Diskuze

Přesun brněnského nádraží podpořila také komise ministerstva dopravy

Nové brněnské nádraží by mělo stát u řeky Svratky. Rozhodla o tom Centrální komise ministerstva dopravy, která je posledním doporučujícím článkem pro jednání vlády. Hlavní nádraží se tím posune do místa dnešního Dolního nádraží zhruba o kilometr směrem na jih a stávající nádraží zanikne.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J31i32ř39í 44P82e89š

1. 6. 2018 23:44

Já bych nechal nádraží tam jak je. Jenom zmodernizovat, opravit. Nenechal bych v tom rozhodovat giganta na dopravu Holana.

0 1
možnosti

Jak si to představujete ? Jezdíte vůbec vlakem ? Jak často ? V roce 1928 bylo 14 projektů na přestavbu. Žádný nebyl dokonalý ? Dneska máte Brno totálně přecpané. Já se raději odstěhoval.

0 0
možnosti

nechte rolu tam kde je :-/

4 2
možnosti

R24o55m84a78n 11N97o94v29a26k

31. 5. 2018 16:23

Já bych konečně po 100 letech debat začal stavět!

4 2
možnosti

Já bych doporučoval zeptat se na názor především těch lidí, kteří denně dojíždějí do Brna do práce nebo do školy. Názory ostatních lidí (včetně Brňáků) nejsou důležité. Jenže podle čeho by se tito dojíždějící měli rozhodovat, když nikdo neví, jak by byla v případě "Řeky" změněna MHD v Brně, aby obsluhovala nové nádraží?

6 2
možnosti

Nejdůležitější by měli být hlavně názory odborníků! Veškeré odpovědi okolo staveb hledejte na KAM (kancelář architekta města Brna).

1 5
možnosti

Komise podpořila variantu bez zapojení SJKD (podzemní tramvaje). Bez ní i fanatičtí příznivci ODSunu uznávají, že zkolabuje doprava.

Když k tomu připočtu zhoršený průjezd Brnem pro nákladní vlaky, komise vybrala druhé nejhorší řešení.

Hlavně že to bude brzo postaveno.Sice špatně ale brzo. Jupí.

3 1
možnosti

V Brně jsem 7 let bydlel, teď už jsem pryč, ale místní geografii trochu znám. Varianta u řeky mi vždycky přišla lepší než Petrov. Vy z toho pořád děláte, jak kdyby se to nádraží přesouvalo někam 10 km od centra města, přesouvá se ani ne kilometr. Ze současného nádraží jsem byl na Zvonařce rychlejší chůzí za 5 minut. Nové nádraží bude zhruba v této lokalitě, není to velký přesun. Nová lokalita umožní postavit nádraží, které odpovídá standardům 21. století, bude u něj možné postavit konečně i nějaké parkoviště pro auta. Nevím, jestli jste si toho všimli, ale zavést někoho na vlak dnes autem je docela mission impossible. Přesun umožní i rozvoj širšího centra a rozvoj té čtvrti, ve které je dneska skoro území nikoho. Předpokládám, že nové nádraží bude velmi kvalitně pokryto sítí linek MHD, takže jeho napojení na centrum nebude žádný problém. Současné nádraží se v prostoru nemůže nikam rozvíjet, velikostně je nedostatečné, jsou tam krátké koleje, šlo by sice zrekonstruovat, aby to tam nevypadalo tak škaredě, včetně prostoru v okolí, ale zásadnější úpravy nejsou možné i kvůli historickému charakteru budovy, kterou nelze nějak zásadně přestavovat. Nádraží u řeky nemá žádná omezení, je možné tam postavit cokoliv. To kdo vlastní kde pozemky mě vůbec nezajímá, na tu problematiku se dívám čistě jako nezaujatý bývalý obyvatel Brna.

16 7
možnosti

Můžete si snadno na mapách Seznamu nebo Googlu zadat trasu pěšky od nástupišť tramvají před nádražím k budově s dopravní kanceláří na dolním nádraží. Pokud to uděláte poctivě, tedy po přechodech pro chodce, ulicí Trnitou atd., tak Vám aplikace sdělí, že cesta trvá 20 minut. Ráno tam, odpoledne zpátky. Každý den ztráta 40 minut času pro denně dojíždějící. Rv

10 4
možnosti

R63o32m95a16n 74N62o68v83a46k

30. 5. 2018 22:41

Konecne! A zacnete stavet, at nemusime dalsich 40 let poslouchat vymyte mozky a jejich zvasty o tom, ze se nadrazi posune o 300 metru dal oproti variante Petrov a ze to nezvladnou dojit, znici to mesto atd...A ani slovo o pripadne variante Petrov, ktera by na 10 let zablokovala stavbou veskerou dopravu v centru mesta.

11 9
možnosti

I20v77a86n 61H10o42l71a30s

30. 5. 2018 22:51

Ony to ovšem říkají i některé mozky odborníků, kam by se ten váš vlezl odhadem tak 5x.

8 4
možnosti

Škoda současné nádraží by mohli zachovat alespoň pro regionální dopravu či osobáky.

3 2
možnosti

Ale ono by nezůstalo tak jako tak. I v případě Petrov by došlo k přeložení nádražní budovy taky o nějakých 300-400 mtrů, Takhle to bude 800. Potřeba je hlavně zachovat tu budovu, moc by se mi například líbilo, kdyby se v tom udělala pobočka Technického muzea se specializací na veřejnou dopravu. Nějaké depozitáře jsou kdesi v Líšni, mají tam supr věci a jen se na to práší.

11 3
možnosti

Tak ještě vláda, pár roků soudních sporů s odpůrci pokroku a čehokoliv nového a můžeme začít stavět. Těším se i na nový přestupní uzel nádraží Černovice a konečně přesunuté a nové nádraží Židenice.

Byť vybraná varianta Řeka Ab je odlišná od varianty, kterou by preferovalo město. varianta Ab totiž počítá s napojením Chrlické tratě (to je ta jednokolejka) nikoliv do podzemí nového brněnského hlavního nádraží (kde by byla ukončena na kusé koleji), ale do povrchové skupiny se všemi ostatními vlaky. Což je trochu levnější, a dopravně také trochu lepší řešení. Ale něco za něco, zůstala by zachována většina železničního náspu mezi Svitavou a Černovicemi a navíc by nový obloukový most přecházel nad bývalými městskými jatkami.

V souvislosti s Chrlickou tratí (a nápadem na SJKDiametr) jsem zvědav, jak bude využívána tato jednokolejka po modernizaci a zdvojkolejnění tratě přes Šlapanice. Této trati od Přerova a Vyškova bychom se totiž měli dočkat již v nejbližších letech.

Ale jsem samozřejmě rád, že se snad již konečně dočkáme modernizace brněnského železničního uzlu a zlepšení cestování především každodenně dojíždějícím.

8 0
možnosti

Ke "zlepšení cestování především každodenně dojíždějícím" nedojde. Ani kdybys odrecitoval celou bibli.

5 5
možnosti

Dříve jsem si myslel, že zachování nádraží na stávajícím místě bude lepší, ale čím více o tom přemýšlím, tak dochazim k názoru, že odsun má taky něco do sebe. Dříve se také stavěla nádraží daleko od center měst a město se tomu přizpůsobilo. A dneska to nikdo nepozná, nádraží se s centrem spojilo. Třeba v Praze bylo dnešní hlavní nádraží v podstatě za hradbami. V Č. Budějovicích bylo mezi městem a nádražím pole. V Brně bude "jen" třeba kompletně přestavět tramvajové tratě, aby se město vhodně s novým nádražím spojilo a město se časem přizpůsobí. Za 20 let nikdo ani nevzdychne.

14 6
možnosti

a) Nestavěla se daleko od center, ale v jejich těsném sousedství - jako v Brně. Ano, za hradbami, protože uvnitř hradeb by museli zbourat stávající město. Takže výmysly si nech pro babičku.

b) Přesun tramvajových tratí, ergo vybudování velké části sítě úplně znovu a jen pro nádraží, v jehož okolí bude v nejlepším případě hnusná betonová poušť, je pohádka pro dětičky. Tak si tomu věř. :-P

7 3
možnosti
  • Nejčtenější

Soud zprostil Ukrajince viny za zabití Roma v Brně, šlo o nutnou sebeobranu

22. března 2024  6:42,  aktualizováno  11:42

Krajský soud v Brně zprostil viny sedmatřicetiletého Romana Rohozina, který byl původně obžalován z...

Budějovice odvrací i druhý mečbol, Litvínov vyfoukl Kometě třetí bod

24. března 2024  16:50,  aktualizováno  21:11

Zatímco Pardubice se Spartou už odpočívají, zbývající dvě čtvrtfinálové série se potáhnou minimálně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Budějovice potřetí porazily Třinec, sérii rozsekne až sedmý duel. Litvínov jde dál

26. března 2024  17:15,  aktualizováno  22:41

Čtvrtfinálová série Třince proti Českým Budějovicím zůstává po šesti zápasech vyrovnaná. Oceláři ve...

Hazardér jel kanálem jako na tobogánu. Mohl se utopit i otrávit, varují vodárny

28. března 2024  6:26,  aktualizováno  11:20

Do útrob brněnské kanalizace nechal nahlédnout autor videa, které se nedávno objevilo na internetu....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kometa v Litvínově srovnala sérii, Třinec nevyužil mečbol v Budějovicích

22. března 2024  16:50,  aktualizováno  21:26

Čtvrtými zápasy pokračovalo čtvrtfinále play off hokejové extraligy. Třinec si mohl zajistit postup...

Čeští zákazníci občas zírají, k zákuskům po francouzsku je třeba se projíst

29. března 2024  11:42

Říká, že dorty je tak trošku posedlá a k pečení tíhla ještě předtím, než si sama dokázala přečíst...

Opilci v Brně děsili lidi v parku airsoftovou pistolí a puškou

29. března 2024  10:26

Obyvatele brněnských Řečkovic pořádně vyděsili dva opilci. V maskáčových oděvech totiž ohrožovali...

Prvoligoví bezdomovci. Drnovické zastupitelstvo řeklo Vyškovu ne

28. března 2024  21:02

Třetím rokem jsou fotbalisté Vyškova mezi profesionály, nikdy však nehráli doma. Přesto bojují o...

Rozepře i chybějící lékaři. Problémovou nemocnici bude křísit další šéf

28. března 2024  15:35

V dlouhodobé krizi se zmítá městská nemocnice v Boskovicích. Jde přitom o významné zařízení, které...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...