Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Brňané píchali špendlíky do mapy. Černé nejvíce do hlavního nádraží

  16:38aktualizováno  16:38
Čtyři dny byla na Moravském náměstí v Brně umístěná takzvaná pocitová mapa, do které mohli lidé umístit špendlíky. Černým označovali místo, kde se jim nelíbí. Pozitivními barvami třeba, kde rádi tráví volný čas. Zabodoval Špilberk, Petrov i náměstí. Nejméně oblíbené jsou hlavní nádraží a brněnský „Bronx“.

Lidé umísťovali špendlíky na pocitovou mapu Brna. | foto: město Brno

Do průzkumu se zapojila tisícovka Brňanů. Do připravené mapy města mohl každý umístit celkem šest barevných špendlíků, kterými označil místa: kde se mu ve městě líbí, nelíbí, kde rád tráví volný čas, kde by chtěl bydlet, kde je na město hrdý a kde by to chtěl změnit.

Fotogalerie

„Mezi oblíbenými místy figuruje Špilberk, Petrov, náměstí (Zelný trh, Náměstí svobody, Moravské náměstí) a parky v širším centru města (Lužánky, Tyršův sad). Lidem se líbí i nově zrekonstruovaná veřejná prostranství v části Moravského náměstí před kinem Scala, před Janáčkovým divadlem či nové ‚společenské’ srdce Brna na Jakubském náměstí. Z lokalit mimo centrum vynikla Brněnská přehrada a její okolí,“ informovala o výsledcích průzkumu Martina Pacasová, vedoucí Referátu tvorby strategie a mezinárodní spolupráce města Brna.

Na části města, která se lidem líbí, jsou zároveň také hrdí. Nejpestřejší odpovědi nabídla otázka: Kde by lidé chtěli bydlet?

Změnu potřebuje hlavní nádraží i náměstí Svobody

„Hodně uváděli, že jsou spokojení s místem, ve kterém bydlí. Nejatraktivnější pro bydlení jsou Černá pole. Lidé by ale rádi bydleli také přímo v centru či širším centru města směrem na sever či v Masarykově čtvrti,“ přiblížila Pacasová.

Brňané také mohli zmínit části města, které by nejraději změnili. Odpovědím vévodilo hlavní nádraží, brněnský „Bronx“ nebo náměstí Svobody. „Dalším místem, které se objevovalo častěji, byla poslední část Moravského náměstí u vodotrysku, která zatím neprošla rekonstrukcí,“ nastínila Pacasová.

Dodala, že změnu by lidé přivítali také u zchátralého fotbalového stadionu za Lužánkami.

Kdo by se chtěl průzkumu ještě zúčastnit, má možnost. Internetová verze, do které se zatím zapojily přes tři stovky lidí, bude fungovat nejméně do poloviny června.

Výsledky výzkumu magistrát využije během tvorby Strategie pro Brno. „Připravovat ji budeme v následujících dvou letech,“ sdělil prosím Jan Holeček, vedoucí Oddělení tvorby strategie a regionální spolupráce města Brna.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

RegioJet má ve flotile už kolem dvou stovek osobních vozů.
Na trati Brno - Praha pojede víc vlaků. Regionálním spojům hrozí zpoždění

Od prosince má mezi Prahou a jižní Moravou jezdit už šestadvacet vlaků tam i zpět, pak přibude ještě jeden. Kraj se ale bojí zpožďování regionálních linek.  celý článek

Obžalovaný řidič dodávky Petr Štýbl u soudu (20. září 2017)
Nehoda se třemi mrtvými je tragická nejen pro pozůstalé, tvrdí obhajoba

Tragickou dopravní nehodu u Tvarožné na Brněnsku, při níž zemřela žena a její dvě malé děti, znovu projednával Krajský soud v Brně. Obžalovaný Petr Štýbl se...  celý článek

Výbuch v areálu Vojenské akademie ve Vyškově zabil vojáka. Ostatní byli...
Zraněný voják z Vyškova je po operaci. Vyšetřování výbuchu pokračuje

Vojenská akademie ve Vyškově už funguje po úterní explozi a následné evakuaci v normálním režimu. Také zraněném vojákovi se daří dobře. Příčinu výbuchu nadále...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.