Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Policisté kontrolovali pauzy řidičů autobusů, zhřešila jen jedna posádka

  13:02aktualizováno  13:02
Policisté na jihu Moravy v neděli kontrolovali, zda řidiči dálkových autobusů dodržují předepsané pauzy. Na stanovištích u Brna a v Lanžotě zastavovali autobusy, které se vracely s turisty z jihu. Během dopoledne jich prověřili tři desítky. Předpisy o době jízdy a odpočinku nedodržela pouze jedna posádka.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Petr NovotnýMF DNES

"Pět přestupků se týkalo drobných nedostatků v technickém stavu vozů nebo chybějících lékárničkách či hasicích přístrojích," sdělil policejní mluvčí Bohumil Malášek.

Podle Maláška bývá právě nedělní ráno a dopoledne pro řidiče, který vyjel předcházejícího dne večer, nejsložitější dobou. "Po dlouhé cestě už je unavený a riziko chyby je mnohem větší než třeba v podvečer," vysvětlil mluvčí.

Kontroly v zahraničí se liší, někde chtějí i úplatek

Řidič Radima Petro, kterého policisté kontrolovali, míní, že nehodovost je sice vysoká, ale řidiči autobusů na ní mají naprosto minimální podíl.

"Jenomže díky tachografu jsme velmi snadná kořist, na rozdíl od řidičů osobních aut, kteří nás předjíždějí odhadem stošedesátikilometrovou rychlostí. Jelikož ale nemají záznam, tak na ně nikdo nemá," podotkl. Podle něj by se kontroly měly zaměřit spíš tímto směrem.

Dodal, že s kontrolami se setkává v ČR i v zahraničí. Podle země bývá prověření různě korektní. Například chorvatští policisté prý často chtějí pivo a podobné úplatky, i když řidič žádnou chybu neudělal.

Základ je výchova řidičů, míní Máša z Česmad Bohemia

O důležitosti kontrol je přesvědčen i Vojtěch Máša ze Sdružení automobilových dopravců Česmad Bohemia. A to zejména u zahraničních dopravců, kteří podle něj mnohdy pro ty české představují nekalou konkurenci. Stává se to, když nedodržují předepsané přestávky a díky porušování předpisů na provozu ušetří.

Dodal však, že ne vždy lze předpisům vyhovět. Když například řidič uvízne v koloně nebo se zpozdí na objízdné trase, a přitom má ten den někam dojet, musí volit, zda jet, nebo odpočívat.

I Máša zastává názor, že za hodně nehod mohou řidiči osobních vozů. "Základ je ve výchově nových řidičů, a tam si myslím, že by stát měl hodně zpřísnit dozor," uvedl. Část řidičů podle něj nemá na silnicích co dělat.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ponurá nálada vládne ve volebním štábu jihomoravských sociálních demokratů. Ve...
Onderka se vrací. Exprimátora Brna dostalo kroužkování do Sněmovny

Bývalý brněnský primátor Roman Onderka zažívá velký návrat do politiky. Stane se poslancem za sociální demokracii, přestože byl na kandidátce až na...  celý článek

Autobus s dětmi uvízl na přejezdu
Potvrzeno. Řidič, který s dětmi uvízl pod závorou, trestný čin nespáchal

Řidič autobusu plného dětí, který uvízl na železničním přejezdu ve Skalici nad Svitavou, podle brněnského krajského soudu nespáchal trestný čin. Soud tak...  celý článek

Doogee Mix
Hledaný mladík se lekl oznámení v ukradeném mobilu a sám šel na policii

Celostátně hledaný mladík zpanikařil, když na mobilní telefon, který ukradl v Letovicích na Blanensku, přišlo oznámení o zablokování přístroje policií. Zloděj...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.