Řada supermarketů a obchodních domů nabízí už před Vánocemi některé zboží se slevou. Ilustrační foto

Řada supermarketů a obchodních domů nabízí už před Vánocemi některé zboží se slevou. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Pořiďte vánoční dárky se slevou, lákají brněnská nákupní centra zákazníky

  • 0
Kolotoč slev se letos v Brně roztočil už dva týdny před Štědrým dnem a mezi obchodníky tak odstartoval boj o zákazníky. Hypermarket Globus láká na výprodej zimního zboží, Tesco zase nabízí vybrané produkty za poloviční cenu. Pozadu nezůstal ani řetězec Kaufland, který přichází s akcí "Nákup dárků na poslední chvíli".

„Kvůli hospodářské krizi přestalo platit pravidlo, že zimní výprodeje začínají po vánočních svátcích. Obchodníci se totiž ohlížejí pouze na to, zda se jim zavčas podaří vyprodat zásoby,“ uvedl ředitel Galerie Vaňkovka Martin Kondrát.

Zatímco Globus sází na výhodnou nabídku zboží z podzimní a zimní kolekce, v Tescu stejně jako v Kauflandu lze kromě oblečení nakoupit i levnější hračky či elektroniku.

Nejlepší nabídky z letáků Tesco

Nakupujete rádi v prodejnách Tesco? Všechny aktuální letáky Tesco a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz.

„Řada lidí dříve odkládala nákup oblečení a obuvi až na výprodeje po Novém roce. Proto jsme se loni rozhodli zahájit výprodeje dřív a zopakovat to i letos,“ říká ředitel marketingu společnosti Globus Boris Malý. Před dvěma lety přišel Globus s předvánočními výprodeji jako první na českém trhu.

Kromě hypermarketů snižují nyní ceny také zavedení prodejci. „Ke slevám tíhnou všichni, a to bez rozdílu sortimentu,“ popisuje Kondrát. V Galerii Vaňkovka tak prodávají zlevněné zboží nejen módní značky, ale i parfumérie či obchody s elektronikou.

Obchodní dům IKEA zatím vyčkává. Zimní výprodej tam začne 26. prosince. „Prozatím se spoléháme na rozjeté kampaně, kdy zákazníky lákáme na výhodnou cenu občerstvení,“ poznamenala tamní manažerka Dagmar Juříčková.

Malé obchody vymýšlejí, jak obstát ve válce nízkých cen

Až sedmdesátiprocentní pokles cen ve velkých centrech nyní přidělává starosti drobným obchodníkům. Aby nezkrachovali, musí buď prodávat originální zboží nebo nabízet jiný nadstandard. Třeba ochotnější personál.

„Pociťujeme, že zákazníky přitahují slevy. Na druhou stranu se nám některé daří udržet tím, že se jim věnujeme. Kamarádsky jim můžeme i my nabídnout slevu, která ovšem nebude taková, jakou si mohou dovolit hypermarkety,“ přiznává Vít Mikula z obchodu Ultrasport.

Kromě úzkého vztahu se zákazníky drží obchodníky nad vodou i odlišný sortiment nabízeného zboží. „Propady v tržbě bych měla v případě, pokud bych vystavovala pouze ponožky. Ty se totiž dají hromadně nakoupit v supermarketu. Naštěstí lidé chodí kvůli punčocháčům, jejichž nabídka v hypermarketech není tak široká, a neuspokojí každého,“ sdělila majitelka obchodu Danie Stanislava Štenclová.