Studenti Martin Březina a Tomáš Brychta zkoušejí uspět se zásilkovou službou

Studenti Martin Březina a Tomáš Brychta zkoušejí uspět se zásilkovou službou pro muže. V balíčcích jim nabízejí ponožky, trenky i tílka. | foto: Filip Fojtík, MF DNES

Ponožky, trenky, tílka. Studenti z Brna rozjeli „chlapskou zásilku“

  • 4
Čtrnáct originálních podnikatelských záměrů představili ve čtvrtek v brněnské hvězdárně studenti zapojení do projektu StarCube. Ačkoli nezískala hlavní cenu, největší potlesk sklidila dvojice kamarádů z Brna s nápadem ChlapskáZásilka.cz.

Okamžitá on-line pomoc ve chvíli, kdy zlobí počítač. Nebo vyhledávač zaručeně nejlevnějších letenek na trhu. Anebo portál pro tvorbu a sdílení amatérských videí. S takovými nápady přišly studentské týmy, které se zapojily do letošního ročníku projektu StarCube.

Ze sto osmdesáti podnikatelských záměrů vybrali ostřílení manažeři čtrnáct. Týmy s nejoriginálnějšími nápady jak vydělat dostaly od Jihomoravského inovačního centra (JIC) možnost strávit čas v unikátním "inkubátoru".

"Když se nám podařilo prorazit mezi vybrané projekty, dostali jsme obrovskou porci školení, workshopů a rad. Posunulo nás to hlavně profesionálně. Mohli jsme se setkat s úspěšnými mentory a odvážný nápad dvou kluků ze Žabovřesk se někam posunul," vzpomíná na měsíce strávené se StarCube Martin Březina.

Projekt ChlapskáZásilka.cz, který vymyslel se svým spolužákem Tomášem Brychtou, si odnesl druhé místo a sklidil velký úspěch.

"Chlapi prostě nechtějí řešit spodní prádlo"

"Nikdy nevím, jaký poměr bavlny a elastanu je ten správný," hlásí posmutněle jeden z autorů projektu sedící na kanapi. Několika obdobnými scénkami si zakladatelé Chlapské zásilky získali při svém vystoupení publikum v brněnské hvězdárně.

Co je StarCube

Tříměsíční vzdělávací program na podporu vzniku startovacích firem 

Pod hlavičkou Jihomoravského inovačního centra (JIC) dostanou přihlášené studentské týmy možnost rozjet vlastní podnikání. 

Třetí ročník dokončilo 14 týmů, přihlásilo se 181. Zvítězil projekt Reservio, který usnadní tvorbu internetového rezervačního systému.

Projekt hradí JIC, přičemž peníze na něj jdou z Brna, kraje a zapojených univerzit. 

Na podzim má začít další kolo StarCube.

Porota soutěže je pak ocenila druhým místem. I když spolužáci z Provozně-ekonomické fakulty Mendelovy univerzity StarCube nevyhráli, jejich podnikání už teď slušně funguje.

Služba ChlapskáZásilka.cz má podle slov autorů usnadnit život všem mužům. "Oba sportujeme, hrajeme florbal. Po tréninku v šatně si člověk všimne, že chlapi mívají problém s trenkama. Prostě nechtějí řešit, až se obnosí. Řekli jsme si, že jim tyhle trable usnadníme," vypráví Brychta.

Ačkoli i on nerad vybírá spodní prádlo, teď u téhle činnosti tráví víc času než kdy jindy. "Chlapi si u nás vyberou balíček na míru. Trenky, ponožky, tílka, máme i drogerii. No, a tenhle balíček mu vždy ve stanovený čas znovu doručíme," vysvětluje podstatu projektu Brychta.

Za dva týdny od spuštění už Chlapskou zásilku využilo na čtyřicet klientů. "Na podzim nás čekají státnice, tak jsme si řekli, že je na čase s něčím vlastním přijít. Zda budeme úspěšní, to se uvidí," nechce předvídat Březina.

Vtipnou dvojku spolužáků ze Žabovřesk zastínil jen projekt Reservio. Ten klientům umožní snadno vytvořit webový rezervační systém. Od JIC teď vítězové mohou dostat výhodnou půjčku do začátku podnikání.