhovat

Práce však narušily plány hokejistům brněnské Komety. Dotknou se i fanoušků, kteří přijdou o půl hlediště. V loňské sezoně sledovalo domácí zápasy přes sto padesát tisíc diváků. Opravy tak pro Kometu budou znamenat nejen ztrátu hlasité podpory, ale výdělku.

Klub si nebude muset po dobu oprav hledat azyl jinde a zápasy se zde budou moci odehrát. Do hlediště se však vejde méně diváků. "Kometu nevyžene. Určitá omezení tu ale budou, a to především kapacitní," sdělil Urbanec. Hala se totiž díky své sportovní vytíženosti bude muset opravovat za  provozu.