Neznámý muž volá v Brně náhodně vybraným lidem a slibuje, že za nákup v síti prodejen Albert dostanou finanční odměnu. Ilustrační foto

Neznámý muž volá v Brně náhodně vybraným lidem a slibuje, že za nákup v síti prodejen Albert dostanou finanční odměnu. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Podvodník slibuje za nákup v obchodě odměnu. Po telefonu napálil už 15 lidí

  • 1
V době, kdy vrcholí nákupní horečka, má společnost Ahold provozující síť prodejen Albert na krku podvodníka, který lidem slibuje, že za nákup v jejich prodejnách dostanou odměnu. Vedení společnosti už se ozvalo patnáct naštvaných zákazníků, kteří neznámému muži naletěli.

Podvodník lidem zavolal a slíbil, že za nákup v prodejnách Albert získají odměnu v hodnotě tisíce korun. Když se však lidé dostavili na místo, kde si měli vyzvednout slibovanou odměnu, zjistili, že byli oklamáni. Cestovali zbytečně, společnost Ahold žádnou podobnou akci neorganizuje.

"Veřejnost i své zákazníky vyzýváme, aby na tyto nebo podobné telefonáty nereagovali a volajícím neposkytovali žádné osobní informace," upozornil mluvčí společnosti Lukáš Hora.

Výzva je prozatím jediným způsobem, jak se Ahold snaží bránit podivným telefonátům. "Předpokládáme, že podvedených lidí bylo více. Ne každý to ale chce řešit," přibližuje Hora.

Podobných podvodníků je dost, konstatuje policie

Podle výpovědí postižených s nimi po telefonu hovořil starší mužský hlas, přičemž podvedení pocházejí z různých částí Brna. To, že by si z Brňanů utahoval recesista, je málo pravděpodobné. "Oběti" se navzájem většinou neznají a netuší, proč si volající zvolil právě je.

"Nevybavuji si, že bychom aktuálně řešili podobný případ. Je však potřeba říci, že podobných podvodníků je víc než dost," konstatuje mluvčí jihomoravského policejního ředitelství Andrea Straková.

Ahold zvažuje trestní oznámení

S takovým případem se nesetkala ani konkurence. "Slyším to poprvé. My žádnou podobnou zkušenost nemáme," sdělil jednatel a spolumajitel maloobchodní sítě Brněnka Miloš Škrdlík. Obdobně odpovídají představitelé obchodů Tesco a Kaufland.

Možnost, že jde o konkurenční boj, mluvčí Aholdu odmítá. Na adrese v centru Brna, na které si mají zákazníci vyzvednout údajnou výhru za nákup, totiž žádný jiný obchod s potravinami nesídlí. Vedení Aholdu se tak spíše kloní k variantě, že jde o reklamní akci, která se chce přiživit na značce Albert.

"Zákazníci se ptají, kde jsme vzali jejich čísla, na což jim odpovědět nemůžeme. Je poškozena naše pověst a zároveň dobré jméno společnosti," stěžuje si mluvčí Hora.

Společnost zvažuje, že podá trestní oznámení na neznámého pachatele. "Řeší to právní oddělení, které sbírá další informace. Jasno budeme mít v průběhu týdne," dodal Hora.