Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Nepřesunujte brněnské nádraží, píšou špičkoví architekti vládě

Současná poloha, pod Petrovem, u řeky. Tři možnosti, kde by mohlo být brněnské vlakové nádraží. O nich budou za rok rozhodovat Brňané v referendu. Jeho výsledek však bude závazný jen pro vedení města. O brněnském nádraží se totiž ve skutečnosti rozhoduje v Praze.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PH

Chápu to dobře, že milí páni architekti něchtějí ani jednu novou variantu, ale na současný stav se podle nich jednoduše nemá sahat? Máme se zříct mezinárodního uzlu a možnosti dojet za hodinu do Prahy jen proto, aby to měli architekti o pět minut blíže do svého studia???

3 5
možnosti
OH

Pokud někdy náhodou nějaké nové nádraží bude, tak se obávám, že to bude "kompromis" mezi všemi variantami, který si vybral vždycky to horší:

- zůstane na stejném místě, jenom zatáčky budou prudší nebo budou místo dvou tři (je stanoveno, že zatáčka nevadí, protože ve Švýcarsku existuje nádraží, které je v zatáčce)

- napojení na MHD bude příšerné podobně jako teď (všude se diskutuje o tom, jestli se na Svoboďák pěšky půjde 4 nebo 5 minut, ale nikdo nevidí, že nesmyslně umístěný podchod může znamenat zdržení třeba 3 minuty). Stávající uzel není dobře vyřešen - něco zastavuje před nádražím, něco za nádražím, něco ještě kousek vedle (trolejbusy). Správně má být nádraží v jednom patře (nebo několika), MHD v jiném pod (nebo nad) ním. Pak může být všude blízko.

- nepřibude ani jedno nástupiště, protože nikdo nepotřebuje, aby vlak setrvával v nádraží dlouhou dobu (zato každý potřebuje, aby průjezd posledního kilometru na příjezdu na hlavák trval 15 minut, protože v nádraží není místo)

- přestavba stávajícího nádraží bude mít fatální vliv na jeho použitelnost. A to po dobu několika (tedy aspoň 4 nebo 5) let. Spousta spojů bude muset být zrušena, nebo odkloněna. Stačí se podívat, jak to vypadá teď, když chybí pár kolejí v Maloměřicích. To je (bohužel) docela jasný argument pro rekonstrukci za provozu.

1 0
možnosti
EB

Bude to zase jen samá komerční firma, obchod y a mekáče ;-€ A kdesi daleko od centra :-(

0 0
možnosti
PGS

Hlavní slovo by měli mít ti, kteří nádraží nejvíce využívají, tedy ti venkované, kteří jezdí do Brna denně za prací!! A ti jsou většinou proti přesunu!!

11 4
možnosti
EB

Jsem z městyse 50km od Brna a již jako tejdne, někdy i deně! (při praxi), dojíždějící student, jsem ocenil zejména, že dojedu téměř do centra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! R^

 Nádraží někde za městem je pro mě nepřijatelná, navíc, kdy se mi blíží s vyšším věkem vyhlídky, že přijdu o řidičák a možnost zajet do skvostného Brna jen vlakem, to budu v důchodu pajdat kilometry pěšky do centra???... A zase budu procházet komerčníma firmama jako Vaňkovka?... Prej mělo být až 80% plochy nové budovy na jihu samá "chudinka" komerční renomovaná firma ;-€

1 0
možnosti
ŠF

Stačí se jet podívat do Švýcarska, kde si nádraží v centru, památkových budov i související infrastruktury cení nade vše. Kdykoli tam přijedu, vždy žasnu nad tou krásou, nablýskané mosazné prvky, včas obnovované barevné fasády, repliky dobového mobiliáře, všude čisto, prostě nádhera. Brněnské nádraží má všechny předpoklady být takovým malým Švýcarskem. Stavební firmy by ale rády přesouvaly, a i politici z toho tuší nějaké příležitosti.

15 2
možnosti
PGS

Bohužel ve vedení Brna nejsou Švýcaři, ale po léta mafiózní proutníci z ODS a ČSSD .;-DRv

6 0
možnosti
PV

"Rekonstrukce nynějšího nádraží tak, aby odpovídalo moderním podmínkám železniční dopravy, by podle něj vyšla asi o patnáct procent levněji než přesun. Obě varianty přitom odhaduje asi na 50 miliard korun."      aha...

2 3
možnosti
PB

Uvidíme, s jakými argumenty architekti přijdou. Ale věta "...bude to nákladné a mnohem složitější než jeho přesun..." mne moc o realizovatelnosti nepřesvědčila. Ostatně město Brno právě vyhlásilo architektonickou soutěž o Jižní Centrum s nádražím Pod Petrovem.

osobně, jako ten, kdo každý den přestupuje u nádraží, nevidím žádnou výhodu v přecpaném uzlu šalin u hlavního nádraží. Šaliny popojíždějí, čekají až se uvolní nástupiště a pak dávají bacha na přebíhající těsně před nosem šaliny. A my se prodíráme mezi dalšími čekajícími. A to chceme ještě více tento uzel MHD zahustit. Další koncentrace MHD na 4 kolejích v uzlu u nádraží není cesta vpřed. Si myslím.

Jen bych ještě poukázal na skutečnost, že i v případě přestavby současného nádraží nebo výstavby Nového nádraží Pod Petrovem (v Centru), je nutné navýšit kvůli malé kapacitě počet kolejí směrem na Židenice ze současných 2 alespoň na 4. A v případě severního napojení Vyškovské tratě, pak na šest. Také je nutné zvýšit nivelitu (výšku) celého kolejiště, tj. vyměnit všechny mosty a viadukty od ulice Bubeníčkova, přes Koliště, podjezd pro šaliny u nádraží, až po přechod řeky Svratky. Takže nejen nákladní průtah by musel projít kompletní obměnou.

Pro vysokorychlostní (VRT) železnici po uzlu Brno stačí běžná trať do 160 km/hodinu, jen je třeba počítat s dalším párem kolejí (a nástupišť) pro jednotlivé směry.

Ale pokud se podaří najít řešení o 12 průjezdních kolejích, nástupištích délky 450 metrů a šířky 6 metrů, resp. bočních pak 3,5 metrů...

13 4
možnosti
Foto

Jak chcete objektivní soutěž, když zastupitelé, minulí i dnešní, vlastní pozemky pod budoucím odsunutým nádražím. Proto se nádraží ve stávající poloze nazývá "nulová varianta". Přeloženo, když my  z toho budeme mít prd, tak vy taky.

4 0
možnosti
BH

B60o27h96u33š 95H55a85v39e13l

16. 9. 2015 12:00

Architekti to só ptáci - jeli po rekonstrukci povrchu chodníků před nádražím vlakem a s kufrem? Malé kostky jsou pro kufry s kolečky ideál! Od detailů to začíná.

Nejhorší, že se kecá o obslužnosti, ale detaily nikoho (arch) nezajímají. Pokud tam pojede šalina, není nutná tlačenice na hlavním nádraží, lze to rozředit. Ty viadukty u nádru na rychlodráhu nepředěláte. Proč je pod nádražím tržnice, protože na autobudák není slušné spojení, když bude vyřešeno spojení, tržnice se nevyplatí.

Přesun!

7 3
možnosti
PF

Úspěšný člověk nevláčí kufry s kolečky ani tašku RVHP – úspěšný člověk vezme do kapsy pas a kreditky a letí létadlem.

Póvl ať se klidně drncá.  :-)

1 7
možnosti
TT

Ač militantní ateista, mám chuť poděkovat za Sapákova slova pánubohu. R^

2 7
možnosti
RN

nadrazi se presune

jde o miliardovou zakazku, kde se ledasco ztrati

i kdyz se rozhodne 30z ze ne, tak jednou referendum nebo rozhodnuti radnich bude znit ano, a bude hotovo

jde jen o to kdy

0 0
možnosti
RN

30x ze ne ..... tak jednou ano

0 1
možnosti
  • Nejčtenější

Muž na rozlučce se svobodou shodil turistu z hradeb, dostal 10,5 roku vězení

11. dubna 2024  10:02,  aktualizováno  11:38

Krajský soud v Brně dnes potrestal Slováka Daniela Madarásze 10,5 lety vězení za to, že loni v září...

Chataři se bouří, obec chce devětkrát vyšší nájem. Argumentuje drahou údržbou

9. dubna 2024  5:49

Od dětství jezdí Zora Jarolímová na chatu do Jedovnic na Blanensku, kterou zde její děda vybudoval...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pikantní obrat a pomoc od rivala. Vsetín zvažuje možnost hrát baráž ve Zlíně

10. dubna 2024  18:51

Zimní stadion Luďka Čajky ve žlutozeleném hávu? Štípněte se, to vážně není sen. Hokejový Vsetín...

Policisté našli mrtvé manžele, ležela u nich zbraň a dopis na rozloučenou

9. dubna 2024  10:31,  aktualizováno  10:43

Policisté našli v pondělí pozdě odpoledne v Ořechově na Brněnsku starší manželský pár bez známek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hasiči odstřelili trhavinou vysoký strom, výjimečný postup uzavřel silnici

12. dubna 2024  16:32

Místo běžného řezání pilou odstřel pomocí trhaviny. Výjimečný postup při likvidaci velkého...

Provoz na D2 u Brna zastavila nehoda. Srazila se dvě nákladní auta

16. dubna 2024  19:56

Provoz na dálnici D2 na devátém kilometru ve směru na Brno zastavila vpodvečer nehoda dvou...

Jednání koalice? Výsměch, je si příliš jistá, zlobí se opozice na jižní Moravě

16. dubna 2024  18:38

Tři a půl roku šlo jihomoravskou krajskou opozici snadno přehlédnout. O razantním vymezování vůči...

Expřítelkyni bil paličkou a bodal. Vzala na mě lahev vína a nůž, hájí se souzený

16. dubna 2024  18:01

Svoji bývalou družku podle kriminalistů tloukl dvaapadesátiletý muž paličkou na maso. A když se mu...

Tři roky po Zadehově propuštění padly v jeho daňové kauze další dva tresty

16. dubna 2024  14:02

Další dva tresty padly v úterý u Krajského soudu v Brně v daňové kauze kolem podnikatele Shahrama...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!