Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Tuny nářadí do krabic a zase ven. Tak cestuje MotoGP

  8:49aktualizováno  8:49
Jejich hlavním úkolem je připravit motorku tak, aby byla co nejrychlejší. Jsou však i chvíle, kdy se zruční mechanici mění ve zdatné stěhováky.

Za chvíli to v Brně vypukne, z přepravených beden postaví týmy jednotlivých stájí zázemí a závodní boxy (snímek z loňských příprav před Velkou cenou v Brně). | foto: Anna Vavríková, MAFRA

Zvlášť nyní, kdy mistrovství světa silničních motocyklů nabere ďábelské tempo a za tři víkendy stihne tři závody. "Vykládání a nakládání materiálu je samozřejmě ta méně oblíbená část naší práce, ale udělat se musí," podotýká Martin Havlíček z ­týmu Cardion AB Motoracing brněnského jezdce Karla Abrahama.

V úterý ráno vyrazil do amerického Indianapolis, kde má seriál svou desátou zastávku. Ta je pro stáje MotoGP specifická, protože personál a veškerý materiál cestují po rozdílné ose. Zatímco závodníci a mechanici přiletí ze svých domovů, jejich výbavu dopraví speciální spediční firma z předchozího závodu v americké Laguna Seca.

Seriál k Velké ceně v Brně

Před motoristickou událostí roku bude MF DNES a iDNES.cz denně přinášet seriál s informacemi a zajímavostmi k Velké ceně.

"My jsme malý privátní tým, takže se jedná zhruba o třináct leteckých beden materiálu. Dohromady to dělá asi dvě a půl tuny," přibližuje Havlíček. "Letecká přeprava je drahá, takže se snažíme ušetřit každé kilo."

Po příjezdu na místo je třeba vše vyskládat z beden a postavit klasický závodní box. Po skončení víkendu se zase vše připraví k dalšímu transportu. "Obojí trvá zhruba tři až tři a půl hodiny. Je nás na to šest lidí a už to máme vychytané," sděluje Havlíček.

Časové posuny, stres a námaha. Musí se ale vydržet

Týmu v zámoří chybí obvyklý servisní kamion a další s obytným zázemím, na práci to však nemá vliv. Horší je to s časovým posunem.

"Tělo si za ta léta zvykne a už s tím počítá, přesto je den dva člověk trošičku malátnější. To jsou zrovna věci, které spousta lidí nevidí: přelety, časové posuny, změny teplot, stres, fyzická námaha. Někdy je toho hodně, ale musí se to vydržet," říká mechanik, který s ­Abrahamem spolupracuje už 12 let.

Co jej v hektickém motorkářském světě drží? "Samozřejmě závodění," usměje se. "Samotné cestování se spoustou hodin strávených v letadle a na letištích žádná velká zábava není, ale je pěkné vidět nová místa. To hlavní jsou však závody. Všichni, co to děláme, jsme s nimi měli v minulosti něco do činění," oznamuje Havlíček.

Tuhle práci nejde dělat jako chození do fabriky. Já s oblibou říkám, že jsem jeden z těch šťastných lidí, kteří mají koníček jako povolání."

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Filip Salač
Se zlomenou nohou jezdil i Rossi, ví talentovaný závodník Salač

Na tiskovou konferenci před startem brněnské Velké ceny s obtížemi dobelhal o berli. „Už chodím i bez ní. A zkoušel jsem i dřepy,“ poví motocyklový závodník...  celý článek

VZPOMÍNÁ. Fausto Gresini má moře vzpomínek: v Brně vyhrál už před 30 lety na...
Faustův ryzí smích i slzy. Gresini o výhře v Brně i zesnulém Simoncellim

Víc než půl hodiny loví z paměti vzpomínky a usmívá se. Když společně v telefonu hledáme jméno a tvář československého jezdce Petera Baláže, se kterým on i...  celý článek

Jakub Kornfeil během kvalifikace Velké ceny České republiky.
Kotrmelce, hvězdičky, panika. Kornfeil prožíval bláznivou kvalifikaci

Byla to kvalifikace, která mu po osmi letech v mistrovství světa přinesla pár nej. "Rozhodně byla nejbláznivější a nejhektičtější," přiznal motocyklista Jakub...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.